Gå til innhold

Kanskje blir vi 3?


Meley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 8.4.2018 den 17.37, Ruccula skrev:

Gratulerer så utrolig mye med spira!! Den satt til slutt! Herlig!!

Tusen takk <3 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huff altså. Jeg er jo så dårlig til å oppdatere her inne at det er en skam :(
Men må bare legge skylda på himla dårlig form. Har mer eller mindre ligget flatt ut på sofaen sia slutten av februar. 
God del oppkast og brekninger og dårlig matlyst. Men heldigvis nå virker det som formen er begynt å bli litt bedre. 
Oppdatering sia forrige gang: 
Er nå i uke 19+0 <3 Vært på TUL som viste ein flott liten boble nedi magen og også OUL :D 
Lille spiren er sjenert så fikk ikke noe bilde i profil da, men spira ligger og koser seg med morkaka som pute og blære som fotball <3 
Vi har begynt å få babyting inn i hus. Gasskluter, vippestol, babynest, litt klær, stellekommode, stelleveske og masse mer :D Og på fredag skal vi å hente vogna! 

Vi hadde nemlig besøk av onkelbarnet til J for noen uker sia, og når vi skulle ned på senteret en tur så spurte hun om vi kunne dra å se på vogn. Og der sto bare den flotte Edge Duo Limited Black bagen. Bare forelska meg helt i den, og J var enig i at den skulle vi ha. Så fikk bestilt understell og på fredag er den klar til henting <3
Og jeg lover å prøve å bli flinkere til å oppdatere her, veldig greit å ha en plass å skrive ting ned. 
 

Måtte låne meg denne: 

19+0

Termin: Menstermin 10.09. OUL termin sier 08.09

Igjen til termin: 22 uker - 150 dager 

Kjønn: Bestemt oss for å ikke vite kjønn - et av livets siste overraskelser 

Neste kontroll: Den 27/04 - hos jordmor. 

Liv i magen: masse kiling fra tid til anna gjennom dagen

Vektøkning: Ned ca 8-9 kg. 

Plager: 

  •  Svangerskapspenger grunnet mye kvalme og brekninger.
  • En del hodepine, satser på kiropraktor kan fikse
  • Dårlig matlyst.
  • Mye trøtt og sliten 

Cravings: Sprite er definitivt favoritt drikka her i hus om dagen, men prøver å begrense drikkinga. 

Søvn: Så der.... oppe så mange ganger om natten for do besøk at det er kriminelt. 

Humør: Stortsett bra, men blir jeg sliten så er jeg i totalt gråteland. 

Utålmodig: Overhodet ikke! 

Innkjøp: litt klær, vogn, stellekommode. Og fått arvet masse gasskluter og sengetøy å forskjellig. 

Barnerom: Masse tanker om hvordan jeg ønsker å gjøre det der inne. 

Sykehusbagen: tankene surrer men for tidlig å pakke 

Tanker om fødselen: Blir det epidural på meg grunnet blodtrykket tru? Blir jeg å takle smertene?

Andre forberedelser. Mye planlegging av oppussing utover resten av våren og sommeren. Fikse opp kontoret til gjesterom/kontor - ordne ferdig trapperommet - kanskje få laget ny uteplass ute... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

jau oppdatering ja 😂 Jeg burde aldeles ikke ha dagbok gitt... 

 

33+4

Termin: Menstermin 10.09. OUL termin sier 08.09

Igjen til termin: 6 uker - 48 dager 

Kjønn: Bestemt oss for å ikke vite kjønn - et av livets siste overraskelser 

Neste kontroll: I morgen - 23.07

Liv i magen: Masse spark og bevegelser der inne :)

Vektøkning: Gikk ned til 102 - har nå gått opp til rundt 109 men enda ikke landa på startvekta på 112. 

Plager: 

  •  Svangerskapspenger grunnet mye kvalme og brekninger - nå også grunnet høyt blodtrykk
  • Bekkensmerter og ubehag nedover venstre foten. 
  • Dårlig matlyst.
  • Mye trøtt og sliten 

Cravings: Amerikanske Linser, som jeg nå ikke får tak på her i byen :(

Søvn: Så der.... oppe så mange ganger om natten for do besøk at det er kriminelt. Men enkelte netter er bedre enn andre. 

Humør: Stortsett bra, men blir jeg sliten så er jeg i totalt gråteland. 

Utålmodig: Å jada, meir og meir. Men samtidig så burde bare spira holde seg der inne en stund til. Da vi holder på å fikse opp badet, satser på det blir ferdig i løpet av første uka i august. 

Innkjøp: alt for mye klær, vogn, stellekommode, sprinkelseng (fått), vippestol, lekegrind, masse gasskluter og sengetøy, flanellsbleier og mye meir.

Barnerom: Masse tanker om hvordan vi ønsker å ha rommet, foreløpig er det et lager for alt babyutstyret. 

Sykehusbagen: tankene surrer men for tidlig å pakke, blir pakket etter neste helg. Vi skal til trondheim til helga som kommer og ha ein siste liten ferietur bare oss to. Så blir det da å pakke og ordne etter det. 

Tanker om fødselen: Blir det epidural på meg grunnet blodtrykket tru? Blir jeg å takle smertene? Prøver å ikke tenke for mye på det om gangen. 

Andre forberedelser. Kontoret/gjesterommet er ferdig og klart, mangler å montere nye senga der inne. Trapperommet er like stillstående som april, må males ein del... Uteplass blir til neste år 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...