Gå til innhold

Hvordan fjerne vond lukt fra skinnsofa?


eplekake123

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi hadde besøk for litt over 2 uker siden av en person. Å denne personen luktet ikke godt. Problemet nå er at alt han har tatt på sitter lukten i. Lukter litt som råtten sushi. 

 

Har vasket, og skrubbet det meste, men problemet er nå at i sofaen blir ikke lukten borte! Har vasket sofaen flere ganger med vann, og bitte litt jif. blir rent, men lukten sitter.

 

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan fjerne lukten? Dette er også skinn, så tørr ikke bruke hva som helst uten å vite om den tåler det.

 

Er ikke noe vaske ekspert. 

 

Håper noen kan hjelpe meg, takk på forhånd x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ozongenerator. Det er det hotellene bruker når du røyker. Leiebilfirma bruker det også.

Husk å ikke puste det inn, dreper lungene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk edikkvann. Det kan du trygt vaske skinnsofaen din med. Jeg har brukt dette på min gamle skinnsofa i mange år, og den er like fin og luktfri. Ikke bruk såpe på skinn! Det vil gjøre at skinnet etterhvert blir stivt, og deretter sprekker.

Anonymkode: ff34e...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp skinnrens og impregnering, selges på møbelbutikker. Har rengjort stinkende skinnstoler med det, og lukten ble helt borte. 

Anonymkode: 8ccb2...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, eplekake123 skrev:

Hei!

 

Vi hadde besøk for litt over 2 uker siden av en person. Å denne personen luktet ikke godt. Problemet nå er at alt han har tatt på sitter lukten i. Lukter litt som råtten sushi. 

 

Har vasket, og skrubbet det meste, men problemet er nå at i sofaen blir ikke lukten borte! Har vasket sofaen flere ganger med vann, og bitte litt jif. blir rent, men lukten sitter.

 

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan fjerne lukten? Dette er også skinn, så tørr ikke bruke hva som helst uten å vite om den tåler det.

 

Er ikke noe vaske ekspert. 

 

Håper noen kan hjelpe meg, takk på forhånd x)

Seriøst? Råtten sushi? det var det værste.....

Anonymkode: 03426...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.8.2016 at 22.32, AnonymBruker skrev:

Bruk edikkvann. Det kan du trygt vaske skinnsofaen din med. Jeg har brukt dette på min gamle skinnsofa i mange år, og den er like fin og luktfri. Ikke bruk såpe på skinn! Det vil gjøre at skinnet etterhvert blir stivt, og deretter sprekker.

Anonymkode: ff34e...b77

Takk for svar. Skal prøve dette i dag :) Hvor mye vann skal jeg blande med eddik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...