Jump to content
Guest Hannemor76

Hanne; og alt det rare, fine og triste.

Recommended Posts

H76

Mandag: 

Når jeg leser enkelte innlegg her på kvinneguiden så går det opp for meg hvor langt jeg er kommet. Mange av innleggene jeg leser, selv av mennesker eldre enn meg, kunne vært skrevet av meg selv for et par år siden. Det er som om den største personlige reisen jeg har hatt har vært i ettertid av de periodene jeg har mistet noe viktig for meg. Når jeg ble syk, og etter bivirkningene fra medisinene. Jeg nådde bunnen når jeg ble syk og etter det har jeg egentlig bare hatt dårlige dager. Ingen depresjon. Jeg har skrevet så uendelig mange innlegg om min tilbakevendende depresjon her på kg. Jeg følte jeg var fanget, og ikke hadde nøkkelen som trengtes for å komme meg ut. Selv om jeg følte jeg prøvde alt! Så nå er jeg her, mistet noe av det viktigste for meg, fikk noe enda bedre. Jeg har aldri hatt en så gjennomgående god, fin og trygg hverdag som nå. Angsten for at den plutselig skal glippe er veldig sterk, men jeg tror jeg har verktøyene for å holde meg ovenpå. Jeg er bare så ufattelig glad jeg kom ut av depresjonen etter alle de årene. År hvor depresjonen fulgte meg uansett hvor flotte omgivelser jeg befant meg i. Nå er det rett over 3 år siden jeg hadde siste depresjon, og det burde nesten feires!

:strix::nordvesta:

Fortsetter under...

H76

Fredag! 

Det gikk verre og verre enn forventet. Det jeg trodde skulle gå bra, gikk dårlig, og det jeg var redd skulle gå dårlig gikk bra. Det viktigste gikk bra og det er det jeg bryr meg om for å være helt ærlig! Så fikk jeg noen rare nyheter som satte i gang en prosess hos meg. Eller kanskje ikke en prosess. Jeg har bare blitt så veldig var på hva andre har. Kanskje fordi det nå er så mange ting jeg ikke kan ha. Jeg føler at selv om jeg har det veldig fint, så truer andres gode liv det jeg henger fast i. På en måte. Det har jo ingen rot i virkeligheten, det vet jeg jo, men det har blitt slik de siste årene. Jeg får bare legge det bort og konsentrere meg om meg selv og mitt igjen. Ellers går det over all forventning her. Virkelig.

:nordvesta:

H76

Klarte det! Å fokusere på meg og mitt altså. Føler meg mye bedre, og generelt ser positivt på fremtiden 

:strix:

H76

Tirsdag:

Allerede! Dagene går utrolig fort, og dagboken blir glemt litt innimellom. Har hatt en super helg, barna har kost seg over all forventning og vi har hatt det kjempe fint. Alt går egentlig over all forventning. Føler meg så uendelig heldig, har fått alt jeg kunne ønske meg i livet på så kort tid! Jeg prøver så godt jeg kan å være i nuet og bare nyte dette!

:strix:

Nå er det fuglekvitter utenfor, kattene sover i vinduet, jeg ligger på sofaen med kaffe og har det egentlig så godt som jeg kan ha det.

H76

Onsdag:

Hadde en kjempe herlig dag i går. Nydelig vær og kos med familien! Hadde en liten joggetur som var mindre vellykket. Og en del opprydning. Har også hengt meg på et webinar som er spennende. Håper bare jeg tør å virkelig delta. I dag skal vi kose oss med spill og gjøre klart til i morgen!

H76

Torsdag:

Nå er jeg på vei ut dørene! Har en del helseangst og dyrene maser, som gjør meg irritabel. Hater denne angsten. Håper dette blir vellykket. Så har jeg begynt på webinaret. Kjenner det gjorde meg glad og inspirert så det må jeg fortsette med!

Skal oppdatere senere!

Annonse

H76

Føler meg forresten fin for første gang på lenge :strix:

H76

Fredag:

Det gikk veldig bra i går, ingen særlig angst og det meste gikk smertefritt. Hele dagen i går gikk egentlig veldig fint, selv uten beroligende. Og det var utrolig mye å gjøre! Hadde også en fantastisk joggetur i solnedgangen! Føler meg utrolig privilegert, og kjenner jeg må konsentrere meg om å nyte dette i steden for å kjenne på angsten av å miste det. Om ikke annet har jeg  i det minste opplevd skikkelig lykke i mitt liv og da skal jeg alltids klare å finne det igjen. Skal i alle fall gjøre mitt for å bevare dette.

H76

Onsdag:

Har hatt en fantastisk helg og noen fantastiske dager. Har kost oss sammen, bare jeg og samboer. Ellers har jeg hatt noen supre joggeturer, drevet med hobby og ordnet til her hjemme. Kjenner at det gjør meg fantastisk godt å være kreativ, så lurer på om jeg skal invistere i noe der som jeg har hatt lyst på lenge, men som koster en del. Ellers har jeg en situasjon med en bekjent som virkelig sliter meg ut, håper det en dag tar slutt, uten at jeg ser en ende på det. Vi har også utrolig mange løser tråder hengende, venter på svar her og der og det er nesten påfallende hvor lite vi hører. Har bestemt meg for å bare sitte å vente. Alt i alt går ting på skinner.