Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Været ble bare verre og verre i går. Ble ganske morsomt allikevel, og jeg og barna koste oss ute. Vel hjemme var stemningen litt dårlig fra min side. Trening gikk også dårlig. Bestemte meg til slutt rett før leggetidå trosse humøret for å ta meg en joggetur siden det var så lenge siden. Det var fantastisk herlig å springe i regnet! Kom hjem med fornyet godt humør, og kjente litt på at det er nok gamle reaksjonsmønstre som kommer fram igjen. Så jeg må lære å bryte dem og skape nye hvis jeg skal komme noen vei. :hjerte:

Dagen så langt har vært fin, tok en morgen joggetur som gikk fint, har drukket kaffe, og er nå klar for dagens utfordringer! 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Våknet kjempe trøtt i morges! Hadde egentlig ikke lyst på jobb, kjente angsten en del og kom over alle slags unnskyldninger for å bli hjemme. Men jeg gikk! Og koste meg egentlig kjempe masse. Har to kollegaer som jeg kommer best overens med på jobben, og begge var til stede i dag. Satt i 45 min i lunsjen og pratet, og selv om det var et par tilfeller med lett angst gikk mesteparten superbra. Er SÅ glad for at jeg gikk! :ninuskapus: Nå skal jeg jobbe videre før avslapning resten av dagen med min kjære! 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fredag:

Litt dårlig dag. Har begynt å backe ut av ting, og mye føles litt overveldende. Jeg kjenner en del på sorg og skam over at kropp og sinn ikke fungerer slik det skal. Om jeg avslutter disse tingene må jeg i det minste finne erstatninger. Får bruke helgen på å tenke litt. Ellers er jeg i det minste blitt flinkere til å ikke la slike ting dra meg ned. Jeg har jo fremdeles masse å være takknemlig for. Bare det å ligge under et pledd med en kopp kaffe er jo ganske fantastisk. Ikke minst den herlige kjæresten og barna mine. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fant ut at jeg skulle gå meg en tur. Kjempet i mot selv mens jeg gikk, men til slutt uti skogen løsnet det. Ble ingen jogging dog. Gikk i sakte tempo og tok inn alt rundt meg. Skikkelig terapeutisk, og nå føler jeg meg mye bedre! Og sulten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

Har hatt så mye angst. Så ufattelig mye angst. Har vært sikker på at jeg kom til å dø flere ganger.. 

Utenom har jeg og kjæresten godt en del turer, og det har vært ufattelig deilig. Skulle ønske snøen kunne ligge slik for alltid. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Angstanfall, angstanfall, angstanfall. I den grad der jeg ikke enda har klart å spise, vært nær på tlf med ambulanse, ligget i fosterstilling og bare prøvd å puste. Rett og slett så intenst grusom angst at jeg bare ønsket å dø. Hadde også psykologtime i dag og tenkte jeg bare måtte avlyse, men jeg kom meg bort på en eller annen måte. Tror egentlig det var lurt å ha time på en dag som denne, slik at jeg sitter i følelsen, mens vi jobber med den. Det som er litt morsomt er jo at når jeg har så sterk angst, så forsvinner den sosiale angsten. Som om den blir uviktig i forhold. Ellers har den heldigvis avtatt nå. Så nå skal jeg slappe av litt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Tirsdag: Hadde en del angst i morges, men har roet seg utover dagen. Har snakket litt med venner og vært på et møte som fikk et annerledes utfall en jeg først hadde trodd. Kjenner på litt ny motivasjon og glede etter møtet. Nå er det kosetid hjemme med verdens beste. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag: 

Hadde angst igjen i natt, så har sovet dårlig. Er allikevel i godt humør og med masse motivasjon i dag. Herlig!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:

Sovet dårlig, og med angst i natt også. Skulle tro det hadde gitt seg etter at jeg fikk sjekket at alt var ok, men neida. Dette virker som en ny "normal".

I går nådde angsten nye høyder, og jeg havnet på sykehuset... Der ble diverse tester og EKG tatt. Ingenting galt. Hvordan i all verden kan jeg bli så dårlig da? Vel det burde vel en som har slitt med panikkangst i flere tiår skjønne. Angsten kan overbevise en om hva som helst. 

Det positive med opplevelsen(ja det finnes vel noe positivt med alt? :fnise:) er at jeg under "oppholdet" og turen hjem ikke hadde noe sosial angst overhodet. Litt spesielt da dette i andre tilfeller ville vært et minefelt i forhold til min sosiale angst. Jeg tror det har med at når jeg er så dårlig ikke har noen forventninger knyttet til meg. Jeg føler at jeg bare har lov til "å være" og dette tar bort unødig press for meg. Jeg har ellers ganske strenge retningslinjer i forhold til hva jeg kan tillate meg i sosiale situasjoner. Etterpå var det nok lettelsen og at angsten hadde "brent ut" som gjorde at jeg følte meg sterk og fri, og det at jeg nettopp hadde blottlagt meg helt for samboeren min. På en måte har jeg jo mer å jobbe ut i fra på dette planet nå. Og det gjør meg egentlig ganske glad. :hjerte: Jeg må bare tørre å være bare meg. For jeg er faktisk god nok. 

Hadde også en kort, og ganske grei joggetur som fikk meg i litt bedre humør selv om jeg kjenner på smerter nå i ettertid.

:nordvesta:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Hadde fæl angst og angstanfall når jeg skulle hente eldste barna på skolen i dag. Av en eller annen grunn gikk det helt bort etter de var hentet, og vi gjorde flere ærend som normalt ville gitt meg lammende angst uten problemer! For en herlig mestringsfølelse! Guttene var eksemplariske og vel hjemme fikk vi uanmeldt besøk. Angsten trappet seg smått opp, men alt i alt gikk det utrolig bra og nok en bølge mestringsfølelse meldte seg. Sambo var i tillegg usedvanlig støttende på en subtil måte og jeg kjenner meg egentlig ufattelig takknemlig. Det finnes håp og rundt meg har jeg verdens nydeligste gjeng. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

I dag var forresten trening veldig bra igjen. :nordvesta:

Panikkangsten er en del bedre, men kjente en del sosial angst på butikken men kom meg greit ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Skikkelig dårlig joggetur i drittværet i dag.. Ikke deppa, men skikkelig skuffa. Er dette begynnelsen på slutten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76
16 timer siden, Lykkehjerte skrev:

:klem::hjerte:

Takk for klem Lykkehjerte <3

Våknet opp litt bitter og trist i dag. Føler at jeg på så mange måter får kastet kjepper i hjulene for. Det er for så vidt en realistisk tanke, selv de rundt meg reagerer på hvor mye som går galt med meg ift ytre omstendigheter, men det hjelper jo ikke å tenke slik, jeg må jo bare gjøre det beste ut av tiden jeg har fått. 

Var nesten bestemt på å bli hjemme i dag, var så trist og lei av alt, og hatet verden litt. Tvang meg på jobb allikevel og det ble en meget positiv opplevelse. Hadde ingen angst og flere givende samtaler i løpet av jobbdagen. Føler at jeg mestrer ting og at folk setter pris på meg.

Slike dager gjør meg egentlig bare enda mer forundret. For en uke siden hadde jeg flere angstanfall til dagen og turte ikke å møte min egen mor engang, mens i dag kan jeg gå på jobb og sitte uanfektet i lunsjen i nesten en time uten tendens til angst? 

Jaja, jeg setter umåtelig stor pris på det i alle fall. Og nå føler jeg meg ovenpå igjen, og klar til å kjempe videre. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tror det er lurt jeg har trappet litt ned på ting i det siste, kjenner angsten forsvinner mer og mer. Noe kan jo også ha med å gjøre at jeg ikke har brukt benzo siden 25 desember. :fnise: Dagen i går ble veldig fin, snakket litt med noen i en støttegruppe jeg er med i og følte meg bedre fra tristheten. Ellers er jeg blitt syk, og jeg er en virkelig elendig syk person, skikkelig mannesyk blir jeg. Så jeg har nok ikke vært lett å ha i hus i dag. Allikevel trosset jeg sykdommen og dro på en joggetur opp fjellet/bakken(usikker hva jeg kan kalle det) og det gikk faktisk veldig bra! :hjerte: Så selv om det sikkert ikke var lurt sykdomsmessig var det fantastisk godt for psyken, og den synes jeg helt ærlig teller mest. Nå skal jeg pleie meg selv før barna kommer hjem. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Hadde en kjempe koselig dag med barna i går. Eksemplariske hele dagen, og vi koste oss masse med kattene. Ellers har jeg sovet dårlig og er ganske sliten i dag. Hadde en grei joggetur. Håper allikevel ikke det går lengre og lengre mellom hver gang alt går fint. Tiden vil vise. Nå er det kaffe. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...