AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Fikk innvilget bidragsforskudd. Hvem betaler det? NAV eller barnefar? Bf har ikke inntekt nå pga sykdom. Jeg fikk også svar om bidrag. Det tok inntil 6 mnd å behandle. Da ville de ha inn dokument på hvorfor jeg jobbet 80% og ikke 100. Har det noe å si? Jobber på sykehus og fast stilling er ikke lett å få i dag. Jobber 80 pga de har ikke større still. til meg. Hvorfor skal det også søkes om bidrag når bidrsgsforskudd er innvilget? Anonymkode: 8bb25...c7e
Angelheart2 Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Bidragsforskudd betales av NAV, uavhengig av om far betaler eller ikke. Det skal søkes om bidrag fra far uansett om han har betalingsevne eller ikke, slik at i det øyeblikk han får inntekt vil bidraget begynne å løpe. Bidragsforskuddet fra NAV er en fast sats, uavhengig av fars inntekt, men basert på din inntekt. Les om dette på NAV sine sider, så ser du hva du vil få. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/bidragsforskudd
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Ok takk. Ja bidragsforskudd er innvilget. Så vet hva jeg vil få. Men det var bidragsbiten som ikke var ferdig behandlet. Fikk ikke helt svar på hvorfor fra Nav. Anonymkode: 8bb25...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå