Gå til innhold

Bussjåfør som skravler privatsamtale mens han kjører rutebuss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bussjåføren på bussen jeg sitter på har skravlet privat i telefonen i nesten en time nå. Typisk "kosesamtale" med mye fleip og gamle historier. Er det bare meg, eller passer det seg ikke når man kjører buss? For det første blir jo alle passasjerene ufrivillige lyttere (jada, passasjerer snakker også i telefonen, men de er tross alt ikke på jobb), og så lurer man jo litt på hvor seriøst han tar jobben sin. 

Er dette noe de egentlig har lov til? En ting er jo korte, viktige samtaler, men dette var ren "skravling om gamle dager". 

Anonymkode: 92f4d...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han snakker i tlf? Handsfree håper jeg? Hvis ikke så tar du bilde å sender på Mail til aktuelle busselskap. 

Anonymkode: 893dd...36a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemmet, så lenge han har god service til de som kommer på, alså pauser samtalen hvis det er noen som skal spørre om noe.

Anonymkode: a51db...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arg! Taxisjåfører gjør ofte dette. Superirriterende. Sitte en halvtime og ufrivillig (bilen er jo ikke så stor) bli inkludert i andres personlige samtale, og attpåtil betale penger for det. 

Minst like irriterende når samtalen foregår på et språk man ikke forstår, da gnager virkelig lyden i ørene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tdm900 skrev:

Si fra til selskapet han jobber i, det er direkte trafikkfarlig at han gjør dét!

12 minutter siden, jabx skrev:

Ta bilde.

Ring politiet på 02800 og hør hva de sier.

Ta dere sammen. 

Anonymkode: 1245f...d09

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta dere sammen. 

Javel? Og trafikksikkerhet driter du i? Får håpe jeg aldri møter deg etter veien!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tdm900 skrev:

Javel? Og trafikksikkerhet driter du i? Får håpe jeg aldri møter deg etter veien!

Gitt at reg5øene følges er det jo trafikksikkert 

Anonymkode: 2fd40...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gitt at reg5øene følges er det jo trafikksikkert 

Det kom fram etter mitt innlegg at det brukes håndfri! Men uansett er det stor risiko for at konsentrasjonen ikke er på topp når man prater i tlf! Skjerp deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tdm900 skrev:

Det kom fram etter mitt innlegg at det brukes håndfri! Men uansett er det stor risiko for at konsentrasjonen ikke er på topp når man prater i tlf! Skjerp deg!

Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Det jeg kommenterte kom lenge etter at det var gitt at det var håndfri.

Risikoen for å miste konsentrasjon er også tilstede om sjåføren kjeder seg, noe han lettere gjør om han ikke snakker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Det jeg kommenterte kom lenge etter at det var gitt at det var håndfri.

Risikoen for å miste konsentrasjon er også tilstede om sjåføren kjeder seg, noe han lettere gjør om han ikke snakker.

Og så måtte du sitere meg når jeg hadde kommentert før innlegget kom at sjåføren hadde håndfri? Fortsatt, skjerp deg!

Og hvor har det fra at man er mer konsentrert når man snakker i mobil når man kjører?? Herregud for en håpløs sjåfør du er, og ikke minst viser en slik skandaløs holdning til trafikksikkerhet!!

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, tdm900 skrev:

Og så måtte du sitere meg når jeg hadde kommentert før innlegget kom at sjåføren hadde håndfri? Fortsatt, skjerp deg!

Og hvor har det fra at man er mer konsentrert når man snakker i mobil når man kjører?? Herregud for en håpløs sjåfør du er, og ikke minst viser en slik skandaløs holdning til trafikksikkerhet!!

? Jeg kommenterte bare at jeg ikke så problemet med at han snakket jeg.  Surrer du meg med andre ab? Det er ikke farligere å snakke i telefonen  enn å snakke med andre i kjøretøyet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta dere sammen. 

Du kan ta deg sammen selv. Å sitte i telefon når man kjører er livsfarlig. Det står ingenting om handsfree i startinnlegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Privatsamtaler i en jobbsammenheng må jo helst være kortfattede, med mindre det er noe veldig alvorlig og viktig da.

Anonymkode: 504c8...516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tdm900 skrev:

17 timer siden, jabx skrev:

Du kan ta deg sammen selv. Å sitte i telefon når man kjører er livsfarlig. Det står ingenting om handsfree i startinnlegget.

ikke den samme skjerp dere begge 2.

Jabx,lær deg å les.

tmd900, er det virkelig noe vits å drive å angripe og være så agressive?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bussen her jeg henger det et oppslag hvor passasjerene bes om å redusere mobilbruken - prat med lav stemme og ikke prat lengre enn du må. Det er av hensyn til de andre passasjerene. At en bussjåfør sitter i nærmest en time og jabber, synes jeg ikke passer seg.

Anonymkode: 95d50...984

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På bussen her jeg henger det et oppslag hvor passasjerene bes om å redusere mobilbruken - prat med lav stemme og ikke prat lengre enn du må. Det er av hensyn til de andre passasjerene. At en bussjåfør sitter i nærmest en time og jabber, synes jeg ikke passer seg.

Anonymkode: 95d50...984

Hvilken buss selskap jobber du for?

Ditt eget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...