Gå til innhold

Hudpleie om natten!


Gjest manic

Anbefalte innlegg

Pleier dere å la huden puste om natten eller bruker dere nattkremer,balmer? Har hørt at noen mener at huden trenger å puste da den produserer ny hud om natten....

Dr Hauscha har visst en ting om at de ikke lager nattprodukter tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Pleier dere å la huden puste om natten eller bruker dere nattkremer,balmer? Har hørt at noen mener at huden trenger å puste da den produserer ny hud om natten....

Dr Hauscha har visst en ting om at de ikke lager nattprodukter tror jeg :)

har hørt at nattkremer, fuktighetskremer o.l. er veldig bra å bruke om natten.

fordi huden jobber best da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid øyenkrem + natt krem/evnt.en ekstra fet hudkrem hver eneste natt. Hvis ikke jeg bruker det, så våkner jeg opp med altfor tørr hud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at man ikke kan gå uten noe fuktighet på huden til noen tid av døgnet så er vel det ikke så bra?

Jeg er veldig redd for å bli "avhengig" av å måtte smøre meg hele tiden. Selv om jeg ikke vet at om man blir det da :o

På kroppen smører jeg meg bare når jeg føler meg tørr og der er huden helt fin. .. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvis huden jobber best om natten, så burde den jo egentlig greie å ordne seg selv akkurat da. Skille ut urenheter og produsere fuktighet. Selv begynte jeg å bruke nattkrem da jeg var 25, og huden min forverret seg betraktelig. Har prøvd å slutte, men da blir det bare enda verre. Jeg har blitt avhengig!

Med mindre man har ekstremt tørr hud tror jeg ikke det er nødvendig å begynne før man nærmer seg 40. For collagenproduksjonen i huden avtar jo gradvis mot overgangsalderen, og da kan det hende den trenger litt hjelp etterhvert. Vil heller anbefale å passe på å bruke renseprodukter som ikke tørker ut og en god dagkrem som fukter og beskytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hvis huden min er sensitiv, hender det at jeg gir den en pustepause om natten. Da renser jeg rett og slett med et ansiktsvann med roseekstrakter som jeg har, og bruker ingen krem. Om morgenen er huden mye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...