Gå til innhold

Barnebidrag: ukjent far og student


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet HAR RETT TIL Å VITE HVEM FAREN ER. Du er såpass egoistisk at jeg betviler morsevnen din.

Motbevis meg, please? Si at du skal oppgi faren. Hva han ønsker er revnende likegyldig, han kan være en så fraværende og dårlig far han bare orker, men han er likevel faren.

Anonymkode: 02872...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Illuminatum skrev:

Det må da være dokumentforfalskning og vil være straffbart med fengsel dersom en lyver i et offentlig dokument.

Om det finnes noen reell risiko for å bli straffet er en annen sak.

Nei ikke nødvendigvis. Du kan fortelle din situasjon til de som har noe med det å gjøre. Og da kan de avgjøre, jeg vet ikke? Men jeg VET at det er mulig.

Anonymkode: ce691...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man oppgir far ukjent får du kun minstebidraget.  Det er også trygdesvindel som mange sier her. Hva skal du si til barnet når det blir større ? Skal konfirmeres og må ha tak I fødselsattesten hvor dette står ? Når barnet begynner på vgs betaler far bidrag til barnet er 20 år. Det går jo ikke hvis far er ukjent..  Så det er mange komplikasjoner med å gjøre dette TS annet enn at far skal slippe å betale. Han han lav inntekt kan han søke nav om å bli ikke bidragspliktig og dermed ikke betale noe til han får høyere inntekt. Bidraget er for å sikre barnets levevilkår.  Jeg forstår ikke de som setter far høyere enn barnet. Eneste rimelige alternativet her er å sette far på fødselsattesten og selv avstå fra barnebidrag ved å ikke søke nav om minstebidraget og ikke kreve far for bidrag hvis du syntes så synd på ham. 

Anonymkode: 23718...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, August 25, 2016 at 3.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er blitt gravid og har bestemt meg for å beholde barnet. Jeg og barnefar er venner, men vi ønsker ikke å bli samboere. Han er arbeidsledig. Ettersom jeg er student, prøver jeg å finne ut hvor mye man får i barnebidrag dersom man er student og oppgir "far ukjent". Finner ingen offentlig informasjon om dette og vil ikke involvere Nav før jeg har litt flere opplysninger. Noen som vet?

Anonymkode: 0ec24...30d

Seriøst? Oppgir du far ukjent så får du/barnet, for dette er barnets penger du mottar på vegne av barnet,  minstesats. 

I tillegg fratr du barnet en far du vet hvem er. Sett at far senere får millioninntekt, og du da angrer deg, skal du da starte farskapssak på vegne av barnet? Alternativt du får et barn som senre trenger en nyre ller andre ting en biologisk far bare kan gi,  hva gjør du da? Eller når barnet blir 18 år eller eldre og selv går til farskapssak, for å finne sin far, og du har visst hele tiden, hva gjør du da? 

Ønsker du å leve med risikoene det å oppgi far ukjent medfører så versågod. I tillegg gjør du noe straffbart ingen kan forutsi konsekvensene av i dag. 

Anonymkode: 4e958...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...