Gå til innhold

Hva slags hobby har DU?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken følelse får du igjen for din hobby?

Anonymkode: 573b4...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Programmering er den av hobbyene mine jeg bruker mest tid på.

Har aldri tenkt på det, gjør det fordet jeg finner det artig og av og til utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Programmering er den av hobbyene mine jeg bruker mest tid på.

Har aldri tenkt på det, gjør det fordet jeg finner det artig og av og til utfordrende.

Ja hvem liker ikke utfordringer. Høres ut som en spennende hobby.

Anonymkode: 573b4...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndarbeid liker jeg godt.

Trening til finger leddene.

Anonymkode: 573b4...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvem liker ikke utfordringer. Høres ut som en spennende hobby.

Anonymkode: 573b4...901

Det er artig, og jeg anbefaler alle som har anlegg for tall og spesielt andre damer å i det minste prøve det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Wikipedia.

Lærer jeg kanskje litt fra andre språk også, samtidig som jeg oversetter ting og tang til (eller fra) norsk... :)

Anonymkode: 0e09f...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er flink med "håndarbeid" (hekling, sying), men det har vært en pause fra det en stund. Det synes jeg er gøy, og givende å se hva det blir ut av det (dessuten føler jeg meg handy ;) )

Og så spiller jeg det populære spillet pokemon go, men det er mer sånn jeg gjør hvis jeg "allikevel skal ut", eller hvis jeg venter på toget o.l. (og det ikke kommer, noe som skjer ofte! Forbaskede NSB). 

Det er mye jeg kan, som jeg har drevet med, som jeg har tatt pause fra. Det varierer veldig fra år til år hva jeg driver med, jeg er i en.. hva skal man kalle det.. en utviklingsfase i livet der det skjer mye, så hobbyene blir veldig preget av det. Min store lidenskap er musikk (spiller instrumenter et cetera), men det har jeg måtte ta pause fra pga livssituasjonen. Det krever mye tid, noe jeg ikke har. Lettere å bare dra frem en symaskin eller hekletøy, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klatrer, padler og strikker. De to førstnevnte holder meg i form og gir meg utfordringer, sistnevnte gir meg ro (det gjør forsåvidt padling også, om jeg padler på sjøen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage mat, prøve ut nye oppskrifter og eksperimentere.

Utover det har jeg dessverre kun dyre hobbier som man ikke kan gjøre sånn uten videre: kjøre motorsykkel, dykke, reise, stå på ski.. Liker å trene og treffe venner da, men det er vel knapt hobbier. Bestilte en lær å tegne-bok, men tålmodigheten maungler.

Følger denne tråden for å se om jeg kan få inspirasjon til enklere og billigere hobbier:)

Anonymkode: d409a...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lage mat, prøve ut nye oppskrifter og eksperimentere.

Utover det har jeg dessverre kun dyre hobbier som man ikke kan gjøre sånn uten videre: kjøre motorsykkel, dykke, reise, stå på ski.. Liker å trene og treffe venner da, men det er vel knapt hobbier. Bestilte en lær å tegne-bok, men tålmodigheten maungler.

Følger denne tråden for å se om jeg kan få inspirasjon til enklere og billigere hobbier:)

Anonymkode: d409a...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Maling, tegning, skrive fortellinger. Trening. KG og innimellom gamer jeg. Maling, tegning og skriving gjør meg kreativ. Trening for å få ut adrenalin og unngå totalt kroppslig forfall, KG og gaming for å koble ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker/nålebinder/brikkevever/vever/knipler/f ilerer. Og padler i kajakk og yoga når jeg har tid. 🙂

Anonymkode: 06c90...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker/nålebinder/brikkevever/vever/knipler/f ilerer. Og padler i kajakk og yoga når jeg har tid. 🙂

Anonymkode: 06c90...732

Nå må du forklare, ramlet helt av, her. Strikker vet jeg hva er. Vever vet jeg og hva er.  Resten må du forklare nærmere :)

Anonymkode: 573b4...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En hobby er å være Liverpool supporter og aktiv i den lokale supporterklubben. Jeg er ikke så skrekkelig interessert i fotball, men jeg liker fellesskapet, fryden ved å vinne, håpløsheten ved å tape og spenningen underveis.  

Jeg har som hobby å drive med kompostering om sommeren. Jeg opplever interessen min for kompostering som et tegn på galskap. Jeg kjøpte en dunk for å slippe å måtte kjøre på gjenvinningstasjonen med hageavfall, men så ble det så spennende nå det ble skikkelig varmt oppi der... :sprettoy: Måler temperatur jevnlig, sjekker fukt, fører logg, balanserer karbon til nitrogennivå og leser videnskapelige artikler om nedbryting av lignin.. Har ikke noe spesielle behov for kompost i hagen og er ikke så veldig hageinteressert.

Siste hobbyen er styrketrening. Det er mental terapi å bare ta i så hardt du bare kan. Om det er noe som irriterer eller skuffer meg en dag så er det bare å løfte noe tungt og bare pøse alle negative tanker inn i å få den j**a vektstanga opp en gang til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du forklare, ramlet helt av, her. Strikker vet jeg hva er. Vever vet jeg og hva er.  Resten må du forklare nærmere :)

Anonymkode: 573b4...901

Jeg er litt tilhenger av rødlista håndverksformer, kan du vel se :fnise:

Knipling er en tekstilform hvor man lager sømmer, kan du si. De ferdige produktene kan se litt ut som en duk bestemor har heklet. Det samme med filering; bare at det er mer en kombinasjon av veving og brodering. Knipling spesielt ser superkomplisert ut da du må bruke alle disse rare verktøyene man aldri har sett før, men det er enkelt når man først er i gang. Brikkeveving er noe blant annet vikingene drev med. Lagde fine bånd med tøffe mønstre, og brukte de enten som reimer eller fine border på klærne, belter m.m. Det tar noen timer før man forstå hvordan det fungerer, og så er det ikke så ekstremt vanskelig. Ganske terapeutisk og samtidig litt spennende med så mye tradisjon og historie i metodene man velger å lage noe i. Mange bunader f.eks hadde filerte detaljer før, men som nå er blitt erstattet med brodering fordi det er så få som kan filering. Brikkeveving er vel den mest populære av disse, tror jeg.

Anonymkode: 06c90...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening! Periodevis hobby, og periodevis ork. Skal begynne på polefitness neste uke, og det anser jeg i hvertfall som en hobby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er artig, og jeg anbefaler alle som har anlegg for tall og spesielt andre damer å i det minste prøve det ut.

Og hvordan prøver man det ut? Gå på kurs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en på lista er hagearbeid, blomster- og grønnsaksdyrking. Også kompostering. Elsker å holde på med steinarbeid i hagen. Bytter frø og røtter med andre hageglade.

Ellers leser jeg mange bøker, helst klassikere. Liker å kokkelere og prøve ut nye oppskrifter. Av og til maler jeg svære bilder. Liker å pusle med interiør og maler også gamle møbler etc. Svømmer regelmessig.

Hvis jeg ikke gjør alt dette, hender det at jeg prøver å lære meg et nytt språk på nettet, feks arabisk. :) Og har et par nettspill jeg er henfallen til. Med andre ord; vil påstå at jeg kjeder meg aldri.

Liker mestringsfølelsen. 

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet mye med foto, men viljen var nok større en talentet. Alt blei paddeflatt og intetsigende:fnise: La den hobbyen på hylla og har begynt å sykle en god del. Fint å være ute og samtidig få litt trim.

Anonymkode: ae290...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampsport - Får ut aggresjon, frustrasjon og sinne og gir kroppen en skikkelig utfordring. Terapi rett og slett. 

Fotball og supporterklubb - Samhold, en berg og dalbane av følelser, felleskap, glede og det sosiale. 

Jeg blir ofte forhåndsdømt fordi jeg jobber med skjønnhet, har bleika hår, restylane i leppene og sminke, så jeg må innrømme at å se utrykket folk får når jeg forteller hva jeg driver med er ubetalelig!

Anonymkode: 97d54...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...