Gå til innhold

Jeg boikotter - pga bloggere. Gjør du?


Veslefrikk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri i mitt liv kjøpt noe som bloggere har reklamert for. Butikker og produkter jeg boikotter:

CBE: Jeg liker egentlig ingenting den dama kommer med. Holder meg langt unna Bianco, nå Grechotels, Ving, isen hennes, Adax, Getinspired ++ Jeg har også slutta å lese bloggen nå. Dessverre er jeg stamkunde hos Gevir frisør, så ble irritert da frua klarte å skvise inn sponsede behandlinger her. 

SE: Spikeren i kista for SE kom idag. Boikotter alle aviser som klistrer henne på framsiden. Altså, Nettavisen, Se&Hør og Dagbladet+. Jeg klipper meg aldri hos Hendrix Hair.

AB: Siden hun er ambassadør for Tilbords handler jeg bare på Kitchn. Og til nøds CG. Jeg holder meg langt unna Kappahl, mest fordi jeg aldri finner noe jeg liker der.    

Andre ting jeg nekter å kjøpe er Betakaroten, Shai og Adams matkasse. Spisriktig leverer dessuten mye bedre mat enn de andre kassene jeg har prøvd.

Endret av Milio
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kraula skrev:

Nja. Jeg nekter å kjøpe den isen fra fotballfrue. Unngår generelt ting hvor jeg blir provosert av reklamen, men det skjer i mye mindre grad etter jeg 1) ikke lenger har TV, 2) installerte adblock og 3) ikke lenger går inn på blogger. Vel, utenom noen når jeg har lyst å bli litt provosert da. Men det er i synkende grad det også.

Da går du glipp av noe, for den er dritgod ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredsmegleren skrev:

Jeg "boikotter" artikler om visse bloggere på Side2 og nettavisen, men det er vel det

Jeg å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Birdo skrev:

Da går du glipp av noe, for den er dritgod ;)

Jeg foretrekker fløteis 💛

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
3 minutter siden, Kraula skrev:

Jeg foretrekker fløteis 💛

Den smakte tamt og merkelig uansett, ettersmak lenge etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg boikottet Stabburets leverpostei også. Ikke rart mannen i huset begynner å bli bekymret.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Keikolina skrev:

Den smakte tamt og merkelig uansett, ettersmak lenge etter. 

Og hvis du er så uheldig å få et lite drypp ned på noen lyse plagg og det rekker å tørke før du får fjernet flekken, så får du ikke fjernet den. Har forsøkt med både Vanish gold og gallesåpe, men flekken sitter der like godt. Bare en nyanse blekere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer i farten ikke på noe yrke som bidrar mindre til samfunnet som det blogging gjør og samtidig skader det så mange med dette glansbildelivet de portretterer, men som ikke engang bloggerne selv klarer å opprettholde. Nå leser ikke jeg så mange blogger, men jeg titter innom et par innimellom og hvis jeg ser at de reklamerer for noe så kjøper jeg bevisst ikke dette merket eller noe annet fra butikken som har sponset denne bloggeren. Jeg ser helst at blogglivet dør ut og går tilbake til den hobbyen det var før. Før leste jeg masse blogger, da var det gøy, nå er det bare reklame.

Isen til cbe kunne jeg faktisk tenkt meg å kjøpe, men kun fordi det er hun og camilla phil på forsiden, kommer jeg aldri til å kjøpe denne heller. Jeg klarer bare ikke sende penger til den kassa der. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kraula skrev:

Nja. Jeg nekter å kjøpe den isen fra fotballfrue. Unngår generelt ting hvor jeg blir provosert av reklamen, men det skjer i mye mindre grad etter jeg 1) ikke lenger har TV, 2) installerte adblock og 3) ikke lenger går inn på blogger. Vel, utenom noen når jeg har lyst å bli litt provosert da. Men det er i synkende grad det også.

Husk å boikotte leverposteien da :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Veslefrikk skrev:

I lang tid nå har jeg blitt mer og mer provosert over diverse bloggere. Bl.a for eksponering av barn, kropp, manglende reklamemerking osv. Mannen min sier. at jeg er sær og kanskje har han rett. Saken er at jeg boikotter både det ene og det andre og det går sikkert ikke utover andre enn meg selv. 

Jeg har bl.a sluttet å handle hos Kappahl og Til Bords pga Anne-Brith. Sa også opp VG+ abonnementet mitt pga den 1000,- kroners-artikkelen om henne. Sluttet å handle hos Bianco pga CBE. Helt uaktuelt å handle hos Paradiset Interiør takket være Glade Hjem. Ønsker ikke å handle fra MilleMoi pga Villa Paprika osv.

Listen er mye lengre, men dette var i grove trekk. 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

Jeg boikotter alt som heter blogger... Gidder rett og slett ikke lese de :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, simsam skrev:

Jeg boikotter alt som heter blogger... Gidder rett og slett ikke lese de :)

 

Ja, det er nok egentlig det beste. Men jeg jobber natt og det kan bli mange lange stunder hvor jeg har lett for å surfe litt på nettet og da blir det dessverre også en runde på div. blogger. Må prøve å styre mer unna. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boikotter Ving,har ikke reist med di siden di begynte å sponse bloggere med turer.Synes det er helt bak mål at bloggere skal få tur,kunne mye heller vært gitt til noen som virkelig trengte en ferie.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Null Bianca, Asos eller Nelly (det er jo uansett bare tacky) for meg. Droppa også Netthandelen.no etter at jeg skjønte at Lossius sto bak. Polarn O. Pyret (heter det det?) blir det neppe noe særlig av til kiddo heller.

Kunne ikke falle meg inn å kjøpe produkter som var plastret med verken navn eller tryne til noen av bloggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, eksiltronder skrev:

Null Bianca, Asos eller Nelly (det er jo uansett bare tacky) for meg. Droppa også Netthandelen.no etter at jeg skjønte at Lossius sto bak. Polarn O. Pyret (heter det det?) blir det neppe noe særlig av til kiddo heller.

Kunne ikke falle meg inn å kjøpe produkter som var plastret med verken navn eller tryne til noen av bloggerne.

Kiddo? Finner ikke adressen. Er litt nysgjerrig og liker å sjekke ut blogger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kiddo? Finner ikke adressen. Er litt nysgjerrig og liker å sjekke ut blogger

Kanskje jeg misforstod, men jeg tror hun mente at hun ikke ville kjøpe klær fra Polarn O. Pyret til barna sine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haribo skrev:

Boikotter Ving,har ikke reist med di siden di begynte å sponse bloggere med turer.Synes det er helt bak mål at bloggere skal få tur,kunne mye heller vært gitt til noen som virkelig trengte en ferie.

Enig. De har da råd til slike ferier selv. Gi beskjed til Ving om det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør jeg det, boikotter. Ving, Adams Matkasse, Get Inspired, Coverbrands osv. Det er så komisk når disse firmaene dukker opp hos den ene bloggeren etter den andre, det svekker virkelig troverdigheten. Stabburets leverpostei blir ikke servert her i huset, men det er fordi det smaker dynge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎12‎.‎08‎.‎2016 at 21.42, Veslefrikk skrev:

I lang tid nå har jeg blitt mer og mer provosert over diverse bloggere. Bl.a for eksponering av barn, kropp, manglende reklamemerking osv. Mannen min sier. at jeg er sær og kanskje har han rett. Saken er at jeg boikotter både det ene og det andre og det går sikkert ikke utover andre enn meg selv. 

Jeg har bl.a sluttet å handle hos Kappahl og Til Bords pga Anne-Brith. Sa også opp VG+ abonnementet mitt pga den 1000,- kroners-artikkelen om henne. Sluttet å handle hos Bianco pga CBE. Helt uaktuelt å handle hos Paradiset Interiør takket være Glade Hjem. Ønsker ikke å handle fra MilleMoi pga Villa Paprika osv.

Listen er mye lengre, men dette var i grove trekk. 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

Helt enig med deg. Nå inntektsgrunnlaget til flere toppbloggere tuftes på utlevering og overeksponering av tredjepart, eksponering av kropp/fiksing på kropp, bevisst feil og mangelfull merking av reklame m.m, så reagerer jeg også kraftig. Mange av dem er rett og slett dårlige forbilder.

Jeg har egentlig aldri handlet mye i disse nettbutikkene som alle toppbloggere linker til. Har handlet litt på Nelly.no, men det har jeg sluttet med. Bianco handler jeg ikke hos lenger. Dette grunnet CBE og alt rotet i den leiren. 

Jeg har også sluttet å lese en del blogger. Dette er vel kanskje det sterkeste virkemiddelet jeg kan tenke meg i forhold til å statuere et eksempel overfor de bloggerne som "jukser". Toppbloggerne er avhengig av høye lesertall for å opprettholde sitt inntektsgrunnlag og være attraktive for annonsører. Jo lavere lesertall, jo mindre attraktiv er man for annonsører.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...