Gå til innhold

Kanskje blir vi 3?


Meley

Anbefalte innlegg

Ja, det er litt arbeid med det, men det blir jo veldig fint om man får det til ordentlig :)

Tror ikke jeg hadde klart å la vær å teste uansett hvor lite tro jeg hadde hatt jeg :ler: men det er jo lik så greit å vente lengst mulig da, så slipper du å sløse bort tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trengte ikke tenke mer på testing denne morran i alle fall.... tante rød kom med full mondur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta med p piller 26 juli. Og startet første pp i september, så blir faktisk pp nr 10... 

Veldig kjedelig med mens men den e ikke så himla vond som den bruker å være, så det e jo veldig greit da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 22.46, Meley skrev:

Slutta med p piller 26 juli. Og startet første pp i september, så blir faktisk pp nr 10... 

Veldig kjedelig med mens men den e ikke så himla vond som den bruker å være, så det e jo veldig greit da. :fnise:

Dere begynner å ha noen PPer nå da.. Men vet du at du har eggløsning? Bruker du el-tester eller noe sånt? Mulig du har skrevet noe om det før, men hukommelsen er litt dårlig :fnise:  Satser på at det klaffer denne PPen :jepp: 

Er jo ikke lenge til du skal til gyn heller, så kanskje de finner ut noe der! For du skal til sjekk hos gyn, sant? Du skal ikke starte med utredning nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Pjusk skrev:

Dere begynner å ha noen PPer nå da.. Men vet du at du har eggløsning? Bruker du el-tester eller noe sånt? Mulig du har skrevet noe om det før, men hukommelsen er litt dårlig :fnise:  Satser på at det klaffer denne PPen :jepp: 

Er jo ikke lenge til du skal til gyn heller, så kanskje de finner ut noe der! For du skal til sjekk hos gyn, sant? Du skal ikke starte med utredning nå?

Ja J ble litt overasket over at vi faktisk hadde prøvd snart 10 måneder.  Har en sjeldent gang tatt en EL test. Og som oftest har jeg fått en okei strek som jeg har tolka til snart positivt. Har ikke ønska å stressa med å teste EL og grunnet turnus så er det sjeldent jeg kan teste samme tid heile tida. 

Ja skal til gyn nå den 15 faktisk. Mistenker jeg må å få ny utskrift av blodprøvene mine :fnise: tror jeg har rota de bort i ryddinga nå. 

Sia vi kjøpte huset har jeg hatt fritt fra jobb. Kun rydda og vaske og ordna hjemme. Hatt takstmann på mandagen og fotograf i går. Begge sa at det var en koselig og fin leilighet jeg hadde 😊 og fotografen ble glad for at jeg f.eks hadde pyntet med farger på kjøkkenet (ellers består det av svært, grått og trefarger). Vi fikk aldri lagerrommet vi ønsker på lagret i byen så mye av det vi eier er hos mødrene våre :fnise: mamma er litt :bond:for det da men.  

Har også skrevet under kontrakten på nyhuset :alice: og ser ut som overtakelsen blir nå den 15:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens 😊 i dag er  CD 14. Å kroppen mener jeg er inni de fertil dagene, dvs at i dag er siste dagen.... syns det var litt tidlig etter siste mens da men. IKM er den 20. Å ovia appen sier at jeg kan teste om 12 dager :biggrin: for første gang føler jeg virkelig at vi kan ha truffet. For vi har hatt sex annahver dag nå siste uka. Så vi får se 😊 

Ellers går dagene i å rydde og ordne leiligheta for salg. Hatt fotograf her før helga og fikk bildene i går fra megler. Meglern var kjempefornøyd med de 😁 vi har som sagt skrevet under kontrakten på leiligheten. Forsto på den megleren at jeg skulle få høre nærmere angående tidspunktet for overtalelse men at det nok blei den 15, men ikke hørt noe enda. Vurderer å ringe megleren om huset i morra. 

Og ellers går alt i jobb og meir jobb. Sjefen har satt meg inn i mye jobb fremover i sommer 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på hytta i solsteik og 25 grader i skyggen og med puppan på utstilling :fnise: like før piratbuksa ryker også. Glad kun de på andre siden av vannet kan se over hit 😊 

Kjenner det var så godt å komme seg bort litt nå 😊 bort fra jobb, huskjøp og tanker om gyn timen på torsdag. 

Er urolig for hva de kan finne selv om periodene har vært fine siden jeg fikk timen. Menmen. Bare glad det er en kvinnelig lege jeg skal til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo. 7 dager igjen til mens. 
Trøtt og slapp. Øme bryst og de føles større ut. Også J bemerker at de ser større ut. 
 

Men: I morgen overtar vi huset :D :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... i går var jeg til gyn da. Og hun skjønte helt ærlig ikke hva jeg gjorde der. For hun kunne kun tilby P piller mot mellomblødninger. Og som jeg hadde sagt til fastlegen så prøver vi jo å bli gravid og derfor var det ikke aktuelt. 
Så gyn dama flira litt av det da. Men tok en gyn sjekk og fikk konstantert at alt så bra ut. 
Men må ned i vekt :sprettoy: Hun mente det kunne være noe der som gjor at vi enda ikke er gravid. Og samtidig så sa hun at hvis vi måtte henvises videre for hjelp til det så fikk vi ikke hjelp før jeg var nede i vekt. 
 

Vi overtok også huset på torsdagen :alice::strix: Er så forelska i det huset. Allerede har vi kjøpt gulv til fleire rom (30 % rabatt på gulv for tida). Og malingen skal kjøpes på mandag :)
Noe er allerede flyttet opp ditt og mer blir det denne uka :) satser på å tømme leiligheten før visning her om under 14 dager :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen. Nå er det lenge siden jeg har vært her og fått skrevet noe, men har fulgt med på alle sammen 😊 vi har nå vår 2 helg i nyhuset. Flytta inn for ei uke sia på torsdag. Og herrefred for et kaos vi lever i nå 😔 ting står overalt. Lite som egentlig er på plass. Mye fordi det har vært tenkt å male 2 av 3 soverom, male stua og kjøkkenet, gangen og trapperommet og fjerne vegg til vegg tepper. Nå er planen for "vår" etasje å kun fikse vårt soverom og dørene her. Og trapperommet. For å leve i slikt kaos utover høsten orker jeg ikke! Da blir resten tatt til våren. Men i kjellerleiligheten så blir det total oppussing. Alt males lyst og nøytralt. Badet ordnes så man får inn vaskemaskin og slikt. Så til slutt blir det bra her 😊 

Ellers har vi lagt planer om baby på hylla, dvs vi prøver ikke aktivt men bruker ikke prevensjon. Skjer det så skjer det liksom er tanken nå. Så derfor egentlig ikke så mye å skrive... snakkes senere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på dere har kommet dere litt mer på plass i nyhuset nå? :)  
Slitsomt å leve i pakke og oppussingsrot! 
Skal dere bruke noe av ferien på å male osv eller skal dere reise bort også? 

Kjedelig med babyplaner på hylla da, er det fordi dere vil få orden på nyhuset først eller er det andre grunner? 
Skjer det, så skjer det har jo ofte vist seg å være en effektiv plan det da så man vet jo aldri! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2017 den 15.49, Beccy87 skrev:

Satser på dere har kommet dere litt mer på plass i nyhuset nå? :)  
Slitsomt å leve i pakke og oppussingsrot! 
Skal dere bruke noe av ferien på å male osv eller skal dere reise bort også? 

Kjedelig med babyplaner på hylla da, er det fordi dere vil få orden på nyhuset først eller er det andre grunner? 
Skjer det, så skjer det har jo ofte vist seg å være en effektiv plan det da så man vet jo aldri! ;) 

Jo vi har kommet oss inn i huset. Det meste av kjøkken er på plass. Men kontor å stue å slikt er kaos :fnise: esker her og der. Mangler f.eks et skap til mye... 

Kontoret har fått inn alt men mangler hyller og slikt, og må til en av nabobyene for de hyllene. Men men tar det som det kommer 😊 

Oppussingen på leiligheten er i god rute, badet og kjøkkenet er igjen da og en gang men ellers er det meste ferdig der 😊 og nå har vi så smått begynt å rive ut av det som skal bli vårt soverom. Har soverommet og trapperommet i vår del å fikse. Og så tar vi fritt dra oppussingen. 

Blir ikke brukt noe ferie på huset da jeg brukte to uker under flyttinga å det nå og han ikke får ferie i år :dry: men har planer om ferie i oktober og da bør man få gjort en del :alice: men tar oss en miniferie nå i starten av august, da reiser vi på camping utafor Trondheim og skal kose oss 😊

Babyplanene er lagt bort fordi jeg følte det sleit litt på meg å ville ha en pause fra det. Men klarer ikke helt å ikke tenke på det da. Men vi har denne måneden kost oss med sex når vi har følt for det å med å ordne huset 😊 så om noen måneder så blir det aktiv leiting etter EL og slikt. Kjenner det er godt å ikke stresse med det. Og bare kose oss. Var inne på ovia appen nå og bare "herrefred den sei e kan test om 6 dager. Trodd e nettopp ha EL". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hei. Nei går vel egentlig rett vest.....  fortsatt ikke gravid, stoffskifte ligger i øvrige sjikte.... prøvd i over et år nå. Men vi har bestemt oss for å vente til januar før vi ber om hjelp. Da har jeg mulighet å gå noe ned i vekt, noe jeg må skal vi få hjelp. Og vi får spart opp til det. Ellers går det greit, ferie per tiden, sitt på hytta å Slapper av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da blir man henvist til utredning for ufrivillig barnløshet. 
Skulle til legen for å få hjelp med stoffskifte. Men legen mente det var greit. 
Men at det kan være hormonelt, muligens PCOS. 
Så da ska man ta ein haug av hormonprøver og henvises til gyn for utredning. 
Vi starta jo prøvingen i september i fjor, med godkjenning fra lege i desember etter medisinendringer. 
Var til gyn i starten av sommeren for utredning av uregelmessig mens og blødninger, og fikk der beskjed om å komme tilbake etter sommeren hvis vi ikke var blitt gravid til da. 

Så da var plutselig utredningen i gang. Skummelt som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende! Kan jo være greit å få startet utredning nå, så finner man eventuelt ut hvorfor du ikke har blitt gravid enda. Skal bli spennende å følge med iallefall. Vi er jo også i gang med utredningen og jeg skal til gyn i morgen. Spent på resultatene av hormonprøvene og om han eventuelt finner ut noe etter undersøkelsen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det kan føles skummelt å ta det steget, men blir kanskje godt å få satt i gang hjulene også? 
Håper dere får noen gode svar raskt da. 
Krysser fingrene for dere. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 14.39, Pjusk skrev:

Så spennende! Kan jo være greit å få startet utredning nå, så finner man eventuelt ut hvorfor du ikke har blitt gravid enda. Skal bli spennende å følge med iallefall. Vi er jo også i gang med utredningen og jeg skal til gyn i morgen. Spent på resultatene av hormonprøvene og om han eventuelt finner ut noe etter undersøkelsen i morgen. 

Spennende og skummelt. Men ja føles greit å få startet nå. Og også føler jeg litt på at det var godt at det var legen som tok det opp og ikke jeg som gjor det. Hvis du skjønner, litt sært å tenke slik men... Er veldig spent på hvordan det blir, skal å ta en del prøver i morgen allerede. De som fastlegen har bestemt, var en del hormonprøver og slikt. 
Er veldig spent på hvordan det blir hos deg med utredningen og gyn. Godt å ha noen litt fremfor seg i løypa man kan følge :) Går sikkert bra <3 

22 timer siden, Beccy87 skrev:

Skjønner at det kan føles skummelt å ta det steget, men blir kanskje godt å få satt i gang hjulene også? 
Håper dere får noen gode svar raskt da. 
Krysser fingrene for dere. :hjerte:

Takk <3 Veldig skummelt men også spennende. Vi pratet om det i går kveld etter jobben og ja. Vi var begge enig om at det føles godt å faktisk ha fått hjulene i gang nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja jenter. Da har jeg fått svar fra legen. 
Blodprøvene var fine, men lave progesteronnivå. Så er blitt henvist til gyn :)
Så får vi se hvordan det går videre. Men kjenner jeg blir noe oppgitt når jeg prøver å lese meg litt opp. 

F.eks så skal progesteronnivået være lavt ved mens, noe jeg hadde da prøvene ble tatt. Men det var aldri noe spørsmål om hvor i perioden jeg var :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...