Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt deltid en stund og går nå på aap og jobber 50%

Regnskapskontoret på jobben sa at jeg må trekke mer skatt, så nå trekker de meg 36% på 50% lønna mi også har jeg tabell på det jeg får fra nav. 

Stemmer det at jeg må betale mer skatt når jeg egentlig tjener mindre?  Fra nav får jeg jo 66% av de 50% jeg jobber, så økonomien er jo trang nok om jeg ikke må trekke mer skatt fra den vanlige lønna mi.. 

Anonymkode: 49f49...010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

I alle tilfeller vil du isåfall få tilbake på skatten om du har betalt for mye.

I o m at du ikke lister opp evt inntekt og hva slags beløper dette dreier seg om ville jeg heller kontaktet en på regnskap som kan

gi deg svarene på hvorfor de evt må trekke mer skatt.

36% høres helt normalt ut i forhold til en normal inntekt ,og samsvarer nok sikkert med ca beløp fra tabell på Nav "lønning".

Evt kan du be om møte med Nav og forhøre deg der ,selvom dette ikke alltid er det letteste.

Heldigvis har vi et skattesystem i Norge som gjør at man får tilbake hvis man betaler for mye ved feil.

Anonymkode: 1f83e...70a

Skrevet

Jeg har fastlønn på 22800.

Så av arbeidsgiver får jeg 11400 før skatt. 

Anonymkode: 49f49...010

Skrevet

Jeg er delvis uføretrygdet + mottar lønnsinntekt for resten. Jeg betaler 34 % skatt. Hvor mye skatt du skal trekke, avhenger av mange faktorer. Anbefaler deg uansett å trekke en prosentsats hos både arbeidsgiver og NAV. Du kan ordne det selv på skatteetatens sider.

Anonymkode: e0389...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...