Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

4 timer siden, sitronkake skrev:

Glemte visst av hele KG jeg! Lille J kom til verden i dag kl. 10.47, 3470 gram og 51 cm :rodmer: Fødselen gikk fint (og fort) og alt står bra til med både meg og lillebolls. Oppdaterer mer senere! :jepp:

Så fantastisk! Gratulerer så mye med lillebolla :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg er litt bitter for at jeg endret tippedatoen min. Svigermora di sin skyld :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner, @Beccy87 @Leviora @A4-livet @Mumsy @Askmeagain89 @bippo @j86 @Weebs @Småkjekset @_marielle_ @LilleMy1989 @miore @Carouselle @Frøkenanonym @Leopanter @Meley:strix: (håper jeg fikk med alle!)

Akkurat nå sitter jeg med et sovende, gryntende nurk på brystet mens mannen småsnorker ved siden av meg. Lille J har foreløpig vært et prakteksemplar av en bebis; spist masse, sovet enda mer, bæsjet litt på mammaen sin, sovet litt til og grått i noe sånt som ett minutt til sammen. Jeg nyter det så lenge det varer, noe sier meg at det bare er en fase ;):fnise: 

Nå var det vel egentlig meningen at jeg skulle skrive noe mer fornuftig enn bare det over, men så ble jeg så usigelige trøtt. Så da får det bli med det i dag :ler: Kommer sterkere tilbake i morgen! Og så skal jeg få skrevet ned fødselshistorien også :jepp: 

God natt, folkens! 

PS: Gratulerer, @Askmeagain89, du tippet riktig fødselsdato! :nigo: Kjipern det, @A4-livet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mannen dratt hjem med Mini og jeg og J er alene på barsel. Jeg vurderte egentlig å spørre om jeg kunne dra hjem i dag, men under legesjekken oppdaget de at J hadde en bilyd på hjertet, så nå må vi bli til i morgen uansett. Det var visst ganske vanlig med bilyd hos nyfødte, så foreløpig var det ingen grunn til å bekymre seg.. Lettere sagt enn gjort, selvsagt. Jeg håper den er borte til i morgen! 

Mini var på besøk her i stad og han var verdens stolteste storebror :rodmer: (..Iallfall i de 20 første minuttene :ler:) Han var helt fra seg av beundring over den lille bylten, og kosa seg noe verre med å trille rundt på krybben hans og holde og kose på ham. The moment varte vel helt til Lillebolla krevde litt mat og en ny bleie. Mini var ikke fullt så fornøyd med at all oppmerksomheten ble rettet mot han lille, så da kjørte han på med litt bølleoppførsel og tull for å kompensere litt. Jeg tror vi har noen interessante dager foran oss! :sprettoy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bølla hadde også bilyd på hjertet og legen sa det var såpass vanlig at de vurderer å kutte ut den sjekken den dagen og heller vente til dagen etter for i 98% av tilfellene så er den borte neste dag og det er jo fryktelig unødvendig å uroe foreldre og dobbeltsjekke på den måten i så mange tilfeller.. :jepp:

Herlig Mini er da! Han skjønner nok litt mer enn mitt Troll så jeg er spent på å høre hvordan han reagerer når han innser at Lille skal bo hos dere FOR ALLTID! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig å se hvor stolt disse storebrødrene blir. De minuttene det varer... Mamma filmet faktisk det første møtet mellom M og jr, men tror kanskje øyeblikket hadde blitt ennå finere om vi ikke hadde hatt besøk da de møttes første gangen (de kom litt for tidlig så mannen var og henta i bhg da de kom). Viktig å bølle litt sånn at mamma og pappa ikke tror at dette bare skal bli enkelt da :fnise: Det går seg heldigvis fort til (sier hun med sønnen med sinneproblemer.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Bølla hadde også bilyd på hjertet og legen sa det var såpass vanlig at de vurderer å kutte ut den sjekken den dagen og heller vente til dagen etter for i 98% av tilfellene så er den borte neste dag og det er jo fryktelig unødvendig å uroe foreldre og dobbeltsjekke på den måten i så mange tilfeller.. :jepp:

Herlig Mini er da! Han skjønner nok litt mer enn mitt Troll så jeg er spent på å høre hvordan han reagerer når han innser at Lille skal bo hos dere FOR ALLTID! :fnise:

Godt å høre! Satser på at alt er fint i morgen da :jepp: 

Ikke nok med at han skal bo hos oss for alltid, men han skal søren meg ha oppmerksomhet han også :fnise: Tror det gikk litt opp for Mini at konseptet lillebror ikke bare er stas da jeg satt og ammet ham i stad. Ikke nok med at han måtte vente på tur for å få oppmerksomhet, men så kom det så mange regler på en gang liksom; ikke poke lillebror i øret når han spiser, ikke hoppe i senga ved siden av hodet hans, ikke lov å daske ham med teppe, ikke ditt, ikke datt. Sa jeg bølleoppførsel? :rolleyes: 

4 timer siden, A4-livet skrev:

Det er så herlig å se hvor stolt disse storebrødrene blir. De minuttene det varer... Mamma filmet faktisk det første møtet mellom M og jr, men tror kanskje øyeblikket hadde blitt ennå finere om vi ikke hadde hatt besøk da de møttes første gangen (de kom litt for tidlig så mannen var og henta i bhg da de kom). Viktig å bølle litt sånn at mamma og pappa ikke tror at dette bare skal bli enkelt da :fnise: Det går seg heldigvis fort til (sier hun med sønnen med sinneproblemer.....)

Mannen filmet det første møtet mellom Mini og lilleboll, og jeg tror det ble veldig fint. Det tok jo noen minutter før det gikk fra "det beste som har skjedd denne uka" til "okei, hva er dette egentlig? I didn't sign up for this!" :ler: Det går seg sikkert litt til når vi kommer oss hjem, men jeg regner med at den oppførselen vi så her i stad ikke blir den siste i rekka ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselshistorien! 

Etter et døgn med uregelmessige tullerier tok det seg endelig litt opp natt til onsdag 8. Jeg våknet i 4-tiden av relativt regelmessige, men ikke så vonde rier, som etterhvert kom med 6-7 minutters mellomrom. Etter en times tid med litt nattmat og vandring rundt i huset gikk jeg og la meg igjen, og da dabbet de litt av igjen. Fra ca kl 5-6.30 fikk jeg rier med en 15-20 minutters mellomrom, og jeg klarte fint å sovne mellom hver ri. Selv om riene nå kom sjeldnere ble de sterkere og sterkere, og da klokka nærmet seg 7 sto jeg opp. Mens jeg sto på badet og stelte meg økte de i hyppighet også, og siden vi nå timet dette elegant med å havne midt i rushet satte vi oss i bilen i 8-tiden. Riene kom da med 6-8 minutters mellomrom, men vi tok ikke sjansen på å vente lenger.

Vi var inne på føden 8.45, og den lille gåturen fra parkeringen satte fart på riene. I stedet for rier som kom med relativt jevne mellomrom fikk jeg nå masse maserier innimellom de "ordentlige" riene, og det gikk sjelden mer enn et minutt eller to imellom. Jeg tok ctg og ble undersøkt av en hyggelig jordmorstudent, 6 cm åpning allerede! Vi ble tatt med inn på et føderom, klokka var nå ca 9.15.

Badekaret ble tappet i, og mens vi ventet på at det skulle fylle seg opp travet jeg rundt i ring mens riene ble sterkere og sterkere. Jeg begynte etterhvert å kjenne på følelsen av at "noe" bumpet meg i rumpa under hver ri, samtidig som riene nå begynte å nærme seg "jeg vil heller dø enn å gå gjennom dette"-styrke :fnise: Klokka begynte vel å nærme seg 10 på dette tidspunktet, uten at jeg skal si noe for sikkert, for det er rundt her det begynner å bli en smule blurry.. 

Jordmorstudenten ba meg legge meg i senga så hun kunne undersøke meg før jeg eventuelt gikk i badekaret, og jeg hadde nå ca 8 cm åpning. Jeg fikk beskjed om at hodet til babyen fremdeles sto over spina, men at jeg måtte si fra om dette presset mot rumpa ble sterkere. Jeg er bittelitt usikker på hva de egentlig drev med på dette tidspunktet (de= jordmorstudenten og en annen jordmor som på et eller annet tidspunkt hadde funnet veien inn dit), der de tutlet rundt på rommet, men jeg husker at jeg kastet meg over lystgassmasken og pustet i den som om min siste time var kommet. Etter noen heftige rier der jeg tenkte at jeg kom til å dø kjente jeg på en helt vanvittig pressetrang. Etter en rask undersøkelse fikk jeg beskjed om at hodet var på vei nedover og at jeg kunne begynne å presse litt. Jeg presset - og vips sto hodet i åpningen! Og så skjedde ting veldig fort, for jordmødrene ble litt tatt på senga av at han plutselig var så langt nede. Plutselig var det en barnepleier i rommet,  fotstøtter ble skrudd opp, senga ble senket og noen løftet opp føttene mine og dro i armene mine og folk snakket høyt og fort og armer og bein og hektisk aktivitet og jeg husker at jeg presset litt mer og kikket ned - og der var det jaggu et lite hode mellom beina mine! Og to press senere kom lille J til verden kl 10.47 :biggrin: 

En veldig fin fødsel, selv om slutten ble litt vel intens. Den siste timen eller så er rett og slett litt tåkete, så detaljene må dere nesten ta med en klype salt :tongue: Fikk en liten rift, to-tre sting og et lite skrubbsår, men ellers er formen veldig fin - mye bedre enn etter fødselen med Mini. Alt i alt hadde jeg en veldig fin fødselsopplevelse.. selv om jeg aldri rakk å bruke badekaret, som egentlig var mitt eneste ønske for fødselen :fnise: 

Gratulerer til deg som orket å lese helt ned hit! :nigo: Nå skal jeg prøve å lirke den sovende lille sneipen av fanget mitt så jeg kan finne laderen min. Skjønner at jeg har skrevet for mye når telefonen min truer med å dø hvert øyeblikk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...