Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Asti skrev:

Enig. I den settingen der blir det for min del feil. Satt ilag med mannen min og fulgte med nå, og uten å ha snakket om min mening, så kom det et "lettere oppgitt sukk" fra ham, da hun "kom på med historien sin". Greitt å få bekreftet at det ikke er bare jeg som reagerer negativt. 

Nå ja. Hun er jo liksom ei som "alle" liker hun der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Nå ja. Hun er jo liksom ei som "alle" liker hun der.

Er hun? ;)  Handler vel mest om hvem Peter Peters kjenner...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2016 at 21.00, Asti skrev:

Enig. I den settingen der blir det for min del feil. Satt ilag med mannen min og fulgte med nå, og uten å ha snakket om min mening, så kom det et "lettere oppgitt sukk" fra ham, da hun "kom på med historien sin". Greitt å få bekreftet at det ikke er bare jeg som reagerer negativt. 

Ser virkelig menn på Skal vi danse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hører kanskje hjemme i en annen tråd, men prøver likevel. Hvem er egentlig Camilla phil osv? Hvordan ble de IT-jenter og kjent? Jeg har jo aldri hørt om disse 'voksne' bloggerene. Ser de av og til på TV, men hva har de egentlig gjort? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Takida skrev:

Dette hører kanskje hjemme i en annen tråd, men prøver likevel. Hvem er egentlig Camilla phil osv? Hvordan ble de IT-jenter og kjent? Jeg har jo aldri hørt om disse 'voksne' bloggerene. Ser de av og til på TV, men hva har de egentlig gjort? 

Jeg er faktisk litt usikker på hvordan det startet, men jeg har lest bloggen hennes helt siden den lå på Girlfriend.no som var nettsiden til henne og Peter Peters. Han har vært manageren til Madcon før de slo igjennom internasjonalt og var jo med på oppturen når Beggin ble en internasjonal suksess, deretter har han jo også fått flere større navn i stallen. CP blogget en del fra turne og andre artige ting med Madcon og påfølgende artister. Så ble hun plutselig modell og gjorde tv-reklamen med Define, samt dro i havn David Andersen osv. Så det er jo alle disse tingene hun har fått gjøre som har gjort henne til et kjent navn. Det ser ut til at det meste henger sammen med å kjenne de rette folkene, at Peter har gjort en meget god jobb i forhold til nettverksbygging, samt at hun har vunnet masse Vixen priser for blogging før hun i det hele tatt var et kjent navn eller hadde særlig mange lesere. Så jeg vil tro først kontakter og deretter teft for hva som rører seg. 

Må tilføye at hun selv også har gjort en god jobb i forhold til nettverksbygging og at de nok har vært to om det. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter Peters er Kris Jenner og Camilla Phil er Kim Kardashian :ler: neida, men Peters har nok i stor grad "skapt" Camilla og klart å skaffe henne gode forretninger. Bare se på f.eks FF i forhold til CP. FF har en mye større blogg, mange flere lesere osv, men CP har likevel mye bedre deals enn hva FF noen gang kommer til å få til. Det har nok delvis med at CP er flinkere med mote og er en mye mer spesifik blogger enn FF sånn sett, men også fordi hun og Peters sammen er et mye bedre business team. De får til mye. Hvilke kontakter de har og hvordan de får det til vet jeg ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter Peters og Camilla Pihl etablerte Friendly sammen. Firmaet driver mye med markedsføring av kjendiser og det å få synliggjort disse menneskene for å øke deres kommersielle verdi. Kort sagt, de jobber med å skape kjendiser ved å få plassert dem i store sammenhenger. Deretter kan man selge kjendisenes status til ulike annonsører som ønsker å bli assosiert med kjendisene. Det absolutt største de har fått til er å få NRK til å bruke Madcon som pauseunderholdning under Eurovision i Oslo. 

http://friendly.no/

Det at Camilla har fått seg et navn handler mye om at de har brukt denne kunnskapen til å markedsføre henne og definere hennes image. Hun er definert som en it-jente uten at noen kan forklare hvorfor hun fortjener tittelen. Mye handler om nettverk men også en selvforsterkende effekt. Andre mennesker betaler store summer for å få Friendly sin hjelp til å markedsføre seg. Mange av dem har jo et talent i bunnen, som Friendly kan videreforedle. For Camilla sin del er jeg usikker på hva som var hennes talent, hun oppstod jo nesten ut av intet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg bare forstår ikke hvor mange av disse klmmer fra. Skjønner de har godt management osv, men jeg syns det er merkelig med all denne publsitetrn de får i aviser o.l. det var da ikke slik bare for noen år siden? Jeg ser oftere og oftere 'nobodies' uttaler seg til spesielt VG nesten som eksperter om diverse, og 'stillingen' er alltid 'toppblogger'. Gikk innom CP sin blogg og jeg kan ikke forstå at det er en topp-blogg? er jeg skrekkelig utdatert?

sjekket siden hennes på fb, og ser at noen av vennene mine 'liker' siden.

 

spurte den ene hvor hun kom over CP? Hun var usikker, men mente å ha lest bloggen før. Men hun husket ikke hva den handlet om el lign. Mulig en avsporing. Jeg har ingentibg imot CP, og kjenner ikke så godt til henne, men jeg syns det er merkelig allikevel. Hvor kom de fra, og hvordan fikk de 'topp'ditt og datt-'tittel' når jeg aldri har hørt om de annet enn via aviser o.l?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla begynte å blogge når ingen andre gjorde det, da er det lett å få fotfeste. Heldig med timing, samt at hun og mannen i årevis har vært kjente fjes i et visst partymiljø i hovedstaden. Hun var slående vakker, hadde mange vakre venner og Petter tjente seg rik på sine bestevenner i Madcon. At hun vant priser på Vixen sier ingenting, i årevis satt gode venner i juryen 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Vitulina skrev:

Camilla begynte å blogge når ingen andre gjorde det, da er det lett å få fotfeste. Heldig med timing, samt at hun og mannen i årevis har vært kjente fjes i et visst partymiljø i hovedstaden. Hun var slående vakker, hadde mange vakre venner og Petter tjente seg rik på sine bestevenner i Madcon. At hun vant priser på Vixen sier ingenting, i årevis satt gode venner i juryen 

Litt usikker på hvor rik han/de ble. I 2012 satset de stort, der bl.a. Peter Peters solgte bilen sin for å finansiere nytt album, jfr.  http://www.dn.no/gasellene/2012/12/06/ndash-vi-har-feiret-nok . Det endte med millionunderskudd i 2014, jfr. http://www.tv2.no/a/6062174/  .

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Asti skrev:

Litt usikker på hvor rik han/de ble. I 2012 satset de stort, der bl.a. Peter Peters solgte bilen sin for å finansiere nytt album, jfr.  http://www.dn.no/gasellene/2012/12/06/ndash-vi-har-feiret-nok . Det endte med millionunderskudd i 2014, jfr. http://www.tv2.no/a/6062174/  .

DN artikkelen gav ikke akkurat inntrykk av at det er noe særlig styring. Mye fokus på å være stormannsgale. Sympatisk - not. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CecilieX skrev:

DN artikkelen gav ikke akkurat inntrykk av at det er noe særlig styring. Mye fokus på å være stormannsgale. Sympatisk - not. 

Er ikke mitt inntrykk heller:  

http://www.vg.no/rampelys/musikk/truet-av-madcon-manager/a/512519/  

http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/madcon/musikk/yosef_wolde-mariam/tshawe_baqwa/41893130/

;) 

Fulgte forresten CP på Snap frem til nå nylig, men er lei av at hun bruker kameraet som et speil, der hun "digger seg selv". (Det er hun ikke alene om.). Tilsynelatende en helt forskrudd verden de folkene lever i. Kan ikke være sunt for den psykiske helsen å leve i en slik "boble".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hun legger jo bare ut ca HELT like bilder av seg selv og de samme tingene på bloggen. Har hun høye lesertall?

Jeg sluttet å lese bloggen hennes for maaange mnd siden, fordi det var -som flere her har sagt- kun bilder av seg selv sittende på bordet i leiligheten med rufsehår og trutmunn. Ellers kun bilde av kaffekopper. Når det eneste hun klarer å legge ut fra en Londontur er bilder fra enda flere steder hvor de har fantastisk kaffe og litt sunn mat, anser jeg hele dama for å være svært lite kreativ. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...