Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Gjest Hannemor76

Onsdag: I dag skal jeg til behandler og ellers handle litt. Håper jeg vinner alt jeg trenger.

Gårsdagen var rolig, med noe husarbeid og et par øl på kvelden. Hadde også en fantastisk joggetur. Nå er det slutt på sommeren her foreløpig, noe som egentlig var litt herlig. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Hadde en veldig fin time. Var helt utslitt etterpå og det er nok et godt tegn. Han får meg til å tenke over ting jeg ellers ikke ville og setter ting i sammenheng.

Ellers var jeg å handlet og fant masse fint!

Manglet fortsatt den viktigste tingen men det får komme en annen dag. Det beste var at jeg hadde en slik handlerunde at jeg følte meg bra. At jeg fremstår slik jeg ønsker og at skammen har gått å lagt seg. Så nå er jeg kjempe glad! 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag:

Hadde en fantastisk koselig dag i går. Først ute å spiste med en venninne og så 50 årslag for broderen. Var kanon, selv om der ble litt mye alkohol og litt krangling etter vi kom hjem. Prøvde meg på en joggetur i morges som var elendig. Ble smålig deprimert, men prøvde igjen senere og ting gikk super fantastisk! Bør nok gi opp tidlig jogging de dagene jeg har drukket dagen før. Nå har vi kost oss med nydelig lunsj og sofakos!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Søndag:

Oi! Jeg har ikke skrevet på en uke!

Får prøve å oppdatere gjennom hele uken. Har hatt en del angst av typen som plutselig kommer når jeg kjører bil eller lignende. Ganske ekkelt, men har klart å komme meg gjennom det.

Fredag var vi ute og spiste med familien og hadde en kanon herlig dag! Maten var eksemplarisk, og samtalene fløt lett og vi hadde mye humor. Følte meg veldig inkludert! Senere på kvelden drakk jeg og sambo musserende før vi gikk ned på en restaurant og spiste enda mer fantastisk mat. Fikk også gratis forrett som smakte fortreffelig. Klarte også å presse inn to joggeturer inni helgen og de var upåklagelige. Det gikk også opp for meg hvor mange jeg har rundt meg som bryr seg virkelig om meg, og legger seg i selen for at jeg skal ha det fint. Var helt i ekstase! Alt i alt en fantastisk helg!

Nå har vi grodd fast i sofaen og skal kose oss med noe enkel kinamat senere. 

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Hadde grudd med en del til dagen i går ettersom jeg ofte får angst etter alkohol/beroliggende og skulle møte noen jeg ikke hadde sett på lenge ifm barna. Det gikk eksemplarisk selv uten medisiner og hele dagen etter gikk kanon fint! Dagen i dag gikk jeg og de minste barna tur i nærområdet og hadde det riktig koselig. Elsker å gå ute i naturen og se på dyreliv. Ellers har kvelden vært rolig og avslappende. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag!

Hva har skjedd?

Jeg var hos fysio som fortalte meg at styrken min var rett over gjennomsnittet. Jeg har slitt så lenge med svakhet pga sykdommen min, men endelig har all treningen gitt resultater! Ble ufattelig glad!

Ellers har vi kost oss med barna i nydelig vær. Vi har hatt selskap som var kjempe vellykket og vært på flere utflukter. Ellers har jeg vært besøk hos en gammel venninne. På veien til jobb i dag klarte jeg endelig å være skikkelig i "nåtiden" igjen, hvor man ikke tenker og i stedet bare er til stedet og tar inn alle inntrykk.  Har fått vite noe ang familien som plager meg veldig. Prøver å ordne opp i det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Merkelig periode. Noen ganger blir jeg forundret over hvor stygge mennesker kan være mot hverandre. Jeg har i allefall innsett hvor stort og flott støtteapparat jeg egentlig har. Egentlig er jeg ufattelig heldig som har så mange som virkelig bryr seg om meg tross i hvor innadvendt jeg er. Jeg er virkelig velsignet med dem jeg har rundt meg og jeg skal virkelig gjøre mitt for å ta vare på det. Jeg ser jo nå at ikke alle er like heldige og viser det med å prøve å ødelegge for andre. Heldigvis står vi sterkt som aldri før. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hannemor76 skrev:

Merkelig periode. Noen ganger blir jeg forundret over hvor stygge mennesker kan være mot hverandre. Jeg har i allefall innsett hvor stort og flott støtteapparat jeg egentlig har. Egentlig er jeg ufattelig heldig som har så mange som virkelig bryr seg om meg tross i hvor innadvendt jeg er. Jeg er virkelig velsignet med dem jeg har rundt meg og jeg skal virkelig gjøre mitt for å ta vare på det. Jeg ser jo nå at ikke alle er like heldige og viser det med å prøve å ødelegge for andre. Heldigvis står vi sterkt som aldri før. 

:nordvesta:

Å ha bra folk rundt seg er SÅ viktig! Godt å høre at du har det :hjerte:

Og ja, folk kan være skikkelig stygge mot hverandre! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76
20 timer siden, Monstrum skrev:

Å ha bra folk rundt seg er SÅ viktig! Godt å høre at du har det :hjerte:

Og ja, folk kan være skikkelig stygge mot hverandre! :(

Ja, det er ikke alltid man ser hvor mye støtte man har før det gjelder. ❤️

Jeg er skikkelig dårlig med konflikter og får alltid dårlig samvittighet og tenker om jeg har overreagert. Tingen er jo at jeg så og si aldri reagerer så egentlig burde jeg virkelig få lov de få gangene det skjer. Jeg tenker jeg muligens var litt krass når jeg sa i fra at jeg ikke vil se denne personen igjen ettersom det er familie, men jeg orker ikke mer.

Så dagen i går var preget av stress, telefonsamtaler, jeg følte meg langt nede og stilte spørsmål med mine avgjørelser, ble lei og sint om en annen. I dag har jeg ting litt på avstand og jeg får prøve å leve mitt liv her så får de nesten slite med dramaet sitt selv. I dag skal jeg og samboer ut i finværet etter jobb, håper det blir hyggelig. 

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Jeg og en av personene alt handler om fikk skværet opp i går, og også den personen virker til å være lei alt dramaet. Føler meg mye bedre! Hadde meg en joggetur som gikk så som så. Så var vi på grilltur og storkoset oss!

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Elendig joggetur i går og i dag. Kanskje fordi det er lenge siden jeg tok kosttilskudd eller så er det bare dårlig igjen. Er så lei av at kroppen min er slik. Prøver å se på de positive tingene. Som min fantastiske samboer, herlige barn og nydelige katter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

En liten oppdagelse jeg gjorde i dag da, var at jeg føler meg bedre når jeg er hyggelig og glad på andres vegne(jeg pleier alltid å være hyggelig altså :fnise:) Det var bare at i dag så var jeg smått misunnelig på noen som kan gjøre noe jeg ikke kan. Jeg bet det i meg og ønsket dem en god tur og fikk hyggelig respons tilbake. Av en eller annen grunn løsnet misunnelsen litt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tok kosttilskudd og følte meg bedre! Mulig også litt placebo! Hadde en grei nok joggetur og ellers spiste jeg meg opp igjen på god mat. 

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Hadde en kjempe koselig dag i går. Stresser litt med hobbyen vår for tiden da ting ikke står helt vel til der for å si det slik. Skal bruke dagen på å prøve å få ting på stell igjen! Ellers var vi(klarte å lokke ham med meg ja!) på joggetur som var grei nok. Håper ikke det går tilbake til slik det var noen år, det klarer jeg ikke, nå fungerer ting som rimelig greit og jeg er egentlig utrolig takknemlig! Tenk alt jeg har fått til siste året, egentlig alt jeg sa jeg ønsket meg en periode. Så ufattelig heldig. Ikke hatt noe særlig angst heller, men så har jeg ikke akkurat utfordret den noe særlig.

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag!

Har hatt en herlig uke! Nydelig vær, grilling, kos, en merkelig fylletur med naboene, mer grilling, fått vært litt i sjøen(med beina:fnise:) og en fantastisk joggetur på tirsdagen. Har sovet ufattelig dårlig de to siste nettene så ikke helt i form. I morgen reiser vi og barna på ferie. Første gang to av dem tar fly så det blir nok kjempe stas. Gleder meg veldig.

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Herlig dag! Hadde en super frokost, en fantastisk joggetur og herlige barn! Hadde grudd meg litt til å hente yngstemann til sambo da han har vært borte på ferie lenge. Usikker på hvordan han ville reagere på meg igjen, men det gikk over all forventning! Hadde veldig mye angst i dag, men fokuserte på pusteøvelser for å øke GABA i hjernen og faktisk så fungerte det! Når jeg hentet yngstemann hadde jeg også to lengre samtaler som gikk veldig fint. Etterpå klarte jeg selvfølgelig å evaluere alt til å bli negativt og innså at mye av problemet mitt ligger her. Jeg er en engstelig person, og gjør så godt jeg kan. Allikevel føler jeg skam over at jeg er engstelig eller i blandt ikke hyggelig nok når jeg er engstelig. Jeg prøver jo så godt jeg kan og det bør faktisk være nok. Jeg må bare få til å innprente det i hodet mitt! "Jeg er engstelig og det er helt ok. Jeg gjør så godt jeg kan og det er nok".

Ellers har jeg hatt nok en filosofi over det ødelagte kneet mitt. Er fram og tilbake på kirurgi/ikke kirurgi ettersom jeg ikke vet hva som er hovedproblemet. I dag fungerte f.eks muskler og nerver tydeligvis veldig godt selv om selve strukturen på kneet er helt defekt. Skulle jeg korrigere strukturen vil det da muligens ødelegge mer nerver/muskelvev og kanskje bli verre på den måten? Usikker på hva som forårsaket mest problemer her og må nok se ting an. Har også hatt en del ekle nervesmerter nedover hele beina. Alt i alt en helt fantastisk dag og på veien hjem satt jeg nærmest med tårer i øynene mens stesønnen min smilte til meg i speilet. Jeg er så ufattelig heldig. ❤️

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Mandag: 

Vi er i Syden og storkoser oss! Helgen har vært fantastisk og ungene eksemplariske. Nøt noen kalde ved bassenget mens ungene lekte og koste seg med slush og pizza. Ene dagen var vi i en park i flere timer. Jeg elsker ferie! I dag har vi bare ligget på stranden. Nesten litt for varmt. Ellers merker jeg at på ferie med barna er angsten helt borte og jeg føler meg fri! Skulle hatt denne følelsen for alltid!

:nordvesta:

Endret av Hannemor76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Onsdag:

Herlige stranddager i dag og i går. Måtte ned i vannet flere ganger for å ikke renne bort i varmen. Hatt to fantastiske joggeturer og alt er velstand! I dag skal vi prøve å få tilbragt litt tid med hobby mens ungene leker. Fått nok strand for et par dager. Så skal vi spise god mat på hotellet! 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Torsdag: 

Nok en herlig dag! Slappet av med god mat og nydelig vær! Hadde en ok joggetur i går, litt for varmt mitt på dagen. I dag hadde jeg to lengre samtaler med folk vi møtte på ifm barna. Ingen angst og følte meg skikkelig flink! Jeg har blitt flinkere å puste med magen og tror det har en del å si. Også at jeg har et eller annet å fokusere på; det være seg en vannflaske, avflasset neglelakk etc. :fnise:

 Ellers skal vi bare nyyyte ferien!

:strix::nordvesta::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Lørdag! Nyter siste dagen på ferie!

I går gikk vi tur i et landlig område. Var litt som å reise tilbake i tid og utrolig idyllisk. Litt som når tiden går utrolig fort, men samtidig står stille om det gir mening? Og når du føler at du er heldig som lever slik at du har muligheten til å oppleve slike nydelige omgivelser! I dag har jeg hatt en herlig joggetur og ellers bare avslapping før reisen i morgen!

:strix::nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...