Gå til innhold

Jeg boikotter - pga bloggere. Gjør du?


Veslefrikk

Anbefalte innlegg

I lang tid nå har jeg blitt mer og mer provosert over diverse bloggere. Bl.a for eksponering av barn, kropp, manglende reklamemerking osv. Mannen min sier. at jeg er sær og kanskje har han rett. Saken er at jeg boikotter både det ene og det andre og det går sikkert ikke utover andre enn meg selv. 

Jeg har bl.a sluttet å handle hos Kappahl og Til Bords pga Anne-Brith. Sa også opp VG+ abonnementet mitt pga den 1000,- kroners-artikkelen om henne. Sluttet å handle hos Bianco pga CBE. Helt uaktuelt å handle hos Paradiset Interiør takket være Glade Hjem. Ønsker ikke å handle fra MilleMoi pga Villa Paprika osv.

Listen er mye lengre, men dette var i grove trekk. 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krigerunge

"Boikotter" de fleste fordi ingen av de kjente bloggerne skriver om noe som er interessant for meg. Det hender jeg kjeder meg i blant og henger meg oppi både den ene og den andre bloggeren, leser gjennom bloggen deres en gang og leser litt sludder, men det er kun når jeg virkelig har gått tom for ting å finne på. Så sitter jeg å lurer på hvordan i huleste folk kan skrive side opp og side med dritt om disse menneskene, og er glad for at jeg ikke er en del av hysteriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg nekter å kjøpe den isen fra fotballfrue. Unngår generelt ting hvor jeg blir provosert av reklamen, men det skjer i mye mindre grad etter jeg 1) ikke lenger har TV, 2) installerte adblock og 3) ikke lenger går inn på blogger. Vel, utenom noen når jeg har lyst å bli litt provosert da. Men det er i synkende grad det også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Vi kan være sære sammen. Boikotter alle produkter der jeg mistenker at de har sluntret unna merkingen. 

Her og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

 jeg leser aldri slike idiotiske og latterlige blogger uansett.

 så jeg har ikke peiling på hva slags produkter, nettbutikker osv jeg i så fall burde boikotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blikotter karimarita.blogg.no som er en voksen blogger på 43 år. For det eneste som hun blogger om er lv-veskene sine og andre designvesker. Sitte i en halvtime å vise frem vesker og snakke om botox og juviderm da fikk jeg nok.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Veslefrikk skrev:

 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

Jeg følger ikke med på noen av disse tanketomme bloggene, så jeg vet ikke hva jeg i så fall skulle ha boikottet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lambigirl skrev:

Jeg blikotter karimarita.blogg.no som er en voksen blogger på 43 år. For det eneste som hun blogger om er lv-veskene sine og andre designvesker. Sitte i en halvtime å vise frem vesker og snakke om botox og juviderm da fikk jeg nok.

Nå var vel ikke spørsmålet hvilke blogger man boikotter da....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "boikotter" artikler om visse bloggere på Side2 og nettavisen, men det er vel det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa opp plussabonnementet hos Dagbladet etter den ørtende "artikkelen" om Sophie Elise. Fotballfrueisen kan være så sunn og deilig den vil, jeg kjøper ikke. Kjøper ikke så mye som en sokk fra Nelly ... Så, jada. Jeg lar meg påvirke i negativ retning. Det samme skjer med TV-reklame; er den støyende og uintelligent tenker jeg at jeg aldri vil ha det produktet eller handle i den butikken.

Jeg har installert adblock på mobil, nettbrett og laptop og ønsker meg adblock på tv 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjener ikke en femmer, nei, prisen på et blogginnlegg hos de største bloggerne ligger nok mellom 30 og 80 000, avhengig av antall lesere. I tillegg tjener de på å få prosenter av annonselenkesalg, for kanskje tilsvarende beløp om mange nok klikker på lenkene (og handler de nærmeste ukene, gjerne noe helt annet feks hos Boozt).

Endret av Francis
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Veslefrikk skrev:

I lang tid nå har jeg blitt mer og mer provosert over diverse bloggere. Bl.a for eksponering av barn, kropp, manglende reklamemerking osv. Mannen min sier. at jeg er sær og kanskje har han rett. Saken er at jeg boikotter både det ene og det andre og det går sikkert ikke utover andre enn meg selv. 

Jeg har bl.a sluttet å handle hos Kappahl og Til Bords pga Anne-Brith. Sa også opp VG+ abonnementet mitt pga den 1000,- kroners-artikkelen om henne. Sluttet å handle hos Bianco pga CBE. Helt uaktuelt å handle hos Paradiset Interiør takket være Glade Hjem. Ønsker ikke å handle fra MilleMoi pga Villa Paprika osv.

Listen er mye lengre, men dette var i grove trekk. 

Er det flere enn meg som tenker over hvor de handler fordi de ikke ønsker å bidra til dette blogghysteriet? Eller er det kun jeg som er sær og vanskelig, som mannen i huset sier :fnise:  

Hvis ja, hvem boikotter dere og hvorfor?

Jeg er like sær som deg! :5:

Boikotter TilBords, KappAhl, Ving, Bianco; Nelly, VG, MIlleMoi, LIndex og hele hurven. :P 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, loffen skrev:

Jeg er like sær som deg! :5:

Boikotter TilBords, KappAhl, Ving, Bianco; Nelly, VG, MIlleMoi, LIndex og hele hurven. :P 

Så bra! Godt å vite at jeg ikke er alene. :duskedame:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nelly og Millemoi har jeg aldri handlet hos før, så kan vel ikke kalle det boikott å fortsette med det. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå boikotter jeg hovedsaklig av etiske og miljømessige hensyn, men ja - bloggreklame har for meg nøyaktig motsatt virkning enn den tiltenkte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikotter vel ikke direkte som en følge av at bloggere sponses. Men bloggere som ofte bruker ditten og datten gir for meg ett negativt rykte. Jeg oppfatter raskere disse merkene som "tacky, billig og dårlig". Selv dyre merker som Luis V. som nå har fått tacky stempel.

Dette kommer i tillegg til andre dårlige egenskaper, som barnearbeid, underbetalte arbeidere, veldig unødvendig forurensing i produksjonsmetoden, design kopier, etc. 

Dårlig foretningsetikk, rett og slett. 

Nelly, Bianco, Adams Matkasse og Zalando er noen eksempler på butikker jeg oppfatter som svært negative, blandt annet på grunn av spons av bloggere. Og som jeg derfor aldri en gang har vurdert handle fra. 

 

 

Men handler fra mange andre da som bloggere sponses av.... Dobbeltmoral deluxe, men klær må man jo ha, og skal passe student-lommeboka. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...