AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Hei, jeg har nylig fått krav om tilbakebetaling fra nav, på flere hundre tusen kroner. Ble mildt sagt sjokkert. Jeg har vært delvis sykemeldt i perioder da jeg lider av narkolepsi. Jeg har tidligere vært i arbeid som renholder, servitør, restaurantmedarbeider, assistent på skole og sykehjem. Klarte å utdanne meg til å bli sykepleier, men jeg har fått oppsigelse fra de fleste arbeidsgivere pga sykdommen min. NAV oppfordret meg til å starte egen bedrift for noen år siden slik at jeg kunne ta pauser når jeg ønsket. Jeg har som sagt vært sykemeldt (fra 30-60÷) og det er her de ønsker tilbakekreving. Jeg har til og med forklart nav hvordan jeg jobber. Jeg er gjerne "pålogget" på arbeidet i 5 timer, men sover i 4 timer og er på arbeid i 1 time. Hadde de undersøkt nærmere, hadde de funnet ut av dette. De krever til og med tilbakebetaling for 1 år hvor jeg kun har vært pålogget tre ganger. Resten av året var bedriften stengt. Både regnskapskontor, legen min, saksbehandler på NAV og advokaten min står ved min side, heldigvis. Alle disse har levert skriv til nav kontroll, men advokaten min fikk alt i retur. Er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang i ting? Jeg kan ikke vente i årevis på at de enten mener at jeg har gjort noe galt eller ikke. Dette tærer sånn på meg at jeg er sengeliggende. Jeg ville ALDRI svindlet nav. Synes det er forkastelig. Jeg har alltid tenkt at nav ikke gjør feil, men her fikk jeg virkelig det motsatte bevist rett i fleisen. Er glad vi har nav, altså, men jeg hadde aldri trodd dette Anonymkode: ca7bb...bfd
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Hvirdan bedrift driver du, som kan gå rundt på den måten der? Tror nok ikke du kommer noen vei med NAV for hele historien din virker helt usannsynlig. Anonymkode: c870c...588 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Regnskapskontoret har bevist for NAV kontroll hvordan arbeidet foregår, men det ser ikke ut som om NAV kontroll har tatt seg bryet med å lese igjennom noen av papirene (eller sett på det vi har sendt). Til og med saksbehandleren min på NAV har forklart meg hvordan jeg skal trå frem i denne saken. Regnskapsfører har sagt at i denne saken er de bare vanskelig. Jeg bryr meg ikke om random personer på nett tror meg eller ikke, det er ikke så vanskelig å bevise at NAV har tatt feil her, men som sagt så har jeg ikke tid til å vente i årevis på at saken skal bli tatt opp. Jeg trenger å få fortgang i dette NÅ. Det var derfor jeg spurte her. I verste fall går jeg til avisen. Kan det muligens hjelpe? Jeg har IKKE svindlet nav i det hele tatt. Det er en nabo som har meldt meg inn. Og der er helt greit, men jeg vil gjerne få bevist at i denne saken har NAV gjort feil, enten jeg må ty til avis, politi, etterforsker eller det som er. Anonymkode: ca7bb...bfd
Harmankaya Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Hva betyr det å være 'pålogget'? Hvilket arbeid er dette? Hvis du hadde egen bedrift, hvorfor skal da NAV kreve tilbake penger? Da må du ha hatt et AS da, med fulle rettigheter som de nå mener du har misbrukt? Du trenger ikke svare, jeg ville bare gjøre det crazy obvious hvor luftig og diffus hele denne historien er, og at du mest sannsynligvis er royally fucked hvis du faktisk har mottatt krav på hundretusener. Det hender seg NAV gjør glipper, men i dette størrelsesomfang? Neppe. Og når du i tillegg etter alt dette søker råd på kvinneguiden i fullt alvor - ETTER å ha fått input fra en regnskapsfører, ja da tror jeg du er veid for lett for svindelen du helt sikkert har klappet deg på skuldra for tidligere. Ærlighet varer lengst, og ingen liker en sjarlatan. I denne saken tipper jeg du må stå alene, og vil tape med en kraft som tar deg til helvete på hjul. PS: lykke til PPS: folk som genuint vil ha råd redegjør for alle detaljer så godt de kan, og glefser heller ikke til 'random folk på nett' som ser bløffen din fortere enn NAV.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Kommer vel an på hva du har tjent, ikke bare timeantallet. Hvis du sitter på en formue etter å ha jobbet et par timer, så kan det vel se muffens ut. For at NAV skal kreve tilbake hundretusener, så har du vel tjent en del? Er bedre å kartlegge hva begrunnelsen fra NAV faktisk er og motbevise den, hvis man kan, enn å gå til forsvar med kanskje ting som ikke er relevant. Anonymkode: 61520...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå