Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke orket flytting nå (men så har jeg høstens flytting langt oppi halsen). 
Jeg vet jo ikke hva dere har nå eller hva dere eventuelt ville gått til (vil du sende link på pm?), men området og at dere skal trives der er jo alfa og omega tenker jeg. 
Det at mini må skifte barnehagen er jo egentlig tungtveiende, jeg har fortsatt dårlig samvittighet for Trollet for den nye bhg er ikke like bra som den gamle, men det er jo et godt poeng det at det vil bli store forandringer med avdelings bytte uansett.. 
Forstår godt at du er vinglepetter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, A4-livet skrev:

:fnise: Den har brent seg fast den fødselen der skjønner jeg....

Jeg tror jeg ikke hadde kjøpt huset. Hvis det er det huset jeg tror det er så ligger det jo i et veldig koselig og barnevennlig område, men det er jo er litt kjedelig område da. Ikke så veldig moro borte på det senteret liksom. Og jeg synes det er dumt at hovedsoverommet ligger i en annen etg enn de andre (men sykt deilig med eget bad da). Får pluss for tomta og at det er garasjeplass til to biler, og kjøkkenet var stort og fint. Elsket vinduene mellom kjøkkenbenken og skapene, stusser over de småskapene under overskapene. De så rare ut...

Den har virkelig satt seg i minnet kan man si :ler: 

Snokepoeng! :5: Området er en av grunnene til at jeg kvier meg, det er jo innmari døllt! Møtte på naboen, som viste seg å være en gammel bekjent av meg, da vi var der og han sa at han hadde hatt akkurat de samme tankene da de hadde kjøpt, men at de trivdes veldig godt nå. Men likevel. Det er jo ingenting der! Kort vei inn til sentrum her med bil da.
Tanken var forresten å bruke det største soverommet nede som hovedsoverom de første årene og så flytte opp senere, vi vil jo helst sove i samme etasje som barna en god stund til. 

Meen. Jeg kjente at det var litt deilig at du var litt negativ, så det sier kanskje litt om hva jeg innerst inne føler? :fnise: Meh, kan det ikke bare dukke opp noe fint og passe dyrt her i området a?

1 time siden, Leopanter skrev:

Iiik, under to uker :bond: Spennende! :hoppendeglad: 

Og :grine: for skjørtet ditt, det var jo så fint :sukk:

Jeg hadde aldri i verden orket flytting og sånt på dette tidspunktet, i alle fall, men dere må jo føle på det selv. Hva veier tyngst, fordelene eller ulempene, liksom?

Ett minutts stillhet for skjørtet :cry3: 

Ja, det derre flyttestyret er noe herk. Jo mer jeg tenker på det, jo mer negativ blir jeg til hele greia. Vi får mer plass (noe som egentlig er målet med å flytte) og området er jo fint og barnevennlig å vokse opp i. Men vi MÅ jo ikke flytte akkurat nå. Og jeg kjenner at jeg kommer til å angre om det skulle dukke opp noe annet i området her etter at vi eventuelt hadde kjøpt det.

Hm. Tror det må bli nei jeg altså. Ah, så deilig å kunne øse ut om alle sine "problemer" til mer eller mindre ukjente mennesker og få sortert tankene litt :ler: 

49 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg hadde ikke orket flytting nå (men så har jeg høstens flytting langt oppi halsen). 
Jeg vet jo ikke hva dere har nå eller hva dere eventuelt ville gått til (vil du sende link på pm?), men området og at dere skal trives der er jo alfa og omega tenker jeg. 
Det at mini må skifte barnehagen er jo egentlig tungtveiende, jeg har fortsatt dårlig samvittighet for Trollet for den nye bhg er ikke like bra som den gamle, men det er jo et godt poeng det at det vil bli store forandringer med avdelings bytte uansett.. 
Forstår godt at du er vinglepetter! 

PM kommer din vei :Nikke: Sånn bortsett fra at jeg nå heller mer og mer i retning "nei", nå som jeg sitter her og tenker og skriver :P 

Vi er veldig fornøyd med den nye barnehagen heldigvis, men jeg kunne ønske vi hadde ventet et år med å flytte Mini. Da hadde han sluppet hele avdelingsbyttet. Storbarnsavdelingen ligger helt adskilt fra småbarn, så det blir ikke som å bare flytte fra en fløy til en annen. Når jeg tenker meg om så blir det nesten som å bytte barnehage egentlig, bortsett fra at de har vært en del på besøk hos storbarn og at han kjenner en del av barna fra før.. Men jeg føler jo at det er voksenpersonene han knytter seg til uansett, selv om det sikkert er en trygghet i at han kjenner igjen vennene sine også. Alle disse tingene man må tenke på når man får barn altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@A4-livet har god kontroll må jeg si :ler: 

Hvis det er snakk om det skjørtet du hadde på deg på et bilde her en gang for en stund tilbake, feller jeg en liten tåre for det jeg også - det var jo kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, miore skrev:

@A4-livet har god kontroll må jeg si :ler: 

Hvis det er snakk om det skjørtet du hadde på deg på et bilde her en gang for en stund tilbake, feller jeg en liten tåre for det jeg også - det var jo kjempefint!

@A4-livet - min nye personlige stalker :ler: Neida, vi diskuterte dette området forrige gang vi var på flyttetanker, så hun skjønte vel hvor jeg snakket om ;)

Og det var det skjørtet ja! Buhu! Det er flere år siden jeg kjøpte det, så det er ikke bare å gå og kjøpe et nytt heller. Fin unnskyldning for å shoppe litt, om ikke annet. Eller, jeg trenger vel egentlig ikke noen unnskyldning, for det skapet mitt burde virkelig oppgraderes. Alle hverdagsklærne mine har blitt så utvaskede og stygge, og jeg kommer nok ikke til å kjøre fin kontorjobb-outfit det neste året :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sitronkake skrev:

Og det var det skjørtet ja! Buhu! Det er flere år siden jeg kjøpte det, så det er ikke bare å gå og kjøpe et nytt heller. Fin unnskyldning for å shoppe litt, om ikke annet. Eller, jeg trenger vel egentlig ikke noen unnskyldning, for det skapet mitt burde virkelig oppgraderes. Alle hverdagsklærne mine har blitt så utvaskede og stygge, og jeg kommer nok ikke til å kjøre fin kontorjobb-outfit det neste året :P 

Haha - kall meg gjerne overfladisk, men kjolene og skjørtene mine var en av de tingene jeg savnet mest de månedene jeg var ute i permisjon :) Jeg går med skjørt eller kjole stort sett hver dag på jobb jeg. Ikke fordi det er dress code, jeg bare liker å pynte meg litt. I permisjon gikk det bare i funksjonelle klær, for å si det pent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

Haha - kall meg gjerne overfladisk, men kjolene og skjørtene mine var en av de tingene jeg savnet mest de månedene jeg var ute i permisjon :) Jeg går med skjørt eller kjole stort sett hver dag på jobb jeg. Ikke fordi det er dress code, jeg bare liker å pynte meg litt. I permisjon gikk det bare i funksjonelle klær, for å si det pent ;)

Jeg går stort sett i kjole eller skjørt hver dag uansett jeg, tror jeg eier noe sånt som tre bukser til sammen - inkludert gravidbuksa :ler: Men jeg har litt for mange blyantskjørt og fine skjorter/bluser i skapet, så planen er å kjøpe noen helt enkle t-skjorter og topper og sånt.. til når jeg skal ut av huset og møte folk, vel og merke. Sist bodde jeg vel i ammesinglet og slækkebukse 90% av tiden :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lander på et nei til huset :Nikke: Jeg er litt redd for å angre (det var jo fint og hadde mye mer plass enn det vi har i dag), men så fikk jeg ikke helt den der "her vil jeg virkelig bo"-følelsen, og så kjenner jeg at jeg ikke kommer til å bli så lei meg om noen hadde lagt inn et skikkelig høyt førstebud som hadde gjort at vi ikke kunne kjøpt det (sånn som noen gjorde da vi var på flyttetanker sist). Det dukker uansett opp flere muligheter i området der om vi skulle angre, og så håper jeg jo innerst inne på at det dukker opp noe annet her vi bor nå. Det er uansett deilig å ikke måtte hive seg rundt og styre med salg og flytting akkurat nå :jepp: 

Ellers har jeg stort sett ikke gjort annet enn å sove i dag :plystre: Mulig det er kroppen som lader opp til fødsel eller noe, for søvnbehovet mitt er sånn ca. umettelig om dagen! Det er litt kjipt å føle at jeg ikke får noe ut av dagen, men heller det enn å gå og hangle og sovne på sofaen hver gang jeg setter meg ned :sjenert: 
Planen i dag var egentlig å sjekke ut ullsalget på en butikk i sentrum her og kjøpe sjampo, balsam og fiskesnøre så jeg kan gjøre meg ferdig med den uroen jeg har skrytt på meg. Men med det tempoet og den effektiviteten jeg har utvist i dag er jeg heldig om jeg rekker innom matbutikken en tur før jeg må hente Mini i barnehagen.. Jaja. Kanskje i morgen :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste egentlig "Jaja. Kanskje i morgen" som et svar på om du skulle hente Mini i barnehagen eller ikke :fnise:

Men altså, sov sov sov. Hvis kroppen vil det, så just do it! Hilsen hun som bare trøstehandler på nett og trøstespiser fordi hun er sååååå trøøøøtt på 4.måneden. 

Hvis dere var så tvilende til huset og området, så tror jeg det var lurt at dere lar det gå :)  Og herrefred. Deilig å slippe å stresse med flytting midt opp i alt annet. Selv om nesten ALLE jeg kjenner (inkl. meg selv) har timet boligsalg og flytting med føding. Hva er det med oss kvinnfolk?! Må gjøre det vanskelig for oss selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stress med flytting og fødsel, små barn osv. Hvis dere har nok plass og trives der dere er så er det greit å vente. Det blir nok omveltninger nok når nr to kommer. Angrer som bare det på alt styret vi hadde med flytting helt opp til fødsel, kjøp av ny leilighet,  oppussing og ny flytting. Alt i løpet av permisjonen min. Denne gangen blir vi boende til minstemann er 1 år. Så får vi vurdere flytting pga plassen. Det kommer flere muligheter :)

Det hørtes lurt ut å sove og hvile. Det trenger man før fødsel, og får man sove så er det perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Carouselle skrev:

Leste egentlig "Jaja. Kanskje i morgen" som et svar på om du skulle hente Mini i barnehagen eller ikke :fnise:

Men altså, sov sov sov. Hvis kroppen vil det, så just do it! Hilsen hun som bare trøstehandler på nett og trøstespiser fordi hun er sååååå trøøøøtt på 4.måneden. 

Hvis dere var så tvilende til huset og området, så tror jeg det var lurt at dere lar det gå :)  Og herrefred. Deilig å slippe å stresse med flytting midt opp i alt annet. Selv om nesten ALLE jeg kjenner (inkl. meg selv) har timet boligsalg og flytting med føding. Hva er det med oss kvinnfolk?! Må gjøre det vanskelig for oss selv :fnise:

Ja, ække så farlig med Mini vel? :fnise: De har jo madrasser i barnehagen, han kunne jo sovet der. Uff, jeg får helt vondt inni meg bare av å tenke tanken :ler: 

Mannen kunne lett flyttet inn i huset sa han, men nå gikk det så sykt langt over takst det her også at det uansett ikke hadde vært aktuelt. Hvis det blir noe flytting på oss det neste året må vi tydeligvis senke kravene, for de to siste objektene vi har snust litt på har gått nesten en million over takst :overrasket: 

8 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Det er så stress med flytting og fødsel, små barn osv. Hvis dere har nok plass og trives der dere er så er det greit å vente. Det blir nok omveltninger nok når nr to kommer. Angrer som bare det på alt styret vi hadde med flytting helt opp til fødsel, kjøp av ny leilighet,  oppussing og ny flytting. Alt i løpet av permisjonen min. Denne gangen blir vi boende til minstemann er 1 år. Så får vi vurdere flytting pga plassen. Det kommer flere muligheter :)

Det hørtes lurt ut å sove og hvile. Det trenger man før fødsel, og får man sove så er det perfekt :)

Vi trives veldig godt i området, men vi skulle gjerne hatt litt mer plass :Nikke: Men vi klarer oss en stund til, så vi har jo ikke direkte dårlig tid. Og jeg vil jo helst slippe flyttestyr og bytte av barnehage for Mini akkurat nå, for som du sier blir det nok omveltninger for både ham og oss når Lillebolla ankommer. Skjønner godt at dere blir boende så lenge dere kan denne gangen! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 uker i dag og bare 10 dager igjen til termin :nori::bond: (hvor er den smileyen som heter "wtf?!") Jeg tror nok Lillebolls holder seg inne en stund til, men jeg merker godt at kroppen gjør seg klar til fødsel. Plutselig er alt så innmari tungt; å gå, stå, sette seg ned, reise seg opp, snu seg rundt i senga. Og så får jeg kynnere av ingenting (noen av de er så harde at jeg må puste meg som en hvalross gjennom de), kjenner på masse mensmurringer og nedpress og har hatt noen vonde kynnere som kjentes ut som de første riene jeg hadde med Mini. Bare én av gangen da :tongue: De neste dagene blir spennende! 

Helgen har vært fin og rolig så langt. Vi har liksom ikke lagt de største planene for de neste ukene, så her tar vi ting litt som det kommer. I dag var mann og Mini i svømmehallen mens jeg stakk en tur på kjøpesenteret for å handle noen småting, ellers har vi bare hengt hjemme. I morgen er planen å ta en tur opp til et vann i nærheten her for å la Mini løpe rundt og få ut litt energi, og så handlet jeg inn noen malesaker i dag som jeg tenkte vi kunne pusle med i morgen ettermiddag. Kom på litt seint at vi burde hatt en plastduk av noe slag for å dekke til bordet (og stolene, gulvet, veggene, Mini...), får se om jeg finner på noe lurt i morgen :sprettoy: 

Jepp. Det var dagens uinteressante update fra meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, murringer, nedpress og pusteøvelser, nå begynner det for alvor å bli spennende her inne! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner definitivt å bli spennende! Det trenger jo absolutt ikke å være så lenge til noe skjer - jeg har f.eks aldri vært så gravid som du er nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så spennende å komme inn her nå, er så spent på når det starter for deg :jepp: Synes at alle andre sine svangerskap går så utrolig fort, så når den ene etter den andre føder og nær er seg fødsel rykker jeg stadig frem i køen ;)

Håper dere har en god helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Oi, murringer, nedpress og pusteøvelser, nå begynner det for alvor å bli spennende her inne! :popcorn:

6 timer siden, Leviora skrev:

Oioi! Dette kan fort bli fødsel innen få dager! :jepp: Så spennende!

2 timer siden, miore skrev:

Det begynner definitivt å bli spennende! Det trenger jo absolutt ikke å være så lenge til noe skjer - jeg har f.eks aldri vært så gravid som du er nå ;)

15 minutter siden, Småkjekset skrev:

Det er så spennende å komme inn her nå, er så spent på når det starter for deg :jepp: Synes at alle andre sine svangerskap går så utrolig fort, så når den ene etter den andre føder og nær er seg fødsel rykker jeg stadig frem i køen ;)

Håper dere har en god helg :nigo:

Hadde det ikke vært for at jeg har kjent på både mensmurringer, kynnere og nedpress i noen uker allerede hadde jeg vært mye mer overbevist om at fødselen var rett rundt hjørnet. Eller, på sett og vis er den jo det, for innen et par uker så er han mest sannsynlig her (:bond:). Jeg har ikke helt trua på at den starter sånn de neste dagene bare ;) 

Jeg begynner å grue meg litt til fødselen! Nå kjenner jeg på det at det ikke er så lett å være kontrollfrik når det kommer til fødsel; det at jeg har null kontroll over når og hvordan den starter eller hvordan selve fødselen blir stresser meg litt :tongue: Med Mini gikk alt så innmari gradvis, så da var jeg på en måte litt "forberedt". Først en liten tegningsblødning, så begynte vannet å dryppe forsiktig, så fikk jeg noen svake mensmurringer som saaakte men sikkert gikk over til rier. Jeg hadde jo et hav av tid til å forberede meg på! Det hadde vært så mye lettere om man bare fikk en dato å forholde seg til. "Da har du termin, da kommer han. Ferdig snakket." :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ventingen er helt uutholdelig til tider. Man vet jo at det kommer til å skje, men man aner ikke hvilken dag eller til hvilket tidspunkt. Jeg er overrasket over meg selv, at jeg selv etter gang nr.2 ikke skjønte "tegninga" før det nesten var for sent! Kunne ønske jeg kunne flytte inn på sykehuset og bli der til det startet, synes det virker så deilig å få service og sove alene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Når fødte du i forhold til termin sist? 

Den siste tiden er så nervepirrende. Håper du får en fin fødsel og rolig start denne gangen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, den ventinga! Det tar opp all tid altså :fnise: Det er skikkelig spennende da! Håper du får noen klare tegn  denne gangen også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Carouselle skrev:

Den ventingen er helt uutholdelig til tider. Man vet jo at det kommer til å skje, men man aner ikke hvilken dag eller til hvilket tidspunkt. Jeg er overrasket over meg selv, at jeg selv etter gang nr.2 ikke skjønte "tegninga" før det nesten var for sent! Kunne ønske jeg kunne flytte inn på sykehuset og bli der til det startet, synes det virker så deilig å få service og sove alene :fnise:

Hehe, jeg håper jeg skjønner at ting er i gang i det minste :fnise: Marerittet er jo at vi ikke rekker frem til sykehuset. Det frister særdeles lite å føde på badet eller i bilen!

4 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Skjønner deg godt. Når fødte du i forhold til termin sist? 

Den siste tiden er så nervepirrende. Håper du får en fin fødsel og rolig start denne gangen også. 

Forrige gang gikk vannet på termindagen og så var han ute dagen etter. Så jeg har vel egentlig sett for meg at det kommer til å skje rundt termin denne gangen også. Håper jeg ikke blir gående på overtid, for det er jeg ikke innstilt på :ler: 

Jeg håper også på både fin fødsel og rolig start :P 

22 minutter siden, Weebs skrev:

Åå, den ventinga! Det tar opp all tid altså :fnise: Det er skikkelig spennende da! Håper du får noen klare tegn  denne gangen også :) 

Jeg har egentlig vært ganske avslappet helt frem til det plutselig bare var litt over to uker igjen. Da gikk jeg plutselig inn i ventemodus :tongue: 

Samtidig så kjenner jeg på en snikende følelse av panikk; jeg venter jo faktisk på at det skal komme en baby! Et barn til! Vi skal bli tobarnsforeldre :alice: Det er normalt å bli helt svett av tanken og angre bittelitt sånn helt på tampen eller? Herregud, om noen uker bor det en baby sammen med oss liksom :daane::daane::daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...