Gå til innhold

"Gjester"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må si jeg undres over den tilstrømmingen som er av gjester med krasse,sure kommentarer, kverulering og flisespikkeri i det som ellers kunne blitt seriøse tråder.

HVORFOR gjør dere dette? Hvis dere synes vi er så helt ufattelig intetsigende og dumme, så hva i all verdens rike gjør dere her da? Hva med å finne seg et forum som matcher dere mer intellektuelt, og la oss få ha vår dumhet,uvitenhet og naivisme i fred?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg må si jeg undres over den tilstrømmingen som er av gjester med krasse,sure kommentarer, kverulering og flisespikkeri i det som ellers kunne blitt seriøse tråder.

HVORFOR gjør dere dette? Hvis dere synes vi er så helt ufattelig intetsigende og dumme, så hva i all verdens rike gjør dere her da? Hva med å finne seg et forum som matcher dere mer intellektuelt, og la oss få ha vår dumhet,uvitenhet og naivisme i fred?

hehe gjester som hele tiden klager og kverrulerer og som man VET er den samme gjennom en hel tråd burde da bli bannet.. Det vil si dersom de går til personlig angrep på folk. Det burde ikke være umulig å sperre IP'er.. Bare en teori da..

Skrevet

Jeg tror faktisk at de fleste gjestene ikke egentlig er gjester, men registrerte brukere som benytter muligheten til å kaste litt dritt uten at det kommer på "rullebladet".

Gjest Genevieve
Skrevet
Jeg tror faktisk at de fleste gjestene ikke egentlig er gjester' date= men registrerte brukere som benytter muligheten til å kaste litt dritt uten at det kommer på "rullebladet".

Det samme tror jeg. Mange gjester røper litt mer kunnskap om forumet og dets brukere enn en gjest som ikke bruker forumet regelmessig ville gjort.

Skrevet
Jeg tror faktisk at de fleste gjestene ikke egentlig er gjester' date= men registrerte brukere som benytter muligheten til å kaste litt dritt uten at det kommer på "rullebladet".

Derfor det hadde vært gull med IP sjekk! Man kan lure brukere, men en server som sjekker IP'er skal man være gode for å lure ;)

Skrevet

Det hadde vært noe,ja.

Jeg vet jo at jeg bør ignorere sånne, men det holder faen så hardt til tider.... :roll:

HEEEEEEGEEEEE!!!!Ip-sjekk.....er det noe som overskrider personvernloven og datatilsynet og alt sånt, eller.....????Please.... :kysse:

(Smiske"slafs" til Hege) :wink:

Skrevet
Derfor det hadde vært gull med IP sjekk! Man kan lure brukere, men en server som sjekker IP'er skal man være gode for å lure

Vi sjekker ip når vi finner grunn til det. Vi kan selvsagt ikke gå ut i åpent forum med det vi finner, men vi har altså god oversikt over hvem som gjør hva. Sperring skjer der vi finner grunn til det. Uten at vi sier noe om det i forumet.

Skrevet
Det hadde vært noe,ja.

Jeg vet jo at jeg bør ignorere sånne, men det holder faen så hardt til tider.... :roll:

HEEEEEEGEEEEE!!!!Ip-sjekk.....er det noe som overskrider personvernloven og datatilsynet og alt sånt, eller.....????Please.... :kysse:

(Smiske"slafs" til Hege) :wink:

IP-sjekk strider ikke imot noen lov da det ikke viser personalia. Det er kun et nr som f.eks 81.122.543.12 som viser "identiteten" til vedkommende. En IP-adresse er et slags fingeravtrykk ;) Er det lik IP er det fra samme oppkobling, gjerne også samme datamaskin.

Skrevet

Supert, Hege! Men hva de som dukker opp igjen likevel....?På en annen ip?Har hørt at det ermulig å "jukse" det der på en eller annen måte...Skjønner ikke bæra av det selv, kløne som jeg er, men....

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan vi ikke prøve en gjeste fri periode da?

Bare for å se hvordan det er ?

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg synes vi skal la gjstene få se forumene, så de vet hva de går til om de blir medlem. Men er helt klar for at man må være registrert for å poste.

Skrevet

De kan dukke opp igjen med ny ip, ja, men det vil ikke hjelpe dem så mye. Vi sperrer den ip'n også når vi finner ut at det er samme type innlegg som kommer. IP er vanskelige saker, men kombinert med god oversikt over forumet og det som skjer her, samt lang erfaring gjør oss i stand til å holde en rimelig grad av kontroll. Vi sperrer ikke ip uten at vi føler at vi må, fordi vi kan komme til å ramme andre, mer seriøse brukere også. vi stenge, da stenger vi uten slike hensyn. Vi sperrer for den adressen hetsen kommer fra for å beskytte forumet.

Skrevet
De kan dukke opp igjen med ny ip' date=' ja, men det vil ikke hjelpe dem så mye. Vi sperrer den ip'n også når vi finner ut at det er samme type innlegg som kommer. IP er vanskelige saker, men kombinert med god oversikt over forumet og det som skjer her, samt lang erfaring gjør oss i stand til å holde en rimelig grad av kontroll. Vi sperrer ikke ip uten at vi føler at vi må, fordi vi kan komme til å ramme andre, mer seriøse brukere også. vi stenge, da stenger vi uten slike hensyn. Vi sperrer for den adressen hetsen kommer fra for å beskytte forumet.[/quote']

Så dere HAR mulighet til det? awriiight :sjarmor:

Skrevet

Leste nettopp innlegget til "Jan" i en annen tråd, og jeg må si at jeg er overrasket.. Synes spørsmålet til trådstarteren i nevnte tråd var godt nok formulert. Jeg forstod veldig godt hva spørsmålet var, jeg forklarte det tilmed FØR du, Jan, begynte å diskutere. Synes og det er rart av "Gjest" som svarte ufint at h*n har tid til å svare på den måten h*n gjorde, men ikke hjelpe andre.

Og Jan. En ting til. Du kaller ikke en person på forumet for ting. Meg*e skjønner faktisk de fleste hva betyr, så det er ikke no vits å skjule den siste g'en med en stjerne fordi du vil "skjule" deg for moderatoren. Hvis du på død og liv skal slenge dritt så ta det på PM. Lompa hevet seg ikke over gjester generelt, bare gjester som kommer med usaklige innlegg og som gjerne inneholder indirekte elelr direkte personangrep. Jeg foreslår også at du leser nøye gjennom tråden og de forskjellige innleggene. Hadde du gjort det hadde du fått svar på et par av innleggene du skrev inn OG du hadde ikke kommet med det siste innlegget ditt fordi du da hadde sett at en moderator sa ifra om at man skulle holde seg til temaet. Heretter foreslår jeg at du leser alle innlegg i tråden, deretter det innlegget du skal svare på TO ganger, før du svarer. Ellers blir det bare FOR dumt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vist det er slik at mange av de registrerte brukerene kaller seg gjester bare for å slenge dritt til andre, synes jeg det sier endel om brukerene her på forumet. Jeg er gjest og vil alltid være det, kommer ikke til å registrere meg, men synes det er F.. så irriterende å hele tiden få pepper av `seriøse` brukere. For mange av dere kan jo neppe være mye seriøs når nikket deres ikke blir brukt fordi en ikke tør å stå får sine egne innlegg!!

Men på den andre siden, det er sikkert mange useriøse gjester her inne på forumet, som ikke gjør annet enn å kverulere og hisse opp stemningen. Så til alle gjester på forumet: SKJERP DERE!

Skrevet
Miau: hvem er det du kaller for teite folk da di meg*e? For meg så virket det som om trådstarter ville at vi skulle forteller om landet oman' date=' hvor det lå og religion og alt det det. Hadde hun kanskje formulert sitt spørsmål bedre, så skulle jeg ikke sagt noen ting. Og Lompa...jeg var visst sinnsyk nok til å si at du var et fint menneske før i dag...Tar det tilbake..hvis du synes du er hevet over oss som er gjester..du er da ikke stort bedre enn de verste gjestene da. tror du er noe stort..[/quote']

Prøv å lese det jeg sa en gang til, jeg hever meg ikke over gjester i sin alminnelighet. Men de som KUN er her for å kverulere og slenge dritt, for å lufte sin egen frustrasjon på den måten....Sorry, de skulle jeg gjerne sett utestengt.

Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg, Lompa!

K

Gjest GreenSky
Skrevet

Slike mennesker finnes over alt. Den sure gamle dama i blokka som legger seg opp i alt. Den sure personen på jobb som ser surt på deg når du sier hei. 'gjester' på KG som liker å gjøre livet litt surt for andre ved å være litt ubehagelige. De bruker vel KG som en ekkelhets-kanal, da. Noen mennesker finner faktisk glede i ved å være ekle mot andre, desverre.

Gjest lei meg
Skrevet

Jeg er gjestebruker her og er det fordi jeg ikke er inne så ofte, kan gå uker mellom hver gang.

Men jeg synes jeg oppfører meg ordentlig og saklig, har enda ikke levert noen drittale kommentarer eller ekle innlegg her. Jeg skriver bare innlegg der hvor det er tema som interesserer meg og der hvor jeg også kan bidra med løsninger. Men selvfølgelig har jeg også lagt merke til de som elsker å sende ekkelheten sin utover andre.

La ikke de ekle gjestene ødelegge for oss andre gjester, jeg synes det er fint at jeg kan skrive noe uten å logge meg inn.

Nå ble jeg litt lei meg :cry:

Skrevet

Det er jo ikke "gjester" generelt som er det store problemet her, "lei meg"! Det er sure, ekle, frekke og spydige gjester (som forøvrig kan være registrerte brukere) som ikke gjør annet enn å ødelegge et ellers trivelig forum.

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...