Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Søndag:

Kjempe koselig i går! Dog litt mye drikke :fnise:

Prøvde meg på en joggetur som gikk dårlig mildest talt.. Har enda vondt.

Nå skal jeg bare slappe av. Tur i kveld :rodmer:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag!

Jeg har magesjau! Eller noe lignende, mulig for mye kaffe på tom mage, men jeg får i det minste tømt meg. :fnise:

Begynner å komme i julestemning selv om vi ikke har pyntet noe særlig, og tar meg selv i å synge på julesanger hele tiden. Muligens til andres store irritasjon. :laugh:

Jeg har fortsatt vondt.. Tok meg allikevel en liten joggetur i går og det gikk ganske ok. Spørs hvor lurt det var da.:bond:Ellers tror jeg at jeg har lagt på meg en del igjen. Eller så er jeg skikkelig oppblåst. Buksene strammer i allefall mye mer plutselig!

Ellers fortsatt ingen angst, og i strålende humør. Er så deilig de dagene hvor man lager seg en kopp kaffe og klarer å tenke "fy så heldig jeg er". Det er merkelig hvordan dagene kan være så like, og allikevel så forskjellige alt etter hvordan man oppfatter dem. Hjernen er snodig. Men jeg er glad jeg i litt større grad klarer å påvirke den, i motsetning til før hvor jeg bare var et offer for egne tanker. Det tok jo bare sånn ca 20 år. :fnise:

Edit:

Trening gikk bra i dag også! mindre vondt nå litt utpå dagen. :nordvesta:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Vi hadde det kjempe koselig i går! Magesjauen gikk over heldigvis. Og vondten gikk over. Jogging i går gikk greit nok. Ute er været fæælt. Ekstra deilig å være inne på slike dager. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Avslappende dag. Vært på handletur og fått ryddet og vasket masse. Joggetur gikk elendig. Auau. Føler meg litt som om jeg er 70 år med alle vondtene og plagene. Jeg klarer allikevel å ikke la det dra meg ned. Håper det er bedre i morgen eller i overmorgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Onsdag:

 Bra trening i dag også. De 3 siste har vært bedre enn på lenge. Selv etter kneet mitt hadde en liten nedtur på jobb i dag, da det ble et par tunge løft.

Jobb var utrolig travel. Pluss jeg hadde et møte som ga meg utrolig mye og sterk angst. Men veldig hyggelige folk! Mange syke i dag som gjorde at jeg ble sittende å prate med en kollega jeg sjelden pleier å snakke så mye med, annet enn et par ord. Veldig hyggelig og lite angstfullt, og jeg satt gjennom hele pausen og vel så det. :nordvesta:Ellers mye tull og stress, var så sliten og kvalm at jeg hadde puls i 110(har pulsklokke) og følte jeg skulle svime av. Hadde litt flaks da en hyggelig mann parkerte utenfor det lille sekundet jeg var hjemme i dag med en koselig pakke til meg. :laugh:

Joggetur-elendig

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:

Er utslitt, gråt av slitenhet i går og ble hjemme fra jobb i dag. Øvelser gikk dårlig. Nå skal jeg bare ligge her og spise sjokolade og syns synd på meg selv..:)

Edit: et par av rundene gikk litt bedre..

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Har fått slappet av en del i dag og kjenner meg endelig litt ovenpå igjen. La ut et innlegg på en støttegruppe for "sånne som meg" og fikk en del gode innlegg som hjalp. Utrolig hvor mye det hjelper at det finnes folk i samme bås, og som leter etter de samme halmstråene med håp som jeg. Ellers begynner jeg å tenke mer og mer på dette med ufør. Alle jeg har med å gjøre i forhold til helsen min(familie og venner og for den saks skyld) mener jeg burde vært ufør. Jeg har slitt en del med tanken, men kanskje det ikke er så dumt. Jeg kan jo jobbe litt uansett. Ellers føler jeg meg i relativt i godt humør igjen. :laugh: Av og til er det fryktelig vanskelig å snu tankegangen når man er sliten og kroppen ikke henger med. Man blir frustret, sint og trist. Men jeg skal ikke la meg knekke av min egen kropp, ikke nå, ikke noen gang så lenge jeg lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

Skal vi se!

Fredag var travel, ingen angst tross i mye folk og ting å gjøre. På dagen gikk ting bedre enn på lenge, og jeg fikk fram det jeg ønsker i gruppa uten å bli helt satt ut av angst!

Lørdag laget vi pepperkaker, la gaver under treet, og gjorde generelle juleting!

Søndag var vi på et julearrangement som var skikkelig gøy. Ungene fikk også møte foreldrene til sambo, og det gikk kjempe fint! (De bor i et annet land så det er sjelden de er på besøk). Øvelser denne dagen gikk ganske dårlig, men joggetur i snøen gikk merkelig nok ganske bra! :nordvesta:

Nå har jeg vært på tur i snøen, holdt meg til vanlig gåing da denne gang, får være måte hvor sprek man skal være om morgenen :fnise: Begynner på jobb kl 12 så kan nyte stillheten litt først! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag!

Mandag ettermiddag var skikkelig koselig, var i akebakken med ungene og tok fram det indre barnet i oss. Kjente at kneet ikke var helt enig i at det var så koselig da.. :fnise: Når vi kom hjem var vi utslitt og sovnet tidlig alle mann.

Tirsdag: Kosedag med god mat, spill og godt selskap. Jeg synes egentlig det er skikkelig gøy å spille selv om jeg ikke er særlig flink. Ellers har jeg handlet... Masse! Jeg hadde litt penger til overs så jeg har kjøpt to julegaver til meg selv som jeg har ønsket meg lenge, men ikke helt tatt meg råd til. Hadde en mini joggetur også som gikk relativt fint! 

Onsdag: 

Våknet kl 05.30.... Dusjet og brukt god tid på frokost og kaffe! I dag er det skikkelig jul på jobben så jeg skal kose meg! Ufattelig glatt på veiene i dag, så smått redd jeg kommer til å kræsje før dagen er omme. :alice:

 

Så er jeg litt mer optimistisk ettersom jeg tenker; Det har jo uansett vært bra lenge med medisin, så om det blir krise får jeg heller begynne igjen. Ellers vil det vel også si at skaden først og fremst er i musklene ettersom denne medisinen virker, så når de en gang kan fikse dette så kan jeg trene, jogge og danse som før! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Knall bra trening i dag! 

Jobb var kjempe koselig. Hadde ganske masse angst som kom og gikk, men hadde det utrolig kjekt på slutten. En kollega satt på med meg hjem, og vi hadde en trivelig prat! Egentlig i super godt humør! Ting er herlig :nordvesta:

Det som er så irriterende er at når ting er herlig så sier hodet mitt; "Ja, kanskje akkurat nå, men sannsynligvis varer ikke dette særlig lenge": Jeg må seriøst slutte, hva hjelper det meg å tenke slik. Dumme hode. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Hadde det kanon i går! Alt gikk smertefritt :nori:

Var på joggetur med kjæresten i dag og det var kanon koselig og ingen knetulling. :nordvesta:

 

Føler meg så takknemlig og forelsket og lykkelig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Mandag:

Trening gikk super fint! Har handlet de siste julegavene og gleder meg skikkelig masse til jul nå kjenner jeg! Vet at ungene kommer til å bli ekstatisk for gavene de får, og gleder meg til kvalitetstid med samboer og barna. :ninuskapus:

Jeg elsker juuul!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Hadde en tung dag i går, eller dvs første halvdelen var tung. Fikk halvannen time søvn, og våknet kl 5.30 mildest talt i koma. Hadde min første "fridag" før jula og dagen begynte med å kjøre barn i bhg/skole før det bar avsted på flere timer med besøk, gaveleveringer etc. Jeg synes det er ufattelig slitsomt og hadde masse angst. Kom hjem og følte meg bare misslykket. Begynte å tenke tanker som; Hvorfor klarer alle slike hverdagslige ting så mye bedre enn meg? Gravde meg skikkelig ned. Hadde en samtale med min mor som hjalp litt, selv om hun også har en del ting hun sliter med om dagen. Sambo kom hjem like sliten, og det endte med noe gnissninger. Jeg kjente jeg var redd for å havne i fella jeg har gått i tidligere, hvor jeg bare stenger av og sakte men sikkert distanserer meg. (Jeg har visst en tilknyttningsforstyrrelse også.:sprettoy:) Jeg så for meg hele scenarioet på begynnelsen på slutten og ble helt dårlig. Han gikk i dusjen og jeg brukte tiden på å samle meg litt. Da han kom tilbake fortalte jeg ham at det gjorde meg sint, og han forstod(merkelig det der at det faktist lønner seg å si hva man føler:rolleyes::fnise:). Så lå vi å holdt rundt hverandre og denne følelsen av tilbaketrekning gikk heldigvis over. - Må bare si at dette handlet om en bagatell, så at jeg kan få en slik reaksjon får meg jo til å skjønne hvorfor ting har gått dårlig i andre relasjoner. Er så glad jeg klarer å jobbe meg gjennom følelsene og utrykke dem nå, isteden for å lukke igjen og stenge andre ute. Etterpå spiste vi noe god mat og jeg tok meg en joggetur på kvelden som var skikkelig herlig! Isen har heldigvis smeltet her som gjør ting litt lettere. 

Nå er det kaffe før jeg skal på jobb. Vi har litt julekos i dag så jeg gleder meg egentlig skikkelig! Håper de andre er i like mye julemodus som meg! :fnise:

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:
 

I går var det skikkelig koselig på jobb. Hadde en del menssmerter så det ødela smått. :fnise: Vi manglet en så litt travelt var det, men alt i alt god stemning! Klarte også pausen og hele dagen uten nevneverdig angst! Hjemme fikk jeg en tlf jeg hadde gruet meg til, den gikk faktisk utrolig nok bra, men jeg klarte å havne oppi noe annet jeg gruer meg til(hvor typisk er ikke det:fnise:). Så nå nådde stressnivået litt nye høyder, for ikke bare må jeg gjøre noe jeg gruer meg til, det ligger også en god del forberedelser imot det som jeg plutselig fikk veldig dårlig tid til å gjøre. Det er rart med det, hvor mye mer angst jeg får av å ha samboer. Det er for all del verdt det, men jeg synes det er snodig hvor mye det påvirker meg, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det. Tror mye av det ligger i at det blir mindre alenetid, og at det er mer forpliktelser og ting man må "møte opp på". I kveld skal jeg på et nytt "arrangement" med en liten mengde mennesker. Blir spennende å se hvordan det går. Ellers gleder jeg meg litt til jula er over, selv om jeg på en side elsker julen. :rolleyes::hjerte: Trening har gått fint! 

Ellers er ting ganske fint! Og alle gaver i hus! :nordvesta:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...