Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om at handelsnorge tar jula slik på forhånd?

Jeg vet at de ikke har mange ukene på å selge julevarene sine, men for meg er jula hellig, så jeg syns ikke den burde begynne før slutten av november ihvertfall. Og julebekysningen trenger liksom ikke komme opp mid i otober.

Føler jula blir brukt som et påskudd til å selge varer. For meg er julefølelsen hellig, men den blir vanskeligere og vanskeligere å finne når julen blir så komersiell.

Har sett noen elektriske lysetaker i vinduene alt. syns ihvertfall det er for tidlig. Den kan settes opp til 1 desember mener jeg.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg - syns ivertfall at siste uka i november er tidlig nok... Blir nesten lei jularødt før det er alvor....

Skrevet

Jeg synes deter OK med uke 48/49 - da kan de starte.

Skrevet

Jeg synes det er altfor tidlig å starte i oktober. Men på den annen side er det bare vår egen feil, hvis alle hadde latt være å kjøpe noe som helst julete før i november ville de jo måtte vente.

Skrevet

De starter ALT for tidlig!

Jula har mista magien sin!!! Butikker slåss om kundene, og jeg føler kjøpepress... Synes ikke noe om at jula skal handle om penger, den skal handle om kjærlighet. For meg skal den være et lyspunkt om vinteren, en tid hvor familie og venner samles for å ha fri og kose seg med deilig mat.

For det første blir jeg lei jula før den begynner, fordi jula er i butikkene allerede i oktober. Og for det andre blir jeg stressa av tanken på hva jeg skal gi folk når jeg selv har kjempedårlig råd, fordi jeg er redd andre kjøper mye til meg..

Skrevet

Jeg er kjempeglad i julen og synes det er helt greit at den begynner tidlig. Da varer den jo lenge :D

Skrevet

Synes det er greit at de begynner litt ut i november, på denne tiden vi har nå.

Skrevet

Helt enig, det har nesten blitt tidligere og tidligere år for år, virker det som. Men husk at det ikke bare er handelsnorge som har så tidlig start pa julestyret, det er gjengs i i de fleste Europeiske land, dog i de "vestlige" land mer enn andre. Her hjemmer vil de vel bare følge på.

Skrevet

Jula har mista magien sin!!! Butikker slåss om kundene, og jeg føler kjøpepress... Synes ikke noe om at jula skal handle om penger, den skal handle om kjærlighet. For meg skal den være et lyspunkt om vinteren, en tid hvor familie og venner samles for å ha fri og kose seg med deilig mat.

For det første blir jeg lei jula før den begynner, fordi jula er i butikkene allerede i oktober. Og for det andre blir jeg stressa av tanken på hva jeg skal gi folk når jeg selv har kjempedårlig råd, fordi jeg er redd andre kjøper mye til meg..

Enig med deg her!

Koldbruna :nisse:

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er stor sammenheng mellom de som synes jula starter aaalt for tidlig, utsetter alt av forberedelser til uka før julaften og som generellt sett synes jula er no stress og mas!

Jeg koser meg med juleutstillinger og gavetilbud i butikkene jeg, lager/kjøper julegaver fra oktober av, setter opp adventstaken og stjerne 1.søndag i advent, pynter juletre osv Lille Julaften. Julebrus og marsipan er etterlengtet når den kommer i butikken i oktober :ler: , desember koser vi oss med baking, gløgg, avslapning, inviterer folk hjem på førjulsmiddag, en helg setter vi av til stor-rengjøring uten at det kommer i klem med andre ting som skal gjøres....

For meg er det like mye kos og glede i forventningen, når man er i full jobb så begrenser juledagene seg til en tre-fire dager, med familie, svigerfamilie og noen gode venner man gjerne vil tilbringe litt tid sammen med - i tillegg til eget hjem og samboer så nyyyter jeg å strekke jula lenger. Førjulstiden er halve julegleden for meg!

Skrevet

Liker det ikke, merker at jeg blir stressa av det.

Og det ødelegger mye av julestemningen for min del.

Skrevet

Jeg elsker julen! Elsker det å være sammen med familie og gode venner, mye god mat og varm omtanke. Forberedelsene er like viktig som julen og romjulen.

Men forberedelsen til jula begynner ikke før 1. advent. Den helga det er første advent eller den første desember synes jeg julegatene kan åpnes. Ikke før! Adventslys og adventsstjerne bør selvfølgelig finnes i butikkene før dette, men ikke juleting. Denne handelsstressede og overkonsumerende julen som har begynt de siste årene har jeg absolutt ingenting til overs for. Det ødelegger hele julestasen og adventsstemningen. Idioter! :evil: :(

Skrevet

Bryr meg midt i ryggen når handelsstanden starter julen.

Jeg begynner når det passer meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare det ikke blir enda tidligere med åra... bodde i england i fjor jul, og jeg overdriver ikke når jeg sier at de begynte å pynte i butikkene i slutten av SEPTEMBER!!

Det er litt for drøyt for meg...

Skrevet

Synes det er helt idiotisk at handelsstanden tar ut julepynten allerede i slutten av oktober eller i førsten av november. Julepynt hører ihvertfall ikke hjemme før første søndag i advent. Før dette synes jeg det er alt for tidlig. Man blir jo lei av hele jula før desember er her.

Skrevet

Du sa de så fint, akkurat slik jeg mener. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Bryr meg midt i ryggen når handelsstanden starter julen.

Jeg begynner når det passer meg.

Helt enig. Jeg klarer ikke å irritere meg over slikt

og ignorer det glatt til tiden er inne.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det irriterte meg før helt til jeg innså at de hadde ikke kjørt på med julevarer hvis ingen kjøpte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...