Gå til innhold

Noen som har giftet seg, med prest, utenfor kirken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det? Eller MÅ man innom kirken hvis man vil bli viet av en prest? 

Anonymkode: fffef...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i bryllup forrettet av prest utenfor kirke, men det var vigslet grunn. Ikke helt det du spurte om, men det går i alle fall an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Bokdamen skrev:

Jeg har vært i bryllup forrettet av prest utenfor kirke, men det var vigslet grunn. Ikke helt det du spurte om, men det går i alle fall an. 

Hvor da hen? Hva med prestekontoret? 

Anonymkode: fffef...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor da hen? Hva med prestekontoret? 

Anonymkode: fffef...16b

Der var ute på Bergenhus festning (da i Bergen). Selv har jeg giftet meg på tinghuset, så vet ikke så mye mer enn at vielsen var ute og det var en prest  ;) 

Ville tatt kontakt med prestekontoret og hørt hvilke muligheter dere har i din kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gifte seg nesten hvor som helst utendørs med prest tilstede så lenge det er et offentlig sted og du snakker med kirkekontoret i god tid i forkant. Kan hende de har noen rutiner på sånt og en liste over steder som allerede er godkjent :) 

Antageligvis må presten søke prosten (sin overordnede) om tillatelse, men dette går som regel ganske greit. Om det er veldig tvilstilfelle må forespørselen til biskopen, men dette er noe brudeparet slipper å tenke på. 

 

Konklusjon: kontakt kirkekontoret som er i nærheten til der hvor dere gifter dere og spør i vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kontaktet dem, men de visste ikke enda. Måtte høre med noen andre etc. 

Anonymkode: fffef...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i utendørs bryllup med prest. Fullt mulig, men ikke alle prester ønsker å vie utenfor kirken. Du må kontakte din lokale menighet og spørre dem, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig. Kontakt kirkekontoret.

Anonymkode: ce05d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra overskriften, trodde jeg det var en person som skulle gifte seg med en prest, men borgerlig.

Anonymkode: 12211...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt mulig. Kontakt kirkekontoret.

Anonymkode: ce05d...4aa

vel, som sagt....................................................................................................................

Anonymkode: fffef...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra overskriften, trodde jeg det var en person som skulle gifte seg med en prest, men borgerlig.

Anonymkode: 12211...169

Åja... Og det går? Nei, det gjør det ikke ;) Det er ikke borgerlig om man har prest....

Anonymkode: fffef...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ringt til menigheten eller til fellesrådet? Du burde ringe begge og hvis ingen kan svare ringer du til menigheten og sier at dette må de nesten finne ut eller finne ut hvem som kan gi deg informasjon om det. 

Eventuelt kan dere velge dere ut et sted og forsøke å finne en prest til å vie dere selv. Bare ta kontakt direkte med presten og hør hva hen mener. 

Anonymkode: c7e91...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja... Og det går? Nei, det gjør det ikke ;) Det er ikke borgerlig om man har prest....

Anonymkode: fffef...16b

Gifte seg MED en prest, borgelig.

Anonymkode: 12211...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

vel, som sagt....................................................................................................................

Anonymkode: fffef...16b

Jeg lurte på om det var det du mente.men da ringer du prostitet da. Verre enn det er det ikke.

Anonymkode: ce05d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...