Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Gjest Hannemor76

Har hatt en kjempe fin helg med små og store! Vi var hos min side av familien og satt og koste oss med håndarbeid. Veldig trivelig og noe vi bør gjøre mer av. Så har vi spilt et kjempe kjekt spill og jeg hadde en perfekt joggetur i går og i morges! Så nå begynner dagen med ny energi for meg og tegnefilmer for de små.

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Dagen gikk bedre enn forventet, men jeg ligger her med tunge tanker. Det er så mye galt med meg at jeg kjenner på hvordan dette skal gå i lengden. Jeg ser de fleste av vennene mine på min alder står på og sier de føler seg som om de er 25, mens jeg? Jeg føler vel jeg er rundt 83. Hvis jeg også får økende plager ved alderdom vet jeg ikke hva jeg gjør.  Dumme kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag: 

Føler meg litt bedre i dag. Er så glad jeg har en så flott samboer når ting er tunge. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten ham. Og så igjen; tenk gode tanker. Tenk på alt jeg fortsatt kan gjøre! Og bygg opp under dem. Og gode relasjoner. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

Denne uken har bare flydd forbi uten at jeg har gjort noe særlig. Jeg sover ufattelig dårlig og hverdagen er veldig preget av det. Humøret er allikevel ganske bra igjen. Jeg har spilt en del og bare kost meg hjemme!

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hannemor76 skrev:

Mandag:

Denne uken har bare flydd forbi uten at jeg har gjort noe særlig. Jeg sover ufattelig dårlig og hverdagen er veldig preget av det. Humøret er allikevel ganske bra igjen. Jeg har spilt en del og bare kost meg hjemme!

 

:nordvesta:

Hva spiller du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76
På 20.8.2018 den 16.51, Monstrum skrev:

Hva spiller du? :)

Sims :fnise: Har prøvd litt på 4, men synes det er vanskelig å komme inn i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hannemor76 skrev:

Sims :fnise: Har prøvd litt på 4, men synes det er vanskelig å komme inn i.

 

Siiiiims!! :hoppendeglad: Får ikke helt til 4 jeg heller, så holder meg til 3, alle andre jeg kjenner som spiller bruker 4 :glare:
Nå kom jeg på at det er alt for lenge siden jeg har spilt, det får bli i kveld tror jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76
På 23.8.2018 den 11.52, Monstrum skrev:

Siiiiims!! :hoppendeglad: Får ikke helt til 4 jeg heller, så holder meg til 3, alle andre jeg kjenner som spiller bruker 4 :glare:
Nå kom jeg på at det er alt for lenge siden jeg har spilt, det får bli i kveld tror jeg :jepp:

Godt det ikke bare er meg! Trodde først jeg var blitt for gammel, men nei, sims 2 og 3 er fortsatt like fengende! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag: 

Jeg må skjerpe meg med dagboken! Har ikke gjort forferdelig mye. Hadde minstemann hjemme et par dager ettersom jeg merket han trengte litt ekstra mammatid. Vi hadde det utrolig gøy og drev med diverse håndarbeid. Ellers har vi vært på familiebesøk som var veldig koselig! Har prøvd å jogge et par dager og det har vært så som så. Jeg og samboer har det fantastisk sammen. Aldri funnet noen som jeg har det så fint og morsomt med nesten hele tiden. I dag er det *trommevirvel* over to år siden jeg hadde en skikkelig depresjon. Har ikke gått så lenge uten siden før jeg ble 9 år og det begynner jo å bli en stund siden. :fnise:

Alt i alt er jeg ufattelig takknemlig for de menneskene jeg har rundt meg, og at jeg er kommet dit jeg er i dag selv om mye fortsatt er tungt og vanskelig. 

Ble en lengre oppdatering enn jeg hadde tenkt gitt, men hovedpoenget er at jeg har det ganske bra.

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woww, gratulerer med 2 år!!! :hoppendeglad::klappe: Kjempebra! Føler du dagboka har hjulpet siden du begynte å skrive?

Og man er aldri for gammel for Sims :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76
På 30.8.2018 den 8.14, Monstrum skrev:

Woww, gratulerer med 2 år!!! :hoppendeglad::klappe: Kjempebra! Føler du dagboka har hjulpet siden du begynte å skrive?

Og man er aldri for gammel for Sims :opplyser:

Takk! Jeg føler nok det har hjulpet litt i den grad at jeg lettere fanger opp når jeg selv er depressiv og kan prøve å snu tankegangen. :)

helt enig! Skal spille det så lenge jeg kan bruke en data. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag:

Har hatt en ok helg. Er ikke helt i form og prøvde meg på en joggetur som gikk dårlig. Er allikevel i ganske godt humør og koser med med samboeren. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Jeg hadde en joggetur (i oppoverbakke) som gikk supert! Måtte bare få det ned i dagboken så jeg kan se tilbake at jeg fortsatt kan! 

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

Jeg har blitt syk, var dårlig i helgen men nå er jeg S Y K. Er allikevel i fryktelig godt humør. Jeg og samboer lå og så serier, tullet og lo i flere timer i går så ble ikke så mye søvn. Vi har det så utrolig fint sammen at jeg lå å følte meg som verdens heldigste i går. Det er sånne stunder jeg om noen år sikkert vil savne. 

Nå skal jeg ligge på sofaen med Paracet, halstabletter og nesespray!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag!

Hadde en fantastisk joggetur i går! Gjorde en haug av husarbeid! Ikke så fryktelig mye i seg selv, men jeg er i fryktelig godt humør. Om mesteparten av dagene var som disse.  

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Fredag allerede!

Har tatt noen medisiner for angsten siste dagene, prøvde meg på en joggetur på onsdagen som ikke gikk fullt så bra, men tror det har med bivirkningene å gjøre så det er jo noe å tenke på. MEN medisinene har fungert storartet for angsten. Har tatt dem en time før så jeg ikke bare ender opp med mer angst. Og på dem har jeg hatt en time med behandler som gikk utrolig bra(her pleier jeg å ha mye angst). Møtte på flere nære ute som jeg stoppet og snakket med. Barnehage og skole gikk ekstra fint. Og ikke minst ble jeg huket til en lengre samtale med ei på skolen og det gikk kanon fint. Godt å ha noe som ikke er avhengighetsskapende som benzo og som man ikke må gå på fast som antidepressiva for enkelte dager. Fortsatt ikke helt i slaget(altså fortsatt syk) så jeg får pleie meg selv før huset blir fullt av barn og kaos. :fnise:

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag:

enda syk og hater livet litt. Neida, joda, neida. Har hatt det slik helt fra jeg var liten. Blir jeg syk så er jeg syk i ukesvis.

Har hatt en koselig tur til mormor i helgen. Hatt en fantastisk joggetur og spist god mat!

Har tenkt litt på de 3 hoved tingene som er viktig for meg for å slippe depresjonen. Utenom at det å ha det greit er undervurdert .

* aksept - ikke dvele ved valg og ting som allerede har skjedd. Eller hvordan livet kunne vært om jeg tok andre valg.

*mindfullness - være i nået, nyte øyeblikket og ikke stresse med at jeg skal leve i 50 år til.  En dag av gangen.

Takknemlighet: om jeg så må søke opp folk som lever forferdelige liv. Jeg har det sammenlignet med mange andre i verden det veldig godt. Være takknemlig for små ting og flytte fokus over på hva jeg har og ikke hva jeg mangler.

 

 

Dette får være mine livsregler resten av livet.

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Har hatt litt angst siste dagene og turte ikke å gå på jobb. Skulle på på time med kneet i dag og hadde fryktelig mye angst. Tok medisinen og mannet meg opp. De tablettene hjelper virkelig. I allefall på den delen av angsten som er fysisk og bare overmanner meg. Så nå er jeg veldig glad!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Positiv dag!

I går hentet jeg eldstemann på skolen og ble møtt av en koselig gjeng som snakket og spurte ang flytting. Veldig smilende og imøtekommende. Fikk også høre at han snakket så mye om meg og virket til å være veldig glad i mammaen sin. Først tok jeg det veldig positivt, men hodet mitt klarte raskt å vri det om til; ble det sagt fordi det virker som jeg trenger å høre det, synes de synd på meg fordi jeg virker så stakkarslig. Men ærlig talt. Jeg kan ikke drive på sånt, jeg vet at jeg tross alt er en ganske god mor. :)

Levering i barnehagen gikk også veldig fint og jeg tok meg i å overraske meg selv da jeg plutselig snakket med et av barna som gikk forbi, som om det lå naturlig for meg. Som regel veies ordene veldig tungt innvending før de kommer ut, men nå kjente jeg bare at oi, snakket jeg høyt? Klarte å være imøtekommende og fikk mange hilsener og smil. Utrolig hvor lite som skal til for å spre glede hos meg!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...