Gå til innhold

Hva slags hobby har DU?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har drevet mye med foto, men viljen var nok større en talentet. Alt blei paddeflatt og intetsigende:fnise: La den hobbyen på hylla og har begynt å sykle en god del. Fint å være ute og samtidig få litt trim.

Anonymkode: ae290...470

Alle kan fotografere. Ingen bilder er dårlige. Men annerledes. Jeg digger det som er annerledes og ulikt alt annet. Gir meg energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikking, hekling, smykkelaging, fargelegging, foto, fotorestaurering og hund bl.a. Det gir meg mye. Jeg blir mer kreativ og jeg slapper veldig av når jeg jobber og tankene får fri flyt, slik at jeg blir enda mer kreativ og får enda mer lyst på nye hobbyer.

Spiller også piano innimellom alle de andre hobbyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aamu skrev:

Jeg er flink med "håndarbeid" (hekling, sying), men det har vært en pause fra det en stund. Det synes jeg er gøy, og givende å se hva det blir ut av det (dessuten føler jeg meg handy ;) )

Og så spiller jeg det populære spillet pokemon go, men det er mer sånn jeg gjør hvis jeg "allikevel skal ut", eller hvis jeg venter på toget o.l. (og det ikke kommer, noe som skjer ofte! Forbaskede NSB). 

Det er mye jeg kan, som jeg har drevet med, som jeg har tatt pause fra. Det varierer veldig fra år til år hva jeg driver med, jeg er i en.. hva skal man kalle det.. en utviklingsfase i livet der det skjer mye, så hobbyene blir veldig preget av det. Min store lidenskap er musikk (spiller instrumenter et cetera), men det har jeg måtte ta pause fra pga livssituasjonen. Det krever mye tid, noe jeg ikke har. Lettere å bare dra frem en symaskin eller hekletøy, liksom.

Virkelig effektiv du. Energigivende hobbyer.

Anonymkode: 573b4...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spiralis skrev:

En hobby er å være Liverpool supporter og aktiv i den lokale supporterklubben. Jeg er ikke så skrekkelig interessert i fotball, men jeg liker fellesskapet, fryden ved å vinne, håpløsheten ved å tape og spenningen underveis.  

Jeg har som hobby å drive med kompostering om sommeren. Jeg opplever interessen min for kompostering som et tegn på galskap. Jeg kjøpte en dunk for å slippe å måtte kjøre på gjenvinningstasjonen med hageavfall, men så ble det så spennende nå det ble skikkelig varmt oppi der... :sprettoy: Måler temperatur jevnlig, sjekker fukt, fører logg, balanserer karbon til nitrogennivå og leser videnskapelige artikler om nedbryting av lignin.. Har ikke noe spesielle behov for kompost i hagen og er ikke så veldig hageinteressert.

Siste hobbyen er styrketrening. Det er mental terapi å bare ta i så hardt du bare kan. Om det er noe som irriterer eller skuffer meg en dag så er det bare å løfte noe tungt og bare pøse alle negative tanker inn i å få den j**a vektstanga opp en gang til. 

Ja, fotball ser jeg på av og til jeg og. Men må innrømme at jeg var mer gira i yngre dager.  Liker dine hobbyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig effektiv du. Energigivende hobbyer.

Anonymkode: 573b4...901

Effektiv kan vel diskuteres :fnise: Men hvis jeg først setter igang med noe så. Har ofte 5-10 forskjellige prosjekter på én gang da, har lurt på om jeg ikke har "noen bokstaver" (konsentrasjonsvansker), men det får bare være. Morro er det lell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogging. 

Hva jeg får ut av det er at jeg opplever det som rensende, felleskapet med andre bloggere, jeg får mulighet å være kreativ. Med både skriving, foto og laging av kollasjer osv. 

Trener litt, elsker å lage mat og å synge. Alle har til felles at jeg kan koble av:)

Endret av Freshsister
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser bøker når jeg vil koble helt ut fra den virkelige verden og bare drømme meg bort i noen andres verden. Det er veldig forfriskende, inspirerende og lærerikt. Jeg leser stort sett fantasy, og da mest ungdomslitteratur :)

Så liker jeg å skrive litt. Liker å skape karakterer og en historie. Det gir meg utfordringer i research, kreativitet og tålmodighet, og er veldig givende :) Har en side på wattpad, men oppdaterer altfor sjeldent da jeg ennå er litt sjenert over det jeg skriver. Føler iblant at det er litt personlig. 

Ellers kan jeg sysle med å fargelegge, løse kryssord, spille sims, sysle i navneforum eller sysle på kg. Og det hender jeg får et innfall av at jeg skal lære et språk eller at jeg skal utvikle gitarferdighetene mine (har en arvet gitar etter bestefar), men det er veldig periodvis. 

Også synger jeg. Pleier å synge i kirken ved den lokale julekonserten hvert år :) dessverre blir det nok unntak i år pga studier langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, himmeloghav skrev:

Og hvordan prøver man det ut? Gå på kurs? 

Jeg begynte så tidelig at sånt ikke fantes.

Du kan lære det selv ved å se på bla errors sin side og andre sider for gamle (b)bbs'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickboxing. Liker å holde meg aktiv, få ut energi og frustrasjon og det gir det meg en god mestringsfølelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Animasjon, jeg liker å skape ting og la fantasien få utfolde seg.

-Bokskriving, jeg er forfatterspire og det gir meg samme gleden som animasjon.

Driver også med andre kreative hobbyer, men overnevnte er det største og desidert mest tidkrevende. Men er litt kult å kunne animere karakterer og steder som kun eksisterer i min fantasi eller i bokstaver:)

-Kampsport, gir meg en kropp i god form og selvtillit, virker rensende for frustrasjon og gir meg bedre muligheter for å forsvare meg om uhellet skulle være ute.

-Brevvenner, skriver med folk fra nær og fjern over hele verden, og lærer mye om språk, historie og kultur, det utvider horisonten min og utfordrer stereotyper og fordommer.

-Anime/tegneserier/film, har nok litt sammenheng med punkt 1:P

 

 

Anonymkode: 6f86a...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp lært meg å strikke ullsokker så blir maaaange par før vinteren nå. Ellers liker jeg å snekkere møbler og skru på min gamle amcar :hoppendeglad: 

driver også en god del med slektsforskning, veldig mye til tider. Men forsvinner så inn i den gamle tiden at det hender jeg må få hue ut å se hvordan det står til i nåtid. 

Når jeg virkelig skal koble av så fargelegger jeg, eller spiller på gitar og torader..

og når jeg virkelig kjeder meg så lærer jeg meg italiensk 

Guri malla, har ikke tenkt over at jeg hadde så mange hobbyer :bond:

 

føler meg avslappet når jeg driver med hobbyene mine fordi det er noe jeg virkelig liker å drive med :hoppendeglad:

Anonymkode: 32bef...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg tenkt meg avgårde for og trene litt. På fysio.

Det er vel ingen hobby på den måten.  Men ser at det er jo noe man gjør på fritid. Så jo kaller det en hobby.  Som gir meg glede. Treffer andre i samme situasjon. Kan utveksle erfaringer. Får energi av det. Er lystbetont.

Jo trening blir vel en hobby.

Bøker leser jeg og , når ånden kommer over meg.

Så liker jeg og fargelegge . Det er gøy.

Anonymkode: 573b4...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

jeg trener styrke på trenings senter tre dager i uka, liker og høre på musikk, lese bøker, kreativ fargelegging, fotografere, være sammen med venner, danse for jeg har drevet med dans da jeg var yngre og hunder. samboeren min og jeg har hund den søteste golden retriveren ever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Kampkunst/kampsport

* Fotografering

* Dans/trening

* Skrive dikt

* Se film/tv-serier

* Brodering

* Scrapbooking

* Lære språk (holder på å lære meg italiensk, walisisk og nederlandsk for øyeblikket)

* Tegning

* Lese

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest. Har to hester og rir både tur, konkurranser og treninger for instruktør. God trening og man kommer seg ut i all slags vær, dessuten er det koselig å ta seg av og stelle for hestene og man får så utrolig mye igjen. Hest er best, ingen protest! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg er ein gamer, så eg sitter gjerne foran den digre tv'en min med xbox kontrolleren i hånda og har det moro.

Ellers liker eg å være utendørs i naturen, uten å nødvendigvis gå tur eller noe sånt, det er like fint å bare sitte i gresset eller på ein stein og høre på fuglene, vinden eller elva. Fisking er moro, men det har eg ikkje gjort på evigheter. Å kjøre bil, se på serie og dokumentarer, høre på musikk, være sosial eller å lese.

Har tenkt å prøve meg på å dyrke egne grønnsaker i nær fremtid, så det blir vel å regne som ein slags hobby det også.

Endret av NordTroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Matlaging og baking, spesielt brødbaking og autentisk meksikansk og asiatisk mat finner jeg interessant 

-Kosthold

-Diverse former for yoga

-Turer i fjellet

-Kjernefysikk

-Dokumentarer når det kommer til vitenskap, historie, kultur og mat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.8.2016 at 13.10, AnonymBruker skrev:

Hvilken følelse får du igjen for din hobby?

Anonymkode: 573b4...901

Intens glede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...