Lilia Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 (endret) Jeg fikk innvilget et betalingskort/kredittkort fra American express som jeg tenkte refinansiere andre kredittkort med. Får ikke refinansiering, så søkte om dette american express kortet. Jeg har regnet ut rentene og slik sett kommer jeg like bra ut. Men så leste jeg at dette american express kortet har årsavgift på 650 kroner samt at jeg må ut med 4 % av det jeg tar ut i kontanter. Jeg må ta ut 6 ganger på dette kortet de neste 6 uker for å få refinansiert de andre kredittkortene. Hvert uttak på american er max 10000 kroner i uka. Jeg må betale 4 % av uttak, som vil bli 400 kroner for hvert uttak. Det vil si 2400 kroner bare for å få tatt ut pengene. Ville du alikevel ha refinansiert med dette kortet? Jeg burde vel kanskje ikke det når rentene er omtrent likt. Er så lei av å ha flere kredittkort å tenke på. Endret 27. august 2016 av Lilia
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Om dette lønner seg eller ikke er vel et meget dumt spørsmål... Nei, det lønner seg aldri med kredittkort av noe slag. Anonymkode: a8c48...6e6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 7 minutter siden, Lilia skrev: Jeg fikk innvilget et betalingskort/kredittkort fra American express som jeg tenkte refinansiere andre kredittkort med. Får ikke refinansiering, så søkte om dette american express kortet. Jeg har regnet ut rentene og slik sett kommer jeg like bra ut. Men så leste jeg at dette american express kortet har årsavgift på 650 kroner samt at jeg må ut med 4 % av det jeg tar ut i kontanter. Jeg må ta ut 6 ganger på dette kortet de neste 6 uker for å få refinansiert de andre kredittkortene. Hvert uttak på american er max 10000 kroner i uka. Jeg må betale 4 % av uttak, som vil bli 400 kroner for hvert uttak. Det vil si 2400 kroner bare for å få tatt ut pengene. Ville du alikevel ha refinansiert med dette kortet? Er så lei av å ha flere kredittkort å tenke på. Koster det like mye (4% av beløpet) å overføre pengene til din bankkonto og betale regningene for de andre kredittkortene gjennom din bankkonto? Anonymkode: 560b8...cb6 2
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2016 Jeg forstår at det ikke er bra å ha kredittkort, men nå har jeg jo 3 fra før av. Tenkte å få refinansiert disse med american. Men siden det er årsavgift og dyrt å ta ut burde jeg vel ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Et øyeblikk siden, Lilia skrev: Jeg forstår at det ikke er bra å ha kredittkort, men nå har jeg jo 3 fra før av. Tenkte å få refinansiert disse med american. Men siden det er årsavgift og dyrt å ta ut burde jeg vel ikke. Mastercard i DNB har mye lavere årsavgift. Anonymkode: 560b8...cb6
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Koster det like mye (4% av beløpet) å overføre pengene til din bankkonto og betale regningene for de andre kredittkortene gjennom din bankkonto? Anonymkode: 560b8...cb6 Nei, det koster meg ingenting. Er bare så lei av å ha flere kredittkort. Men søkte før jeg fikk lest alle betingelsene. Tror ikke det er så lurt å gå videre med american.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 11 minutter siden, Lilia skrev: Jeg fikk innvilget et betalingskort/kredittkort fra American express som jeg tenkte refinansiere andre kredittkort med. Får ikke refinansiering, så søkte om dette american express kortet. Jeg har regnet ut rentene og slik sett kommer jeg like bra ut. Men så leste jeg at dette american express kortet har årsavgift på 650 kroner samt at jeg må ut med 4 % av det jeg tar ut i kontanter. Jeg må ta ut 6 ganger på dette kortet de neste 6 uker for å få refinansiert de andre kredittkortene. Hvert uttak på american er max 10000 kroner i uka. Jeg må betale 4 % av uttak, som vil bli 400 kroner for hvert uttak. Det vil si 2400 kroner bare for å få tatt ut pengene. Ville du alikevel ha refinansiert med dette kortet? Jeg burde vel kanskje ikke det når rentene er omtrent likt. Er så lei av å ha flere kredittkort å tenke på. Hvor mye kredittkortgjeld har du? kr 3050 er mye penger. De pengene kan du i steden bruke til å betale eksisterende kredittkortgjeld. Betal ned den gjelden som har høyest renteutgift først, i tillegg til å betale minimum minstebeløpet (men så mye som mulig) på de andre kortene Anonymkode: 560b8...cb6 1
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koster det like mye (4% av beløpet) å overføre pengene til din bankkonto og betale regningene for de andre kredittkortene gjennom din bankkonto? Anonymkode: 560b8...cb6 Det er vel rundt 3 % gebyr når man overfører fra kredittkort til bank konto fra de andre kredittkorten mine. Men jeg bruker jo aldri overføre noe særlig fra de andre kredittkortene mine og over til bank konto. Å betale regningene og overføre fra bank konto til kredittkortene koster ingenting.
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mastercard i DNB har mye lavere årsavgift. Anonymkode: 560b8...cb6 Takk for tips. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #10 Skrevet 27. august 2016 Et øyeblikk siden, Lilia skrev: Det er vel rundt 3 % gebyr når man overfører fra kredittkort til bank konto fra de andre kredittkorten mine. Men jeg bruker jo aldri overføre noe særlig fra de andre kredittkortene mine og over til bank konto. Å betale regningene og overføre fra bank konto til kredittkortene koster ingenting. Overføring fra Mastercard i DNB til brukskonto i DNB koster ingenting, men rentene begynner å løpe fra dag en ved overføring fra Mastercard. Betaling med Mastercard i butikk: da begynner rentene å løpe etter 30-45 dager. Betal ned alt du kan til kredittkortene hver mnd, og lån tilbake ved å betale med Mastercard i butikker. Anonymkode: 560b8...cb6
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2016 Det er det at jeg må ut med 2400 kroner ( 4% av totalbeløpet jeg må ta ut ) for å få betalt ned de 3 andre kredittkortene. Pluss den dumme årsavgiften.
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2016 For å ta ut 70000 kroner må jeg ut med 2800 kroner. Det er vel galskap. Bedre å ha det slik det er sikkert.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #13 Skrevet 27. august 2016 Et øyeblikk siden, Lilia skrev: For å ta ut 70000 kroner må jeg ut med 2800 kroner. Det er vel galskap. Bedre å ha det slik det er sikkert. Info om DNB sine kort (er du student og mellom 18 og 33 år?) https://www.dnb.no/privat/hverdagsbank/kort/hvite-kort.html Anonymkode: 560b8...cb6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #15 Skrevet 27. august 2016 3 minutter siden, Lilia skrev: For å ta ut 70000 kroner må jeg ut med 2800 kroner. Det er vel galskap. Bedre å ha det slik det er sikkert. Prisliste DNB her https://www.dnb.no/privat/pris.html Anonymkode: 560b8...cb6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #16 Skrevet 27. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Prisliste DNB her https://www.dnb.no/privat/pris.html Anonymkode: 560b8...cb6 https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html Anonymkode: 560b8...cb6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #17 Skrevet 27. august 2016 12 minutter siden, Lilia skrev: For å ta ut 70000 kroner må jeg ut med 2800 kroner. Det er vel galskap. Bedre å ha det slik det er sikkert. Ja, og betal ned så mye som mulig hver mnd. Lev sparsommelig, evt lån fra familie/ venner for å få betalt ned kredittkortgjelden så raskt som mulig og å betale så lite renter som mulig på kredittkortgjelden. Anonymkode: 560b8...cb6 2
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #18 Skrevet 27. august 2016 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye kredittkortgjeld har du? kr 3050 er mye penger. De pengene kan du i steden bruke til å betale eksisterende kredittkortgjeld. Betal ned den gjelden som har høyest renteutgift først, i tillegg til å betale minimum minstebeløpet (men så mye som mulig) på de andre kortene Anonymkode: 560b8...cb6 Jeg har 75000 i gjeld på 3 kredittkort. Betaler nå 2200 hver måned pluss renter på 1050 ca, alt i sammen, så blir 3250 kroner. Med american blir det ca 2100 i måneden pluss renta, er usikker på hav den er enda. Det vet jeg helt sikkert når brevet kommer i posten. Men regner med at renten vil ligge på mer enn 1050 kroner. Så det ser ut som det ikke lønner seg i det hele tatt. Har et annet lån sammen med far, der betaler jeg 3500 måneden. Endret 27. august 2016 av Lilia 1
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #19 Skrevet 27. august 2016 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overføring fra Mastercard i DNB til brukskonto i DNB koster ingenting, men rentene begynner å løpe fra dag en ved overføring fra Mastercard. Betaling med Mastercard i butikk: da begynner rentene å løpe etter 30-45 dager. Betal ned alt du kan til kredittkortene hver mnd, og lån tilbake ved å betale med Mastercard i butikker. Anonymkode: 560b8...cb6 Kanskje jeg har en titt på mastercard i dnb Endret 27. august 2016 av Lilia 1
Lilia Skrevet 27. august 2016 Forfatter #20 Skrevet 27. august 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Info om DNB sine kort (er du student og mellom 18 og 33 år?) https://www.dnb.no/privat/hverdagsbank/kort/hvite-kort.html Anonymkode: 560b8...cb6 Nei er eldre enn 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå