Gå til innhold

Clear eyes


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som vet hvorfor cleareyes er forbudt i Norge?

Noen sier det er for at man ikke skal kunne skjule at man er påvirket av alkohol f.eks. på utesteder.

Andre sier at det er skadelig for synet.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble nok i hvert fall ikke forbudt fordi noen ville skjule at de var påvirket av alkohol. :ler: (Tror ikke det hadde funket heller...er ofte endel andre tegn som avslører det...)

Jeg har hørt at det har noe å gjøre med blodkarene i øyet, som etter lang tids bruk, ikke vil trekke seg naturlig sammen selv. Altså; du blir avhengig av Clear Eyes for å få clear eyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det har noe å gjøre med blodkarene i øyet' date=' som etter lang tids bruk, ikke vil trekke seg naturlig sammen selv. Altså; du blir avhengig av Clear Eyes for å få clear eyes.[/quote']

Samme har jeg hørt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hver gang jeg er i danmark hamster jeg inn! det er ett must have for meg når jeg er på byn for jeg får veldig fort røde øyne.Med en gang jeg drypper en dråpe på blir de såååå hvite og blanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sakset fra Forbrukerinspektørene på NRK: De hadde en sak for et år siden om Cubus som solgte Clear Eyes ulovlig. Dette er et legemiddel, og det er ikke fritt salg av legemidler i Norge.

her er artikkelen i sin helhet

Stoffet i Clear Eyes heter Tetryzolin

sitat fra artikkelen:

Tetryzolin får blodårer til å trekke seg sammen, slik at rødhet i øynene forsvinner. Virkningen av lang tids bruk vil imidlertid være motsatt, slik at øyet ser rødere ut enn før.

Dette skjer fordi blodkarene utvider seg for å motvirke effekten av middelet. Noen kan få redusert tåreproduksjon, som kan svekke øyets naturlige motstandskraft.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Nettopp dette har skjedd med meg etter at jeg begynnte med Clear EYes som jeg kjøpte på danskebåten.Må være det som er grunnen.Øynenen mine er konstant røde og svir......vil bare advare! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger noe som ligner og som visst nok er lovlig på enkelte parfymerier! Det heter EYE-LITE og gjør det hvite på øyet hvitt og klart! Har prøvd det selv og ikke merket noen bivirkninger iallefall!!

-Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger noe som ligner og som visst nok er lovlig på enkelte parfymerier! Det heter EYE-LITE og gjør det hvite på øyet hvitt og klart! Har prøvd det selv og ikke merket noen bivirkninger iallefall!!

-Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Eyelite inneholder også Tetrozolin. Jeg ville aldri i verden brukt dette stoffet på øynene. Tetrozolin blir enda farligere om man bruker linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker allergi-medisin-øyedråper jeg .. :-)

Vet ikke om det er så lurt, men det funker i allefall...

Jeg kjøpte Clear Eyes i USA for noen år siden. På pakken reklamerte de med at det var "balsam for øyet" eller noe i den duren. Og at dette merket var leverandør til det amerikanske landslaget i svømming.

Nå var dette rett nok amerikansk reklame da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at noen tør å bruke slike dråper - særlig når man vet at de er forbudt pga skadelig effekt på øyet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Gjest_karianne_*
Sakset fra Forbrukerinspektørene på NRK: De hadde en sak for et år siden om Cubus som solgte Clear Eyes ulovlig. Dette er et legemiddel, og det er ikke fritt salg av legemidler i Norge.

her er artikkelen i sin helhet

Stoffet i Clear Eyes heter Tetryzolin

sitat fra artikkelen:

Tetryzolin får blodårer til å trekke seg sammen, slik at rødhet i øynene forsvinner. Virkningen av lang tids bruk vil imidlertid være motsatt, slik at øyet ser rødere ut enn før.

Dette skjer fordi blodkarene utvider seg for å motvirke effekten av middelet. Noen kan få redusert tåreproduksjon, som kan svekke øyets naturlige motstandskraft.

M

ødelegger ikke øynene men blodårene til hjertet og karene der. direkte helsefarlig!

ødelegger de fullstendig. plutselig er du stein dau.

ring legen din å spør selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...