Gå til innhold

Hanne; og alt det rare, fine og triste.


Gjest Hannemor76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hannemor76

Våknet deprimert i morges. Sånn deprimert at man får en skyllebøtte av angst samtidig og jeg ville egentlig bli under dyna. Jeg hadde en time med eldstemann i dag så kunne ikke bli i senga. Ingen angst og egentlig kjempekoselig og følte på masse mestring så nå er humøret tilbake igjen bedre enn det har vært hele uka. Føler meg velsignet og som om alle veiene livet har ført meg på i alt har gjort tilværelsen bedre, selv om den også har blitt hardere. Så ufattelig takknemlig for alt og alle jeg har i livet mitt. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Har hatt en fin dag i går og i dag! Hadde en herlig joggetur og sola skinner i dag! Bare utrolig lei denne forkjølelsen. Jeg blir syk hele tiden og høsten henger i i ukevis. Folk rundt meg reagerer til og med; "er det mulig å bli så mye syk som deg?" Tydeligvis. :fnise:

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Fortsatt syk. Hoster masse og er generelt dårlig. Barna skal sove hos venner siden vi skal på en tilstelning. Hadde en dårlig joggetur. Kjenner ikke smaken av noe. Har i det minste en god hårdag. :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Elendig tilstelning, Elendig joggetur, Elendig form. Det er alt jeg har å si. Har ikke hatt så vondt i kneet på halvannet år tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag: Hadde en ok joggetur utpå dagen i går og smerten forsvant. Kjenner fortsatt på en svakhet men håper det gir seg.

Sov bare et par timer i natt grunnet ekstrem angst. Redd for bivirkningene etter medisinen først og fremst. I dag etter dusj så jeg at det er langt fra så ille som jeg hadde trodd og det skal evt lite til for å fikses. Har egentlig en god dag i dag men kjenner på at jeg trenger at denne uken inneholder få stressende momenter. Når jeg blir nedfor søker jeg bare på mine gamle innlegg i støttegruppen så kommer håpet snikende hver gang.

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Kom akkurat tilbake fra time med tilbakemelding. Sitter med en litt ubestemmelig ekkel og vond følelse. Personen som var ansvarlig er av typen som trigger noe i meg tror jeg. Som utfordrer meg litt for mye, er direkte og gjør angsten min hakket verre. Sitter igjen med følelsen av å være mislykket som menneske. Jeg kjenner oftere og oftere på følelsen om å snart få slippe, men jeg får holde fast i det gode og ta ekstra vare på meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hannemor76 skrev:

Kom akkurat tilbake fra time med tilbakemelding. Sitter med en litt ubestemmelig ekkel og vond følelse. Personen som var ansvarlig er av typen som trigger noe i meg tror jeg. Som utfordrer meg litt for mye, er direkte og gjør angsten min hakket verre. Sitter igjen med følelsen av å være mislykket som menneske. Jeg kjenner oftere og oftere på følelsen om å snart få slippe, men jeg får holde fast i det gode og ta ekstra vare på meg selv. 

Time med tilbakemelding? Som en psykologtime? Kan du i så fall se på muligheten for å bytte behandler? Vet alt om hvor mye verre ting kan føles når kjemien ikke er der!

Er glad for at du er så reflektert, at du selv klarer å se at selv om du har det tungt så er det å holde fast i det gode viktig :hjerte:

Hvordan er kneet ditt? :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76
13 timer siden, Monstrum skrev:

Time med tilbakemelding? Som en psykologtime? Kan du i så fall se på muligheten for å bytte behandler? Vet alt om hvor mye verre ting kan føles når kjemien ikke er der!

Er glad for at du er så reflektert, at du selv klarer å se at selv om du har det tungt så er det å holde fast i det gode viktig :hjerte:

Hvordan er kneet ditt? :klem: 

Nei heldigvis ikke. Så trenger bare å møte på personen et par ganger til. :nigo:

Tusen takk for det! Jeg føler allikevel ofte at jeg stanger hodet i veggen ganske ofte når det kommer til egne tanker.. kneet er bedre i dag, slitent men uten smerter!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Har egentlig hatt en god dag. Dvs natten var fæl, sov toppen 4 timer og ikke sammenhengende. Vært kvalm, sliten og vond i hele kroppen i morges. Samboer laget nydelig frokost til meg og passet på at jeg hadde alt jeg trengte. En del hviling og mye mat senere begynte formen å komme seg!

Så da fikk jeg gjort litt husarbeid, hatt en helt fantastisk joggetur og att på til hatt en treningsøkt hvor jeg føler jeg fikk virkelig brukt meg! Nå er jeg ganske sliten igjen da, men på en god måte! 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Et par dager siden jeg har skrevet nå. På onsdag fikk jeg menstruasjon og jeg blør utrolig mye. Til tider ganske ekkelt da jeg kan ende opp med å blø ut hele doen og rundt fordi det nærmest fosser ut. Lurer på om det er innenfor normalen.. Ellers kjenner jeg litt på angst og depresjon ift til de dumme bivirkningene av medisinen. Og litt sint fordi dette ikke var noe jeg ble informert om. Håper kroppen klarer å ordne opp selv innen litt tid. Ellers har jeg begynt å bruke noe som kan bedre det litt i lengden. Jeg har også hatt en forverring av symptomer ift til sykdommen. Har mye smerter i hendene, og sliter med enkle ting som å tørke kjøkkenbenken og holde i en vannflaske ettersom fingrene henger seg opp..

I går var jeg på shopping i det minste, og det var utrolig koselig. Klarte å være den versjonen av meg selv som jeg ønsker å være. Sosial, utadvendt og trygg. Kjenner på mestring når jeg har slike dager, og selv om kroppen ikke alltid spiller på lag så er det befriende å ha dager der hodet i det minste gjør det. Ting er litt tungt for tiden, men forskjellen er at det tar ikke over meg slik det har pleid å gjøre. Jeg kan se de tunge tingene for hva det er, men samtidig glede meg over de tingene som fungerer og er bra. Det er nytt - og veldig deilig. Jeg har også begynt å sette lavere krav til meg selv. Og det var nok på tide.

Må også si at vi hadde overaskelsesbesøk her som gikk kjempe fint. Normalt ville vel det fått meg til å skjelve og svette, men denne gangen gikk det greit. Og de to siste dagene har jeg faktisk sovet hele natta (tror jeg. )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Har det egentlig veldig fint om dagen. Har ikke gjort noe særlig, annet enn å surfe på nett, sett på en rar serie, gjort husarbeid, gått litt tur og vært med samboeren min. Allikevel kjenner jeg på trygghet, håp og tilfredshet, det er en vanvittig deilig følelse.

 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Hatt en tur i det deilige været og en super joggetur! Nå er det avslapning før alle barna er hjemme igjen. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hannemor76

Hadde en natt full med angst, paralyserende forferdelig angst. Så har såvidt sovet. Tror jeg hadde hatt det nesten uansett omstendigheter, og at det er den generelle angstlidelsen som bare tar helt overhånd enkelte ganger. Ting spinner helt ut av proporsjoner og jeg fikk seriøse selvmordstanker for første gang på lenge. Nå er de heldigvis mer et utløp for fortvilelse og følelsen av å ikke holde ut mer enn en reel utvei som det tidligere har vært.

Hadde en koselig morgen med min mor, drakk kaffe, skravlet litt og gjorde noen ærend. Ingen angst. Hadde også en joggetur som gikk fint. Så alt i alt en god dag så langt. 

Eller så har jeg og samboer hatt noen tøffe dager som løste seg i dag. Eller det vil si, jeg har hatt noen tøffe dager og så drar jeg parforholdet inn i det. Han har vært litt sliten grunnet ytre omstendigheter, og mitt angstfylte hode får det til å handle om meg og hvor investert han er i forholdet. Som igjen får meg til å trekke meg unna i frykt for å bli såret. Han blir usikker og lei når jeg trekker meg unna og spiralen av usikkerhet og dårlig kommunikasjon er i gang og når jeg ser tilbake står og faller 99% tilbake på meg. Som om jeg ser verden gjennom et filter. Heldig er jeg som har en så fantastisk mann som holder ut med det, og heldigvis er jeg der at jeg etterhvert ser det selv, forklarer og unnskylder meg. Det er vel det som så fint heter unnvikende tilknytning. 

Jaja, alt går rette veien igjen, og jeg må bare ta meg sammen på alle plan så kommer jeg meg nok ovenpå igjen. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Prøver en ny strategi for bivirkningene og håper på å se resultater rundt 17 mai. Ellers får jeg gjøre noe drastisk. Helgen har vært kjempe koselig til nå. Vi har handlet og vært ute i finværet alle sammen. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Mandag igjen:

Var i selskap i går som var veldig koselig. Slapp helt unna angsten, og ble omtalt som at jeg virket mer trygg enn de fleste andre til stedet. Slik er ekstra godt for meg å høre da jeg er så redd for å fremstå utydelig og usikker. Jeg og samboer avsluttet kvelden med nydelig mat og gode samtaler. <3 

Ellers har hendene mine begynt å tulle igjen når jeg gjør helt dagligdagse ting..

Alt i alt en herlig helg.(Nei ikke sarkastisk)

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Tirsdag:

Var på møte i går. Det har oppstått en ekstraordinær situasjon så ting framover er veldig usikkert. Møtet i seg selv gikk greit selv om angsten etter en stund gjorde at jeg ikke fikk med meg så mye. Ser ut til at jeg har mer fått mer forståelse enn jeg først trodde og at mye vil ordne seg. Var også et par overraskelser. Resten av dagen var deilig. Og etter noen øl gikk også natten bedre enn på lenge.

I dag har jeg en spa dag hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Ble lurt med på noe jeg egentlig hadde bestemt meg for å unngå. Blir nok kjekt om jeg klare å jukse til utseende litt. :fnise:

Ellers hatt en fantastisk joggetur, som i gamle dager!

Så god dag !:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Ikke veldig deprimert, men litt oppgitt. Skjønner ikke hvordan noen kan ha så mye uflaks som meg. De rundt påpeker det også stadig. Jeg har påfallende unormalt mye uhell. Jeg er så sliten, kan jeg ikke få en pause og få kroppen min hallveis tilbake. Ellers går nettene ut på kraftig angst, kvalme, lite søvn. Dagene går med på å prøve å finne nok penger til å skrape samme  det siste jeg har av kroppen min, noe som ikke dekkes av helsetjenesten. Jeg orker snart ikke mer. 

 

Det positive er vel at jeg raser ned i vekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Føler meg litt ustabil :fnise:

Ting snudde litt i går, hadde en lang samtale med samboer som roet meg, hadde en fantastisk gå og joggetur, sov nesten natten gjennom og hadde ingen angst. Har ikke angst i dag heller og kjenner at ting er godt igjen. 

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...