Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Hei dere :-)

Ca 7+6 og foreløpig termin 10.mai her. Litt vanskelig å vite eksakt, siden dette har skjedd til tross for p-piller. Var dog på tidlig UL for 3 uker siden, og gynekologen virket dreven og sikker i sin sak, så vi får se hva neste UL sier :-) 

Dette er førstemann for min del, og som dere sikkert skjønner litt uventet, så jeg slenger meg på dere som sier det er nytt, skummelt og spennende :D

Formen er helt forferdelig. Måtte krype til korset og ringe inn syk i dag, etter å ha spydd i busken på bussholdeplassen :fnise:  Har til nå brukt absolutt all tilgjengelig energi pluss litt til på jobb, og det har vært tungt, så nå blir det et par dager med sykemelding :( håper det gjør susen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Mjuni17 skrev:

Hei! Blir med her jeg også. 21 år(22 i januar) sluttet på p-pillen i begynnelsen august, fikk regelmessig mens ca 20 august. Dette var da siste mens. Baby om board👶🏼 Spennende, var ikke forberedt på de skulle skje så fort! Så ifølge appen gravid og baby har jeg termin rundt 29 mai. Graviduke 6 (5+2). Tok en vanlig graviditetstest 19 september ettersom mens ikke var kommet og jeg følte meg veldig trøtt.. den var positiv! På torsdag 22 september tok jeg en clearblue graviditetstest, viste 2-3 uker(4-5 uker på vei). Krysser fingrene for at alt går fint. 

Første gang jeg er gravid, så alt er veldig nytt/spennende og skummelt.Til nå har jeg kun vært veldig trøtt og litt halsbrann. Ikke så mange symptomene enda.. 😊 Ikke kontaktet jordmor/fastlege enda, hvem anbefaler dere og gå til? 

Gratulerer ☺️☺️ Så spennende, første gangs gravid er spennende altså 😜 

Ta kontakt med legen så setter de deg opp til en time for blodprøve og samtale. Med min første fikk jeg time allerede i uke 6,  mens nå ville de ikke ha meg inn før i uke 13. Så tror det er litt varierende fra legesenter til legesenter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er første time hos lege, og så veksler det mellom jordmor/lege resten av svangerskapet. Håper jeg får en grei jordmor denne gangen! Legen min er fantastisk,  så er ikke i stuss om å bare bruke han om jordmor skuffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.9.2016 at 16.53, Almera skrev:

Inntil videre så tilhører jeg her. Har foreløpig termin akkurat i månedsskiftet april-mai. Menstermin er 6.mai, mens "min" termin er 30.april. Har ei jente fra før født i mai 2014. 

Da har vi termin samme dag :) Jeg har også termin 30. april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sofia83 skrev:

Skulle vi ha opprettet en hemmelig termin gruppe for oss på Facebook? 😊😊

Ja 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, -Fiona- skrev:

Ja 😄😄

Jeg har opprettet en gruppe nå, kan ikke dere som vil være med sende meg navnet deres på privat innboks her så legger jeg dere til 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes... En liten oppdatering fra meg. 

Fikk rosa flekk på papiret hver dotur i går. I dag kom det friskt blod. Så da fikk jeg ordnet meg en legetime. Kroppen har ikke startet på aborten og jeg hadde fortsatt høyt HCG-nivå. (Eller hva de nå sier). Fikk klar beskjed om å ligge og ta det med ro i helga. Så da ligger jeg her på sofaen og klamrer meg til det lille håpet som er. Ny legetime igjen på mandag for å ta ny prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lister meg stilt og rolig inn hit og sier beskjedent hei :goodbye:

Har mista i både SA og MA før, og ønsker ikke vær til skremsel for noen. Håper og tror det går bra denne gangen, da jeg har fått Crinone. Noen som har erfaring med det?

Synes jeg er ganske dristig som skriver her så tidlig, men klarte ikke holde meg mer. Har til og med drista meg til en ticker :fnise:

Håper jeg får være aktiv her frem til i mai en gang :) Har termin 1.juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer fridr! Jeg skal krysse fingrene for deg :) 

I dag fikk jeg bekreftet det jeg skjønte skjedde på fredagskvelden. Jeg slipper heldigvis utskraping. Kroppen har gjort sitt. 

Så nå har jeg kjøpt inn chevre, spekeskinke, biff og en flaske med noe godt. I tiden fremover skal guttungen få være litt i fokus. :)  det føles overraskende greit at det skal være oss tre litt til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh nei, Fanteria :( Det er kanskje ingen trøst, men vi er mange som vet hvordan du har det. De aller fleste kommer over det, men jeg tenker enda på de to av og til. Det er veldig trist, men det føles ikke som et hull i mitt liv ihvertfall... Utrolig fint å se at du finner trøst i guttungen din :)

Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt elendig her også, går i en konstant uggen/kvalm rus her 😵 Jeg har på ultralyd i dag bare for å se at alt var i orden og da sa legen jo kvalmere jo bedre 😂😂 viste ikke om jeg skulle deise han i bordet med engang! 😜

I sist svangerskap merket jeg det knapt og de første ukene nå så var det like dan så jeg te nye jeg var like heldig, men det skulle jeg aldri ha sagt for nå har deg vart i over en uke her 😩

Men vi skal vel strengt talt ikke klage da, vi er jo tross alt veldig heldige som får bære frem disse små vesnene våre ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...