Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

En dagbok for min egen del.

En liten introduksjon først:

Jeg er ei dame på 41 år som alltid har vært veldig aktiv, jogget og trent vekter. Så fikk jeg en skade. Livet mitt ble snudd opp ned og jeg trodde egentlig lenge at jeg aldri kunne finne gleden igjen. Jeg har ellers også slitt mye med psyken helt fra tidlig barndom, men ironisk nok blitt smått bedre etter at helsa ble dårlig. Bor sammen med min fantastiske samboer og mine/dine barn. :hjerte:

I dag ringte jeg inn syk på jobb :glare: Jeg og yngste sønnen min har sovet ekstremt dårlig de siste nettene uten at jeg vet helt hvorfor... Så i dag fungerte ingen av oss! Sterkere tilbake i morgen! :) Jeg sliter i perioder med depresjon, men for tiden går ting ganske greit så lenge jeg er obs på negative tanker. Ellers har jeg lagt på meg fryktelig mye i det siste.. På tide å stramme inn litt :fnise:

Jeg gleder meg for første gang til høsten; til kald luft, blader som faller, halloween, kakao, og skjerf. Har planlagt å begynne julehandelen tidlig i år, og få ryddet og sortert litt i skaper og skuffer. :hoppe:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Fredag:

Hadde en super flott dag i går! Eldste sønn var hos tannlegen og hadde null hull!

Var hos fysio og skal begynne med noe øvelser og stimulering for smerter. 1 time hver dag... Håper det fungerer.

Var med ei venninne på kafe, og spilte spill og biljard med noen venner. Må virkelig ikke undervurdere hvor viktig venner er for meg, selv om det ofte er et tiltak å komme seg ut. :) Kjøpte meg en almanakk som jeg er nødt til å begynne å bruke.. Er uendelig dårlig på å huske avtaler osv

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

mandag:

Gjorde veldig lite i går, og i dag våknet jeg opp deppa... Må minne meg selv på hvor viktig det er å gjøre noe hver dag og passe på tankefeller. Kanskje alkoholen i helgen også har litt skyld ettersom jeg har hatt det ganske flott i et par uker nå! Jaja, får håpe det går over i løpet av dagen. :)

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

Var på kurs i dag som gikk bra! Har begynt å innse at selv om jeg tror noe går dårlig(eller bra) er det ikke sikkert at andre oppfatter det på samme måte. Kjenner meg litt smådeppa enda, men tror jeg skal klare å snu det rundt med litt positiv tenkning. :duskedame:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Har de siste dagene følt meg utrolig bra igjen, har spist ganske sunt, tatt kostilskudd og tran hver dag, holdt meg unna alkohol i snart to uker og vært flink med tankefeller og dveling. Må nok bli flinkere å holde fast i gode vaner selv om det er fryktelig lett å skeie ut når ting faktisk går fint. Forsåvidt når ting går drit også som trøst :fnise: Ser ut til at det blir noen kurs på meg i år som jeg gleder meg til og tror kan hjelpe meg framover. Og forhåpentligvis studier neste år om jeg kommer inn på det jeg ønsker! :) 

 

I dag har jeg hatt det flott på jobb, føler jeg er kommet godt inn i gjengen selv om jeg er forholdsvis ny, men er blitt utrolig mye flinkere til å gi av meg selv og åpne meg. Nå skal jeg på besøk til ei gammel venninne, blir koselig. :) 

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag:

Jeg må stadig minne meg på at det verste som skjedde meg i og for seg var en velsignelse. Ja, det har gjort livet mitt vanskeligere og mer komplisert, men det har lært meg så mye og åpnet opp en ny verden for meg, en verden jeg aldri ville oppdaget om jeg ikke var tvunget til det. Jeg har kommet meg så langt det siste året, lengre enn jeg har klart på flere år tilsammen. Jeg må klare å akseptere den nye livssituasjonen, og takke for at det ga meg et nytt syn på livet. Fremtiden ser lys ut tross alt! :duskedame:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Fredag:

Hadde koselig besøk i går! Vi sto opp før klokken 6 og hadde en fin morgen. Helt til Alvin slo seg vrang når vi skulle gå. Hater det når vi har dårlig tid, og bør nok beregne ekstra god tid framover. Så morgenen ble ganske så slitsom, men nå koser jeg med en kopp kaffe før dagen begynner for fullt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag:

Jeg er for gammel til å dra ut på byen som før! Det er sikkert og visst :fnise: Kjekt å ta noen drinker å danse litt, men den typisk tidligere danse hele kvelden, rote med noen på dansegulvet tiden er tydeligvis forbi. Prøvde meg nemlig på en slik i går, og selv om selvtilliten fikk seg en boost, så er det jammen mest irriterende og slitsomt. Da har jeg i allefall lært det!

I dag skal jeg ut å spise med en venn, det blir nok koselig! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

Hadde det såååå koselig i går! Heldig er jeg som har så masse flotte mennesker rundt meg! :hjerte:

I dag våknet jeg litt urolig og trist, den fysiske skaden kjentes godt og jeg fikk et lite snev av; "tenk om det skal være sånn for alltid..". Har tatt meg en kaffekopp siden da og føler meg mye bedre allerede, av og til gjelder det bare å få vonde tanker litt på avstand og fokusere på noe annet. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

Hatt en sååå fin dag! Begynt på en ny behandling som muligens kan hjelpe meg litt! Så fikk et snev av håp i dag! :duskedame:

Ellers kursdag som gikk greit!

Og når jeg kom hjem ble jeg sååå trøtt, men tvang meg ut og endte på en 3 timers fjelltur :fnise: Følte meg ekstatisk når jeg trasket nedover igjen. Godt å få brukt kroppen og oppleve naturen litt. Frister absolutt til gjentakelse utenom at neste gang blir med andre sko! 

Nå skal jeg nyte kvelden i fred og ro :a034:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Hadde en knallfin dag på jobb! Grudde meg litt i dag, men det var over all forventning! Har virkelig fantastiske kollegaer som drar meg opp og med. :hjerter_rundt:

Ellers kjempe koselig dag med en venninne i solen. Har nytt dagen til det fulleste med grilling og alt som hører med!

Ellers andre dag med behandling, og jeg kjenner jeg faktisk har litt troa på dette. (60)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag:

Uken har vært fin! Har vært på stranda og kost oss med lekeplass og is :laugh:

I dag var jeg, minsten, broren min og hans familie og en gjeng andre på et arrangement med grilling og leker for barna. Vi storkoste oss! :duskedame: Må si jeg elsker å ha barn, det har gitt meg så mye og hjulpet meg så langt på vei i livet, å finne tryggheten i meg selv. Han er virkelig det beste som har skjedd meg :hjerter_rundt: Nå sover han som en stein, og snorker slik at jeg hører det helt ned i stua. :fnise:

Nå skal jeg ligge på sofaen med noe god mat og bare slappe av! I morgen er det fri og shopping med mamma. 

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Har det fiiiiiint! Føler jeg klarer meg så bra for tiden. På jobb i går begynte dagen med en del angst, men så klarte jeg å snu om tankene og faktisk ha en veldig fin dag, og følte stor mestring på slutten. I dag var en fin og enkel dag på jobb, for så å kjøpe den aller siste av den nye yndlingsbuksen i min størrelse! :duskedame:Ser egentlig veldig lyst på ting nå! Igjen gått lenge uten alkohol og sukker, kanskje jeg får kose meg litt i helga og se om det blir verre? I såfall er jeg bare nødt til å kutte helt ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Søndag:

Har det fortsatt veldig fint! Men typisk er vel at morgendagen blir litt depressiv om jeg kjenner meg selv rett. Uansett kan jeg jo ikke vite om det er pga sukker eller alkohol før jeg prøver å bare holde meg unna en ting om gangen :fnise: Foreløpig i kjempe godt humør i allefall, så får nyte det! Nå blir det en del travlere fremover så får se hvordan jeg klarer å henge med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag: 
Har det fortsatt bra! Så herlig! :laugh: Har vært på shopping og kaffe med min mor i dag, veldig koselig! Ellers har jeg faktisk pakket inn en julegave... :ph34r::fnise: Nå skal jeg ha meg en kopp med chaga te og honning! Det er lenge siden! Kvelden skal bli brukt i sofaen med noe ansiktspleie, ser på huden at det er på tide! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

I går var utrolig koselig! Pizza og gaming med en god kamerat, og kjempe kjekk dag på jobb! Sjefen fortalte hvor mye de setter pris på meg! Jeg er heldig :laugh:

Onsdag: 

En ny som begynte på jobb i dag, føles litt godt å være den som har litt ekstra kontroll. Selvtillitsboost! :tongue: Og veldig trivelig person ikke minst. :) I dag skal jeg til ei venninne og tidlig i seng, har ikke sovet nok i det siste og skal tross alt opp kl 5.30..:sFun_sleeping:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Torsdag:

Aaaaangst! Fikk angstanfall på bussen i dag... helt grusomt :( Hadde også en mindre hyggelig dag på jobb mens vi var ute på noen ærend. Hadde drukket en del kaffe og sovet lite så kanskje derfor.. Får ta vare på meg selv litt i dag, skal straks ut igjen så får bare ta meg sammen, men i kveld får jeg legge meg under teppet og prøve å komme ovenpå igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fredag:
Ble bedre igjen på ettermiddagen i går! Alvin er virkelig bare fantastisk, drar meg opp og gir meg en trygghet og selvtillit jeg bare kunne drømme om før. Han er virkelig verdens beste! :laugh: 

I dag sto vi opp mens det ennå var mørkt ute(begynner virkelig å bli høst), kjempe deilig kald luft ute, og super stemning. Gleder meg til vinteren. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Ang angsten! Jeg har ikke vært like fullt flink å få opp pulsen under turer i det siste og ikke tatt inositol de siste dagene. Så det kan være en mulig årsak. Tok inositol i dag så får jeg komme meg ut å gå en dag snart. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Det har vært en kjempe fin helg! Ikke hatt noe særlig angst og vært flink til å spise sunt og fått gått litt tur! Har kjøpt meg et treningsapparat til meg selv som julegave som kanskje kan hjelpe litt ekstra på belastningsskaden min. Den virker i alle fall lovende så jeg er positiv! :laugh: Generelt i veldig godt humør i dag, deilig og frisk vinterluft ute, vi har sovet fantastisk godt, hatt god frokost og snart er det kurs! Gruer meg litt, men det er heldigvis ikke så lenge. Etterpå skal jeg på kafe med en venninne jeg ikke har sett på en stund, så det blir koselig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...