Gå til innhold

Få se på pus!


lineffs

Anbefalte innlegg

Så mange fine pusekatter!! Akkurat nå synes jeg det er kjipt å være allergisk.

Anonymkode: 1d97c...c04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne gjengen er nesten umulig å få bra bilder av:/ men her er nå hele hurven

Barta Louise

Rusila

Stikla

Chevy

Lille pus

Pusa

20160715_232403.jpg

20160715_202220.jpg

20160715_202147.jpg

20160715_202312.jpg

20160715_202226.jpg

20160715_202531.jpg

  • Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg kunne dele bilder av min nydelige pusejente også :icon_frown:

Men jeg er litt redd for å bli gjenkjent, eller ja, hvis noen finner ut hvem jeg er :P snodig, ja, men jeg føler meg så "trygg" bak brukernavnet mitt.

Får se om ikke jeg tør etterhvert :) 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ole Brumm skrev:

Tenker det samme :( 
Vil så gjerne vise frem min stolthet. Men tørr ikke. 
 

Siden dette er en kattetråd. 
For dere med flere katter.. Hvordan er det å ha 2+ i forhold til en?
Jeg har så lyst på en til, men er så usikker på om det ødelegger harmonien i huset. Skal.. skal ikke, gud jeg har så lyst. :bond:
Har så lyst på en ragdoll. Eller en helsvart, langhåret pusekatt. Vet at svarte er uønsket av mange. Fatter det ikke jeg, for helsvarte, langhåret katter er det nydeligste jeg vet. Bortsett fra pusen jeg har fra før da. 

Haff, ja :icon_frown: ..

Jeg hadde to, men måtte avlive den ene, da hun ble påkjørt og hadde brukket halen helt inn til ryggraden :icon_frown: de hadde det kjempe fint sammen, men etter hun ble avlivet, så ble den pusen jeg har nå en helt annen katt. Så mye mer kosete med meg, prater og er blitt en helskjønn pus :) hun var jo det fra før av også, da. <3 

Men tror det er vanskelig å få inn en ny pus hvis du allerede har en som er litt opp i åra.
Jeg prøvde et par ganger med en ny pus (kattunge) i hus, og det gikk ikke bra i det hele tatt. Pusen min bare lå oppå benken og hveste og knurret. Mistrivdes så innmari, så jeg måtte gi tilbake kattungen.

Ragdoll er jo kjempe nydelige da :rodmer::rodmer: 
Skulle gjerne hatt en ragdoll, maine coon, eller hellig birma. Har egentlig lyst på alle katter i hele verden. :P hehehe. Neida, men de er topp 3 hos meg :) 

Men 1´ern nå for tia er jo selvfølgelig prinsessa mi hjemme :) 
Beklager langt innlegg. :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ole Brumm skrev:

Tenker det samme :( 
Vil så gjerne vise frem min stolthet. Men tørr ikke. 
 

Siden dette er en kattetråd. 
For dere med flere katter.. Hvordan er det å ha 2+ i forhold til en?
Jeg har så lyst på en til, men er så usikker på om det ødelegger harmonien i huset. Skal.. skal ikke, gud jeg har så lyst. :bond:
Har så lyst på en ragdoll. Eller en helsvart, langhåret pusekatt. Vet at svarte er uønsket av mange. Fatter det ikke jeg, for helsvarte, langhåret katter er det nydeligste jeg vet. Bortsett fra pusen jeg har fra før da. 

Har ikke noen problemer med å ha 2+ 

Min flokk er sammensatt som det her. 

Pusa var først. Så kom Lille pus, hun blei funnet bitte liten på motor veien i regnet. Men går fint sammen med pusa etter litt tilvenning. 

Så skulle Lille steriliseres, men etter noen feilbookinger hos dyrlegen så drøyde det litt, å mens jeg og bruttern var på en liten ferie tur var pusa og lille hos mora vår. Med beskjed om at lille ikke fikk gå ut pga ikke steril. 

Så ringte ora mi en dag å sa,: Det er en sååå fin hannkatt her nå, og lille sitter I vinduet å vil ut. 

Jeg sa: IKKE SLEPP HU UT!! 

10 min etter så ringer mamma meg å sier: lille gikk ut å nå har dem seg::nigo:

Så. Siden jeg ikke klarer å gi bort noe jeg er glad i så blei det fire til :P

Er en veldig harmonisk gjeng nå etter 3 år. Eneste som er annerledes med 6 enn 2 er att de eter mer og dyrlegen elsker meg mye mer enn hvis jeg hadde 2.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
disgusted skrev (På 16.7.2016 den 0.03):

Haff, ja :icon_frown: ..

Jeg hadde to, men måtte avlive den ene, da hun ble påkjørt og hadde brukket halen helt inn til ryggraden :icon_frown: de hadde det kjempe fint sammen, men etter hun ble avlivet, så ble den pusen jeg har nå en helt annen katt. Så mye mer kosete med meg, prater og er blitt en helskjønn pus :) hun var jo det fra før av også, da. ❤️

Men tror det er vanskelig å få inn en ny pus hvis du allerede har en som er litt opp i åra.
Jeg prøvde et par ganger med en ny pus (kattunge) i hus, og det gikk ikke bra i det hele tatt. Pusen min bare lå oppå benken og hveste og knurret. Mistrivdes så innmari, så jeg måtte gi tilbake kattungen.

Ragdoll er jo kjempe nydelige da :rodmer::rodmer: 
Skulle gjerne hatt en ragdoll, maine coon, eller hellig birma. Har egentlig lyst på alle katter i hele verden. :P hehehe. Neida, men de er topp 3 hos meg :) 

Men 1´ern nå for tia er jo selvfølgelig prinsessa mi hjemme :) 
Beklager langt innlegg. :P 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
DizzyRonson skrev (På 16.7.2016 den 0.14):

Har ikke noen problemer med å ha 2+ 

Min flokk er sammensatt som det her. 

Pusa var først. Så kom Lille pus, hun blei funnet bitte liten på motor veien i regnet. Men går fint sammen med pusa etter litt tilvenning. 

Så skulle Lille steriliseres, men etter noen feilbookinger hos dyrlegen så drøyde det litt, å mens jeg og bruttern var på en liten ferie tur var pusa og lille hos mora vår. Med beskjed om at lille ikke fikk gå ut pga ikke steril. 

Så ringte ora mi en dag å sa,: Det er en sååå fin hannkatt her nå, og lille sitter I vinduet å vil ut. 

Jeg sa: IKKE SLEPP HU UT!! 

10 min etter så ringer mamma meg å sier: lille gikk ut å nå har dem seg::nigo:

Så. Siden jeg ikke klarer å gi bort noe jeg er glad i så blei det fire til :P

Er en veldig harmonisk gjeng nå etter 3 år. Eneste som er annerledes med 6 enn 2 er att de eter mer og dyrlegen elsker meg mye mer enn hvis jeg hadde 2.

 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ole Brumm skrev:

Awwww en hel flokk med pusekatter. Jeg vil haaa. 

Man kan aldri ha for mange katter. 
Eller, jo man kan det. Men så lenge man kan ta vare på dem, kose, leke, stelle dem og elske dem. Tror ikke det finnes en magisk grense på hvor mange katter man kan ha. 

Jeg har så lyst på en til, eller 5. 
Men er så redd for å ikke være i stand til å elske dem alle like mye. 
Vær kveld så steller jeg hunden og katten. De er begge langhåret. Så de må børstes ofte, de elsker å bli pjusket med så da gjør vi det vær kveld. I starten var det for å vende dem på å bli børstet som små. Nå er det en rutine i hverdagen. 
Det å børste og stelle 6 katter, det må ta flere timer. Vet at ikke alle børster kattene sine vær dag som meg da :P :fnise:

Jeg må børste innimellom. Heldigvis er 5 av de korte i pelsen og alle er veldig flinke med stellet selv. Er bare pusa som trenger litt ekstra hjelp noen ganger, men det er sjelden:) 

Når det gjelder kos er de flinke alle sammen til å si ifra når det trengs. Er ikke sjelden jeg ligger på sofaen med både to å tre katter både på magen å beina. Og når jeg skal sove er det nesten alltid  en eller to under dyna å to tre rundt om i senga. På mårran blir jeg tvunget ut av senga av hår napping, nese slikking, tå biting, mage hopping, arm krafsing og generell iver:) 

Noen ganger koker jeg fisk til dem. Da blir det direkte skummelt, jeg kan ikke gå i shorts for å si det sånn:p

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, DizzyRonson skrev:

Jeg må børste innimellom. Heldigvis er 5 av de korte i pelsen og alle er veldig flinke med stellet selv. Er bare pusa som trenger litt ekstra hjelp noen ganger, men det er sjelden:) 

Når det gjelder kos er de flinke alle sammen til å si ifra når det trengs. Er ikke sjelden jeg ligger på sofaen med både to å tre katter både på magen å beina. Og når jeg skal sove er det nesten alltid  en eller to under dyna å to tre rundt om i senga. På mårran blir jeg tvunget ut av senga av hår napping, nese slikking, tå biting, mage hopping, arm krafsing og generell iver:) 

Noen ganger koker jeg fisk til dem. Da blir det direkte skummelt, jeg kan ikke gå i shorts for å si det sånn:p

:laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
DizzyRonson skrev (På 16.7.2016 den 0.55):

Jeg må børste innimellom. Heldigvis er 5 av de korte i pelsen og alle er veldig flinke med stellet selv. Er bare pusa som trenger litt ekstra hjelp noen ganger, men det er sjelden:) 

Når det gjelder kos er de flinke alle sammen til å si ifra når det trengs. Er ikke sjelden jeg ligger på sofaen med både to å tre katter både på magen å beina. Og når jeg skal sove er det nesten alltid  en eller to under dyna å to tre rundt om i senga. På mårran blir jeg tvunget ut av senga av hår napping, nese slikking, tå biting, mage hopping, arm krafsing og generell iver:) 

Noen ganger koker jeg fisk til dem. Da blir det direkte skummelt, jeg kan ikke gå i shorts for å si det sånn:p

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ole Brumm skrev:

Kan aldri bli for langt når det handler om katter. :):):) 

Katter får ikke den anerkjennelsen de fortjener. Jeg har alltid vært både hunde-menneske og katte-menneske. Har både hund og katt, en av vær. De er bestevenner. Så er redd for at en nykommer skal ødelegge alt. For de to er perfekte sammen. Katten kan bli litt hardhent noen ganger, for katter leker annerledes enn hva hunder gjør. Katten veier 8kg, hunden 3 kg, så det er litt skummelt når katten blir for hardhent. Hadde vært fint om pus hadde hatt en på sin egen størrelse å leke med. 

Alt for mange ser på katter som bruk og kast, en billig musefanger. Får litt vondt inni meg når jeg ser alle "gis bort" annonsene på finn. En katt fortjener en pris, på lik linje som hunder. Om så bare en symbolsk-sum. 

Pusen min er halvt maine coon. Altså huskatt blandet med renraset maine coon. Derfor han er så stor og tung. 
Folk får sjokk når de ser han, for han er så stor. Men han er ikke overvektig, faktisk innafor normalen i følge veterinæren. Ser lubben ut på grunn av all pelsen, og er ufattelig stor og tung. 

Ragdoll er bare helt nydelig. Perser som er hvit/grå (chinchilla?) er også nydelige. 
Jeg har en forkjærlighet for langhåret hunder og katter. Alltid elsket de skikkelig fluffy. 

Hihih :):) 

Nei, vet du, det er jeg helt enig i. Jeg er også hund- og kattemenneske, oppvokst med begge. :) 
Skjønner at du er redd for at en nykommer skal ødelegge alt, hvis de har et såpass godt forhold.
Og jeg kan også skjønne at du er litt skeptisk til at en katt på 8kg skal herje med en hund på 3kg. Hvor gammel er katten? Og hunden? :)

Ja har sett på Finn, det er sykt mange katter som bare gies bort. Og den dumpinga av kattene når folk skal på ferie, eller ikke kan ha de, fordi ´ett eller annet´. Får vondt inni meg selv, og jeg er helt enig i det også, at en katt fortjener en pris, uansett om det er rase eller ikke.

Ååååååå, er den halvt maine coon??? :rodmer:   *smelt*
Katten min er faktisk ganske stor og tung hun også, hun veier 5,3kg, men dyrlegen sier at hun bare er kraftig bygd, og at hun ikke er feit, rett og slett.
Åh, som jeg skulle likt å sett katten din..

Ja langhårede er nydelige. Fluffy er rette ordet. Hehe! 
:) 

Jeg skulle gjerne hatt fler katter, men det kan jeg ikke, mtp hvordan hun reagerte på de tidligere kattungene.

Men så er jeg så heldig at jeg jobber som frivillig på dyrebeskyttelsen, så får jo masse kos med en stor gjeng katter. Både store og små. To avdelinger, en med de små, og en med de store. I LOVE IT <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...