Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Gjest Hannemor76

Fredag:
Veldig koselig i går. Hadde litt angst, men ikke så mye som jeg i forkant trodde. Allikevel klarte jeg å psyke meg ned i etterkant slik jeg har gjort tidligere, og følte meg skikkelig sliten og dårlig når jeg kjørte hjem. Så fikk jeg opp at jeg er nødt til å slutte. Hva hjelper det meg? Må ta fram mindfullnessen og bare leve akkurat her og nå. Er jo ikke rart jeg blir engstelig og deprimert om jeg gruer meg til det som skal skje, og tenker dårlig om det som har skjedd. :fnise: Var godt å komme hjem og krølle meg inntil samboeren min da. Verdens beste. :ninuskapus: I dag har vi fått tatt julevasken, så det var deilig! Ellers noen ærend så er det helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Søndag-Julaften!

I går var helt ok, men ufattelig lang... Hadde lite angst.

I dag har vært slitsom. Gretne barn, og stressede voksne. Hvorfor blir jula alltid slik? Fra og med i år skal jeg slutte å glede meg til julaften. Jeg tror det ligger for mye vonde følelser knyttet til denne dagen til at jeg noen gang kan få et ok forhold til den. Selv om jeg gleder meg like mye hver gang. Får håpe at det verste er overstått. 

Ellers har jeg verdens beste samboer som virkelig legger seg i selen for at jeg skal ha det fint. Føler meg uendelig takknemlig for det. :hjerte:

God jul alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Resten av julaften ble veldig koselig med lite angst. Og kjempe koselig kveld med min mor og samboer.

1 Juledag var slitsom. Jeg gråt en del, og gamle ting og tunge tanker dukker opp. Vi var på middag som var koselig nok, men jeg slet nok med disse tankene gjennom hele dagen. Distanserte meg veldig og kvelden ble tung.. Samboer klarte imidlertidig å "hente meg inn igjen" rundt midnatt og han holdt rundt meg og trøstet meg hele natten. Hva har jeg gjort for å fortjene en så god mann? Jeg skjønner ikke at han orker.. 

I dag har jeg det skikkelig godt, og føler meg egentlig både lykkelig og nyforelsket. Håper bare jeg klarer å nøste opp i disse vonde tankene/minnene etterhvert. :hjerte:

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Gårsdagen var utrolig koselig og lat. Noe vi virkelig virkelig trengte! Ble filmer og god mat hele dagen fra ungene hadde dratt over til faren sin. Jeg må bare få ned i dagboka at jeg fortsatt har menstruasjon, gjerne TMI, men er smått sjokkert over hvor lenge den har vart. Begynner å bli dritt lei. :fart2: Ellers er vi begge veldig fornøyd med julegavene våre! Den ene overrasket meg positivt, da jeg var litt i tvil om hvilken model jeg ønsket meg ettersom den manglet noe som en del andre hadde. Så viser det seg jammen meg at den hadde det den også. :laugh: Ellers tok jeg meg en joggetur i går etter en (etter min mening litt for langt) julepause. Varmet opp lenge til en forandring og turen ble fantastisk rett og slett! Så det gjorde godt i kropp og sjel! :nordvesta:
På vei hjem handlet jeg noe sjokolade til oss som vi koset oss med. Super deilig dag! :ninuskapus::hjerte:

Edit: Trening i dag gikk også ganske bra!

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fredag:

Har sovet dårlig. Gjesp. 

Ingen angst til nå ift levering og jobb, selv i snakk med en kollega som har det med å røske opp angsten i meg. :fnise: Føler meg i god form! 

I går fikk vi ryddet og vasket utrolig mye, og det er generelt strøket i alle rom.

Er også så deilig å gå å kjenne på denne følelsen av å være med "den rette". Jeg har aldri skjønt det før nå, selv om jeg begynner å dra på åra. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Nå er vi endelig ferdig med det ene oppussingsprosjektet vårt! Det har jammen vært et slit, men glad for å være ferdige.

God treningsøkt til tross for et par øl innabords.

Ellers har jeg tilbragt dagen i sofaen med sterke mensmerter. Skjønner ikke helt hva som skjer med kroppen min..

 Ellers kjenner jeg ingen angst, ingen depresjon. Bare lykke, forelskelse og glede over barna mine. 

:ninuskapus:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Lørdag:

Skikkelig lat dag i dag! Prøvde meg på en liten joggetur, men den gikk dårlig. Smørte på noe smertestillende så håper det hjelper. Nå skal jeg bare ligge i sofaen mens den godgjør seg. :fnise: Vi sitter i hver vår ende av sofaen, men allikevel tar jeg meg selv i å smile hver gang jeg ser på ham. Hver gang han kysser meg kiler det i magen, og det føles så fjernt fra alle andre forhold jeg har opplevd. Jeg tror at mens livet mitt "raknet" de siste årene, og med alle utfordringene det har ført med seg både i samliv og ellers, at jeg har forandret meg fundamentalt. Jeg tror det har åpnet for å holde på og være takknemlig for det rundt meg på en måte som jeg ikke tidligere har vært klar over var mulig. Hele tiden prøver jeg å tenke gode tanker om både meg selv og andre, og være ærlig i kommunikasjon om hva jeg kjenner på og trenger. Samtidig som jeg strekker meg litt lenger med godviljen og ikke regner på hvem som gjør hva både praktisk og emosjonelt. Det er snodig hvor mye som styres av hodet alene, og er uavhengig av omgivelsene. 
Dagens filosofering. Følelsen jeg kjenner på i dag er takknemlighet og glede!

:nordvesta::ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag og nyttårsaften! :nordvesta:

God trening og herlig joggetur i går! Treningen i går var elendig da :fnise:

Nå har jeg stelt meg, slappet av og fått oppvarting av verdens beste samboer!

Ha en fortreffelig aften alle sammen!

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Nyttår var helt ok, verken mer eller mindre. Deler av den var kjempe morsom da! Maten var veldig god. 

Hadde en helt fantastisk joggetur som start på det nye året!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag: 

Da er hverdagen i gang igjen! Egentlig synes jeg det er litt deilig. Begynner å bli lat av å ikke ha noe å stå opp til utenom mann og barn. :fnise:

I går koste vi oss masse. Så film, spiste utrolig god mat, og lo masse. :laugh:

Trening gikk fint, og hadde også en joggetur senere som gikk utrolig bra! Ellers hadde jeg litt angst som kom og gikk utover dagen, men ikke noe mer enn vanlig. 

Kjempe start på 2018!!! 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Vondt i magen! Ikke angst vondt, men spist for mye hvetemel vondt. Irriterende. :fnise:

Ellers hatt en morgen joggetur som gikk helt ok. Nå er det kaffe på jobb! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:

Trening gikk fint!

Jobb var kjempe kjekt. Ingen angst og masse kos og snakk. Herlig med sånne dager! I dag skal vi kose oss med barna og rydde bort litt av julen.

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Fredag:

I går var koselig nok, hadde en skikkelig dårlig joggetur som satte en demper på humøret. Samboer klarte som vanlig å muntre meg opp igjen. <3 Barna var i strålende humør og vi koste oss masse før vi la oss. 

Dagen i dag har vært kald og litt slitsom. Slitt litt med søvnen i det siste og da blir alt tyngre. Kurs på jobb i dag hvor vi alle måtte bidra likt, og selv om angsten i begynnelsen var veldig sterk(så sterk at jeg følte hjernen min vibrerte). Så ebbet den ut og jeg klarte egentlig å være helt avslappet selv når jeg deltok aktivt. Får en liten mestringsfølelse hver gang dette skjer og håper og tror at noe av det vil hjelpe meg fremover. Ellers var det ei som spådde meg på jobb, og for meg som egentlig tror på slikt, ble jeg veldig skuffet. Det passet veldig lite. Tror fortsatt at noen har evnen da. :fnise:

Nå er det å jobbe ut dagen, trene litt(dårlig) og så blir det serie og kveldskos med kjæresten min. 

Ellers har ordene for dagen vært aksept og takknemlighet. Disse prøver jeg alltid å ta med meg. 

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Lørdag:

Hatt en kjempe koselig tur på IKEA med samboeren min. Vi er (nesten) like dårlige på å ta valg så det er alltid en komisk situasjon å befinne seg i. Vi fant allikevel mye fint og var fornøyd med fangsten. Ellers har jeg vært å handlet litt, hatt en joggetur som gikk ganske så fint, og spist litt sjokolade med god samvittighet. INGEN angst i dag. Selv uten medisiner. Er egentlig litt sjokkert, siden alle triggerene har vært der. Er kjempe glad! :laugh::hjerte:

Så skal vi ha god middag og vin i kveld. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Da får jeg gå gjennom uken ettersom jeg har vært dårlig å oppdatere.

Søndag slappet vi av, ryddet litt, vasket osv. Hadde en fantastisk joggetur opp på fjellet/toppen som jeg har prøvd meg på tidligere. Spiste god mat på kvelden :hjerte:

Mandag var jeg i et møte som gikk veldig fint, litt angst, men i stedet for å holde tilbake for å prøve å kontrollere angsten lot jeg det bare stå til og så ble angsten bedre og bedre utover møtet. Resten av dagen var merkelig angstfri. Mamma hadde lånt bilen så jeg måtte ta buss, som også gikk veldig fint. Hadde samtaler med flere jeg møtte og kjente egentlig utrolig stor mestring i løpet av dagen. Fantastisk herlig. 

Tirsdag:

Har hatt en god frokost med samboer og barna. Ellers har jeg fri i dag så jeg tok meg en joggetur som gikk skikkelig bra også. Var egentlig i litt dårlig humør(triste tanker) før, men jogging har en healende effekt på meg. Trening de siste dagene har dog vært dårlig, men det er joggingen som gir meg mest, så om det går fint er jeg evig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Vil bare lage et innlegg om takknemlighet sånn siden jeg har litt mer tid til overs i dag.

Jeg satt og leste på depresjonstråden da det gikk opp for meg at mange av dem er akkurat slik jeg var, og slik jeg fortsatt kunne ha vært om ikke det store vendepunktet kom. Jeg slet skikkelig i alle år, helt fra jeg var ei lita jente. Innlagt på lukket avdeling flere ganger og ikke minst var suicidalitet et stort problem. Så ble jeg skadet, og i samme "sleng" vite at jeg har en kronisk sykdom hvor ingen av dem hadde utsikter til annet enn forverring. Verden min raste sammen verre enn noen gang. En kveld var jeg nærmere døden enn noen gang tidligere. Tilfeldigheter førte til at jeg overlevde og jeg fikk et slags vendepunkt som skjedde over noen uker hvor jeg samtidig gikk på et selvutviklingskurs. Jeg fikk det klart for meg at jeg måtte bestemme meg; enten så vil depresjonen min ta livet av meg rimelig snart, eller så må jeg skifte kurs og bare gjøre det beste ut av det jeg har igjen. Forutsetningene er langt dårligere nå, men harmonien står sterkere. Jeg tar ingenting som en selvfølge, og hver dag hvor ting går tålig greit er en gave. De dagene jeg kan jogge nesten som før, og ikke har sterk angst er dyrebare skatter jeg bærer med meg i ukesvis. Tenk om jeg aldri hadde blitt skadet/syk. Forutsetningene hadde gjerne vært bedre, men jeg hadde ikke klart å sette pris på det uansett. Mye mulig hadde jeg ikke vært her i det hele tatt. Kanskje dette var redningen på en eller annen bisarr måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:

I går var helt ok dag på jobb. Ikke i helt det store humøret, men ellers ok. Hjemme hadde vi det skikkelig trivelig derimot. Barna var på overnattingsbesøk hos familie så jeg og samboer spiste junk og så på serier. :fnise: Det er rart hvor morsomt vi kan ha det, selv når vi ikke gjør noen ting. Helt annerledes enn alle andre forhold jeg har hatt. :ninuskapus:

I dag var en hard dag på jobb. Veldig kjekt sosialt, og angstmessig gikk dagen fint, men fysisk tungt var det! Kjenner kneet verker og tenker at dette var nok lite lurt. Auau. Nå skal jeg bare ligge her og pleie meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fredag:

Kan først fortelle litt om i går. Jeg lå en stund på sofaen, og ble etterhvert bedre i fysisk form. Prøvde meg på trening som gikk ganske dårlig. Kjøpte noe hentemat til samboer og meg som vi koste oss med sammen med en film. Hadde en kveldsjogg som gikk kjempe flott!

I dag våknet jeg helt uthvilt for første gang på lenge. Vi la oss til vanlig tid og sto opp til vanlig tid, så jeg tror rutiner spiller mye inn for meg. Sikkert for mer enn mange andre. Var på kurs i dag via jobben. Det var litt spesielt, men jeg følte at det angstmessig gikk bra og jeg fikk gjennom mange poenger som de andre satte pris på. Fikk en del mestringsfølelse. :hjerte:

I dag skal vi faktisk overta en ny katt, så det gleder jeg meg veldig til! Ellers skal vi ha alle barna i helgen(både mine og hans) så det blir koselig. Vi har planlagt masse gøy, og skal prøve oss på et nytt spill som passer for hele familien. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag! Travel helg, så får ta hele oppdateringen nå. 

Fredag:

Katteovertakelse gikk bra, litt skeptisk til minsten i starten, men gikk veldig fint med de eldste. Ting gikk seg til i løpet av helgen. Spillkveld var vellykket.

Lørdag:

Vi gikk tur, badet, bakte, spilte. 

Søndag: 

Familiebesøk og rolig dag ellers.

Har ikke jogget de siste dagene og trening har gått veldig opp og ned. :fnise:

Forferdelig vær i dag! Godt jeg skal jobbe inne. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...