Gå til innhold

Barnebidrag: ukjent far og student

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er blitt gravid og har bestemt meg for å beholde barnet. Jeg og barnefar er venner, men vi ønsker ikke å bli samboere. Han er arbeidsledig. Ettersom jeg er student, prøver jeg å finne ut hvor mye man får i barnebidrag dersom man er student og oppgir "far ukjent". Finner ingen offentlig informasjon om dette og vil ikke involvere Nav før jeg har litt flere opplysninger. Noen som vet?

Anonymkode: 0ec24...30d

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ikke svindel å oppgi "far ukjent", når far ikke er ukjent?!

Anonymkode: 2d879...ecd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dere snakker som om det er helt fast og bestemt at jeg skal oppgi "ukjent far". Dette er bare noe jeg og et par venninner snakket om. Hun ene sa at jeg burde oppgi "ukjent far", mens jeg og hun andre mente at det absolutt ikke er riktig for noen av partene. Tenkte bare jeg skulle finne ut litt mer før jeg la tanken helt fra meg. Er enig med dere at det er svindel og det vil jeg jo absolutt ikke gjøre meg skyldig i. Tror jeg og barnet kommer til å klare oss med minstesats av barnebidrag.

Anonymkode: 0ec24...30d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du sier jo selv at du vet hvem far er, men du ønsker å utforske om det er mulig å ikke angi far for å få mere penger fra staten...det er jo svindel du "utforsker" her. Derfor sier vi det så bastant, vi kan ikke akkurat oppmuntre deg til å følge dette videre.

Anonymkode: 2db06...bcf

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Enig at dette er dumt og svindel. MEN : det er ingenting som sier at man MÅ oppgi barnefar om man vet hvem det er. Mulig det trengs en god grunn for det, så det ikke blir ansett som svindel, og mulig det blir ekstra -arbeid hos NAV. Men det er ikke umulig å ikke oppgi. 

Hvorfor kan ikke BF/vennen din betale bidrag uansett om han står som faren eller ikke?