Gå til innhold

"Det er en myte at barn blir gira av sukker"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet de sier det er en myte, men at noe ikke er vitenskapelig bevist, trenger ikke å bety at det ikke kan være tilfelle, hvertfall for noen barn. Jeg syns jeg ser det godt på særlig ett av barna mine, og med garantert utslag om han er trøtt i tillegg. Han blir lett hyper når han blir overtrøtt også (mens han andre blir mer døsig), og får han sukker i tillegg, vil han bare løpe rundt og være helt villmann. Så vi unngår sukker på kveldstid av den grunn. Jeg syns ikke han får fullt det samme på dagtid, men litt avhengig av mengde. Når vi er på kafe, har det skjedd mange ganger at barna sitter helt rolige og venter og småprater (de er 2,5 og 4,5), til de har spist hver sin bolle og plutselig får mark i beina. Jeg syns ikke det er helsprøtt heller, da jeg selv merker at sukker hjelper hvis jeg er trøtt en dag, egentlig all energi, men særlig sukker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 14. september 2016 at 17.53, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke snakk om.. ah.. at jeg må skrive det IGJEN? Ok.. får gjøre det, jeg siterer meg selv:
" uansett hvilken situasjon", det betyr at i UANSETT HVILKEN SITUASJON (det vil si at jeg kan "smugle" sukker i mat og servere barna det, uten at de vet at det er sukker i det) så vil barna bli hyperaktive.

Og det samme gjelder forøvrig IKKE pølsemiddager (som er stas), eller annen, god mat. Ikke maispinner heller, som er det beste de vet... hvordan forklarer du det, da? 

Anonymkode: 4d160...b3b

Det siste er jo merkelig, siden både lomper, pølsebrød og mais er rike på karbohydrater. Om sukkerteorien skulle stemt, ville barna blitt giret ved å spise dette også. Samme med ris, hvitt brød og pasta.

Anonymkode: 828f9...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...