Gå til innhold

Et trent øye som ser om disse stokkestolene er produsert før eller etter 2003?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg greier ikke svare dessverre, men jeg ble litt nysgjerrig. Hvorfor er det viktig på vite om de er produsert før eller etter 2003? Og hvorfor akkurat 2003? :) 

Anonymkode: aa977...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg greier ikke svare dessverre, men jeg ble litt nysgjerrig. Hvorfor er det viktig på vite om de er produsert før eller etter 2003? Og hvorfor akkurat 2003? :) 

Anonymkode: aa977...5ce

Fordi disse bøylene og babysetene man får kjøpt nå kun passer i modeller produsert etter 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke enten spørre selger eller ta med deg barnesetene og bøylen og prøve før du kjøper? 

Jeg vil forøvrig tro at stoler som er malt/pusset opp er av eldre årgang. Stolene holder både to og tre barn uten opp pussingsbehov. Vi har både nye og brukte stoler, men forskjell på dem klarer jeg ikke se. Så jeg vil tro alle våre er fra den nye varianten. 

(Vær og obs på at mange gor bort stoler. Andre er raskt ute og henter, pusser opp og selger videre i stor stil.)

Anonymkode: 3f39e...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre variant som har blitt slipt ned og pusset opp. Disse er fra rundt 90-tallet.

Anonymkode: fab1d...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge er eldre. Ser det på hvor de to øverste plankene er plassert. De nye har større avstand.

Anonymkode: 0bf75...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.stokke.com/NOR/no-no/hoystoler/tripp-trapp/1001.html?gclid=Cj0KEQjwxqS-BRDRgPLp0q2t0IUBEiQAgfMXRCJLMCwrzUC4ZeMC-FtPynwXlEdeMxqW32zxB5WFsPUaAveV8P8HAQ

Så langt jeg kan se ligger forskjellen i hvordan babybøylen monteres. På ditt bilde så er der et hull/spalte på siden oppe der bøylen settes inn i på eldre stoler. På bildene i lenken fra Stokke så festes babybøylen mellom de to ryggstøbøylene og ikke i sidespalte. Denne sidespalten mangler derfor på nye stoler. 

Anonymkode: 3f39e...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Da ble det at jeg ikke kjøpte disse. Synd, for hadde tenkt til å male gul selv. Men men. Det dukker vel opp noe tilsvarende snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også de er av eldre modell. 

Vi har brukt stolen jeg hadde da jeg var liten. Pappaen og bestefaren slipte hull i ryggbøylen slik at Newborn setet passer :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det haster med stolen nå.. Hvis du abonnerer på reklame fra barnashus/babyshop, får du vite når de kjører kampanje når du får stolen +newbornsete til 1 500 kr (tror jeg det var) og de kjører sånne kampanjer ganske ofte. Da blir det omtrent like billig som å kjøpe stol+newborn sete på finn! De stolene av nye modeller selges ofte til rundt tusen lapp på finn, de for 500-700 er ofte de gamle. Og newborn sette så jeg selges brukt for 600 (nypris på de er 999 kr). 

Anonymkode: d3d78...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Eldre ja. Tips: de nye har ikke de bøylefestene ☺

Det stemmer at de helt nye har ikke sånt bøylefeste (fra 2009). Men det er stoler produsert etter 2003, men før 2009, som har den trebøylen og "plastrygg" som newborn sete passer til. Har to sånne selv. Betalte 300,- per stk på finn.no :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Eldre ja. Tips: de nye har ikke de bøylefestene ☺

Har en fra 2005, som jeg har pusset opp, og har bøylefester🙈

Anonymkode: acc18...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke det haster med stolen nå.. Hvis du abonnerer på reklame fra barnashus/babyshop, får du vite når de kjører kampanje når du får stolen +newbornsete til 1 500 kr (tror jeg det var) og de kjører sånne kampanjer ganske ofte. Da blir det omtrent like billig som å kjøpe stol+newborn sete på finn! De stolene av nye modeller selges ofte til rundt tusen lapp på finn, de for 500-700 er ofte de gamle. Og newborn sette så jeg selges brukt for 600 (nypris på de er 999 kr). 

Anonymkode: d3d78...dcb

Sobrils har neppe bruk for newbornsete. Jenta hennes ble født i februar/mars har jeg lest i andre rråder. 

Men der er ofte kampanjer ved nattåpent ol. På kjøpesentre på stoler til en tusenlapp eller litt mer. 

Anonymkode: 3f39e...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt på siden. Men jeg leste "kan noen se om disse eggstokkene er produsert før 2003". Og lurte på hva i all verden slags tråd dette var. Vet jo aldri på KG :Hehe:

Anonymkode: 437aa...386

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på siden. Men jeg leste "kan noen se om disse eggstokkene er produsert før 2003". Og lurte på hva i all verden slags tråd dette var. Vet jo aldri på KG :Hehe:

Anonymkode: 437aa...386

NETTOPP det jeg leste også :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...