Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Min lillesøster som er 14 år gammel, går i niende klasse ønsker å jobbe ett par timer på lørdager og søndager.
Hva slags jobb kan en 14 åring få ? Eller noen forslag dere kan komme med hva hun kan gjøre for å tjene lommepenger?
Det er sikkert umulig å skaffe butikk jobb enda siden hun bare er 14 år gammel...

Håper å høre fra dere :)  :):) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selge VG

Anonymkode: 563cf...2ed

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Selge avis og vaskejobb kan være en fin jobb for en 14åring? Ellers så eventuelt være barnevakt innimellom for noen kjente,gå tur med bikkjer i nabolaget, maleoppdrag, eller rydde i hager osv. 

Skrevet

Min første jobb var som 14 åring og jeg jobbet med å vaske et legekontor:) Veldig greit, kunne høre på musikk mens jeg holdte på osv.:)

Anonymkode: f19c7...e46

Skrevet

Levere aviser, vaske oppgangen i borettslaget/sameiet (om de ikke allerede har avtale med firma), gå tur med hund for naboer (antagelig ikke så lukrativt), sitte barnevakt for venner av familien. Det er mulig å få til fast barnevaktsordning hvis foreldrene ønsker det. F.eks. at hun sitter barnevakt annenhver lørdag, så foreldre får en date night. 

Skrevet

Barnevakt, vaskejobb, spørr butikkene om de har behov for ryddehjelp, dyrepass, plenklipp (er vel snart for sent for det nå). 

Anonymkode: 700e5...ffd

Skrevet

Jeg begynte allerede som 12-åring og plukket bær. Jordbær på gård en hel sommer, og deretter plukket jeg blåbær og multer som jeg solgte😊 

Om vinteren var det å gå med avis. 

Anonymkode: fc917...6e2

Skrevet

Jobbe frilans i lokalavis.

Anonymkode: 6a254...6f4

Skrevet

Jeg jobber på gatekjøkken, og en av ungdommene våre var 14 når hun begynte i jobben. Ei annen som nylig ble ansatt er 15. Så joda, man kan få vanlig jobb også som 14 åring. 

Anonymkode: ac3bb...413

Skrevet

Bare husk på at det ikke er lov å sette henne til å håndtere penger. 

Anonymkode: c2995...4fb

Skrevet

Barnevaktnett.no og finnenhundepasser.no kan være fine steder å kikke👍🏼

Skrevet

takk for så mange svar :) 

hva om å ha food stand ute  på gata ? selge vaffler eller sjokoladekake=?

Skrevet
2 timer siden, sadia skrev:

takk for så mange svar :) 

hva om å ha food stand ute  på gata ? selge vaffler eller sjokoladekake=?

Hvor holder du til? Jeg vet ikke om det er regler mot å ha stands på gata. Hvertfall her i Oslo. For å være helt ærlig så kjøper jeg sjeldent sånn mat fra fremmede folk fra gata. Det er ingen forsikringer om hva man egentlig får i seg mtp hygiene osv. 

Anonymkode: fc917...6e2

Skrevet (endret)

McDonald's / Burger King.

Rydding og stelling av en travel restaurant i helgene.

-Ikke vanskelig

-Får et arbeidsmiljø og mulighet til å vise seg frem

-God holdning vil skape en relasjon som gir nye, mer spennende oppgaver etter fylte 16 (stå i kassa, drive thru)

-Godt betalt

-Som 18-åring har plan plutselig 4 år(!!) erfaring med referanse fra en bransje hvor alle andre arbridsgivere vet at du må stå på som faen.

At ikke flere ungdommer satser på dette er for meg en gåte, det er så win win win hvis man kommer seg inn tidlig.

Endret av Harmankaya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...