Aamu Skrevet 25. august 2016 #1 Del Skrevet 25. august 2016 Jeg kan ikke noe for det, hver gang jeg oppfatter at noen har en telefonsamtale, og de skal legge på og sier "hademmm", så kjenner jeg bare det går iskaldt nedover ryggraden. Det er et så ufattelig ekkelt ord, jeg misliker det ordet veldig, veldig sterkt. "HADEM", har ingenting å gjøre i en avslutningssetning. Alt annet er bedre! - Ha det bra - Vi snakkes - Glad i deg - Hadet - Prates - Sees etterpå osv Og så til det viktigste: Hvorfor sier folk "hademmm"? Hvorfor legger de til en "m" på slutten av et ord? Høres ut som får kramper eller noe. For meg blir det det samme som: "Kan du sende meg melkemmMmm"? "Hvor mye er klokkammMMm"? "HeiMmmM"! Tenker litt på han fra Kjetil&Kjartan Show (Leif ). Jeg krever forklaringer på dette! Og dere som er skyldige: Slutt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #2 Del Skrevet 25. august 2016 Anonymkode: fe8f2...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 25. august 2016 #3 Del Skrevet 25. august 2016 Dette har jeg aldri hørt..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 25. august 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 25. august 2016 9 timer siden, Angelheart2 skrev: Dette har jeg aldri hørt..... Seriøst? Jeg hører det HELE tidem...nei, tiden mener jeg ! Jaja.. hademmmm... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drikkeflaska Skrevet 26. august 2016 #5 Del Skrevet 26. august 2016 Dette har jeg også hørt/lest, og det er utrolig irriterende! Aner ikke hva det kommer av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christina146 Skrevet 26. august 2016 #6 Del Skrevet 26. august 2016 Dette gjør jeg hele tiden! Aner ikke hvorfor though.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. august 2016 #7 Del Skrevet 26. august 2016 Hæ? dette har jeg da aldri hørt - og jeg sier nesten alltid hadet selv. Hvor er det folk sier dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #8 Del Skrevet 26. august 2016 Ei sånn overkoselig jente på jobben sa alltid "hadeeem" og jeg ble gal. Vet ikke hvorfor det er en greie. Anonymkode: c6b3e...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #9 Del Skrevet 26. august 2016 1 minutt siden, Rumle skrev: Hæ? dette har jeg da aldri hørt - og jeg sier nesten alltid hadet selv. Hvor er det folk sier dette? Jeg er fra Telemark, og hørt noen si det. Anonymkode: c6b3e...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #10 Del Skrevet 26. august 2016 Den 25.8.2016 at 9.23, Aamu skrev: Jeg kan ikke noe for det, hver gang jeg oppfatter at noen har en telefonsamtale, og de skal legge på og sier "hademmm", så kjenner jeg bare det går iskaldt nedover ryggraden. Det er et så ufattelig ekkelt ord, jeg misliker det ordet veldig, veldig sterkt. "HADEM", har ingenting å gjøre i en avslutningssetning. Alt annet er bedre! - Ha det bra - Vi snakkes - Glad i deg - Hadet - Prates - Sees etterpå osv Og så til det viktigste: Hvorfor sier folk "hademmm"? Hvorfor legger de til en "m" på slutten av et ord? Høres ut som får kramper eller noe. For meg blir det det samme som: "Kan du sende meg melkemmMmm"? "Hvor mye er klokkammMMm"? "HeiMmmM"! Tenker litt på han fra Kjetil&Kjartan Show (Leif ). Jeg krever forklaringer på dette! Og dere som er skyldige: Slutt! " 10.03.04 10:33 Del Legger merke til at folk har forskjellige måter å hilse og ta farvel på. På sørlandet er det vanlig at folk sier "javel...?" når de treffes. Ganske rart egentlig. Hvorfor skal man si "javel" når man mener hei? Måter å ta farvel på: ha det, hadem, hej då, hei (i mange forskjellige toneleier, spesielt "heiiiiiii" har vært populær her hvor det liksom er om å gjøre å dra ut i`en lengst mulig. Merker også at folk bruker ulike former avhengig av konteksten og personene. Synspunkter? " http://vgd.no/samfunn/spraak/tema/584771/tittel/hadem Anonymkode: 3f09c...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. august 2016 #11 Del Skrevet 26. august 2016 Jaha. Vestlandet her. Jeg klarer nesten ikke si det selv engang, høres uvant ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 26. august 2016 #12 Del Skrevet 26. august 2016 Har aldri hørt det før jeg. Vestlandet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cathe. Skrevet 26. august 2016 #13 Del Skrevet 26. august 2016 (endret) Tror det er vanlig i sørlandstraktene? Var da jeg flyttet til Kristiansand for å studere at jeg begynte å høre dette "overalt". Er opprinnelig fra Osloområdet. Liker det heller ikke, men har ikke et sååå anstrengt forhold til det heller, haha Endret 26. august 2016 av Cathe. Lagt til kg trukket fra mellomrom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #14 Del Skrevet 26. august 2016 Jeg måtte prøve her nå å si hade høyt for meg selv og jaggu meg tror jeg ikke at jeg sier hadeeemmm jeg og. Spesielt når jeg skal høres sånn hyggelig og blid ut, sånn som jeg gjør til kolleger på jobb for eksempel. Aldri tenkt over, men dette skal jeg fortsette med og håpe at det irriterer vettet av folk! :D Anonymkode: 518ca...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 26. august 2016 #15 Del Skrevet 26. august 2016 Hehe, det irriterer jeg meg over selv. HadeMMM hva er vitsen med den M'en??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christina146 Skrevet 26. august 2016 #16 Del Skrevet 26. august 2016 Kom til å tenke på en ting. Kanskje man prøver å snike inn litt ´´mmmm´´ som for å kose? Man sier jo ofte mmm når man klemmer ol. Bare en tanke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. august 2016 #17 Del Skrevet 26. august 2016 9 minutter siden, Christina146 skrev: Kom til å tenke på en ting. Kanskje man prøver å snike inn litt ´´mmmm´´ som for å kose? Man sier jo ofte mmm når man klemmer ol. Bare en tanke! kreativ tenking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå