Ultiva Skrevet 19. juli 2016 #21 Del Skrevet 19. juli 2016 12 timer siden, Lysestake skrev: Mange av rådene er også direkte tåpelige. Ja, folk med spiseforstyrrelser kan bli trigget av mye rart, men hvilken størrelse en kjole har, det er ikke det man begynner å sensurere på internettet. Både blant omfangsrike og slanke bloggere er det et svært nærliggende spørsmål hva slags str de bruker på ditt og datt Man vet da godt hvilken klesstørrelse man selv bruker. Om man ønsker å kjøpe et klesplagg så er poenget å vite om det er lite, normalt eller stort i størrelsen. En poserende, retusjert og beautyfiltret toppblogger er virkelig ikke smart å bruke som mal med tanke på egen klesstørrelse. For et par år siden så ble jo også en av toppbloggerne fersket i å redigere seg selv slankere enn hva hun egentlig var. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 19. juli 2016 #22 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) @waco Familie, barn og venner er ikke statiske objekter, de er i likhet med deg og meg mennesker som lever i og påvirkes av verden rundt seg. Å ha et kritisk blikk på verden og å forlange at maktpersoner med påvirkningskraft tar sitt ansvar er derfor svært viktig. Jeg kan for eksempel informere deg om at toppblogger Sophie Elise i fjor ble kåret til mektigste kvinne i norske medier: «Norges største blogger og en viktig «influencer». Har et solid tak på unge damer." http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-kaares-til-mektigste-kvinne-i-norske-medier/a/23587114/ Jeg mener i likhet med fagpersoner som psykiater/professor Finn Skårderud og spesialist i psykiatri Marianne Hatle at kommersielle, profesjonelle toppbloggere skal ta ansvar for den påvirkningskraften de har ovenfor sine lesere/kunder. Dette er det motsatte av underkastelse og fravær av kritisk blikk. Endret 19. juli 2016 av Ultiva 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 20. juli 2016 #23 Del Skrevet 20. juli 2016 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt - Pavilion, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysestake Skrevet 25. juli 2016 #24 Del Skrevet 25. juli 2016 Den 19. juli 2016 at 13.14, Ultiva skrev: Man vet da godt hvilken klesstørrelse man selv bruker. Om man ønsker å kjøpe et klesplagg så er poenget å vite om det er lite, normalt eller stort i størrelsen. En poserende, retusjert og beautyfiltret toppblogger er virkelig ikke smart å bruke som mal med tanke på egen klesstørrelse. For et par år siden så ble jo også en av toppbloggerne fersket i å redigere seg selv slankere enn hva hun egentlig var. Nei. For en del blogger er alle plagg små i størrelsen, fordi de konsekvent velger feil størrelse om man for eksempel ser en som poserer i en treningstights som er 85% gjennomsiktig er det relevant for saken hvilken str det er. Den er antageligvis alt for liten. Eller den kan barr være gjennomsiktig uansett. Og da er info om stor og liten størrelse helt irrelevant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysestake Skrevet 25. juli 2016 #25 Del Skrevet 25. juli 2016 8. Vær bevisst på den totale mengden bilder du legger ut der kropp er i fokus. La oss se hvordan en av de mest profilerte deltagerne, treningsfrue, har holdt på på insta den siste uken: https://imgur.com/a/2SZ6p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 26. juli 2016 #26 Del Skrevet 26. juli 2016 @Lysestake Interessant med de mange magebildene som Camilla Aastorp Andersen (Treningsfrue) har postet den siste uken. Hun har jo vært med på å utvikle plakaten, så den som gidder kan jo spørre henne om årsaken til så mye magebilder i sosiale medier. Heldigvis ser hun i alle fall ut til å være sterk og muskuløs... i motsetning til mange andre som heller poserer i strukket positur og trekker inn magen så ribbena strutter. Ang det du skriver om størrelser skjønner jeg hva du mener. I tillegg er det grunn til å lure på om enkelte bloggere med normal slank kropp som hardnakket påstår at de bruker size zero og ministørrelser i alt, snakker helt sant, men det er noe som ikke hører hjemme å utdype i denne tråden. Min intensjon med flere ting i dette innlegget er virkelig ikke å peke mot eller spekulere rundt enkeltpersoner, det er viktig å presisere dette fordi intensjon tillegges vekt i modereringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysestake Skrevet 26. juli 2016 #27 Del Skrevet 26. juli 2016 Poenget er jo bare at plakaten er jo bare en måte for flere av bloggerne å riste av seg alt eventuelt ansvar for tingene de uansett gjør. At de overhodet ikke bryr seg om retningslinjene 5 minutter etter de signerer plakaten er jo bare et bevis på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 26. juli 2016 #28 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg syns denne plakaten er et kjempebra inttiativ, men om den vil fungere avhenger av bloggerne og de som står bak plakatene. Bloggerne på sin side må faktisk følge den om de signerer, og gjør de begge deler vil det kunne være fint å bruke den i sin egen markedsføring "se på meg, jeg er snill og grei og tar hensyn til deg". De som står bak plakaten må passe på så den ikke misbrukes i form av at bloggere signerer og lar være å følge den. Da mister den sin verdi, og blir bare et stykke papir.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 26. juli 2016 #29 Del Skrevet 26. juli 2016 8 minutter siden, Evans skrev: Jeg syns denne plakaten er et kjempebra inttiativ, men om den vil fungere avhenger av bloggerne og de som står bak plakatene. Bloggerne på sin side må faktisk følge den om de signerer, og gjør de begge deler vil det kunne være fint å bruke den i sin egen markedsføring "se på meg, jeg er snill og grei og tar hensyn til deg". De som står bak plakaten må passe på så den ikke misbrukes i form av at bloggere signerer og lar være å følge den. Da mister den sin verdi, og blir bare et stykke papir.. "Må faktisk følge plakaten om de signerer"? Nei, de må ikke det så lenge det ikke fins konsekvenser av å bryte retningslinjene. Er redd mange signerer bare for å få flere innlenker, flere potensielle lesere og for å gi seg selv et godt rykte. Det er så mye selvmotsigende innlegg som lenkes til på Sunn Fornufts facebookside at jeg ikke vet hvor jeg skal starte kritikken engang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 28. juli 2016 #30 Del Skrevet 28. juli 2016 38 minutter siden, Lammelåret skrev: "Må faktisk følge plakaten om de signerer"? Nei, de må ikke det så lenge det ikke fins konsekvenser av å bryte retningslinjene. Er redd mange signerer bare for å få flere innlenker, flere potensielle lesere og for å gi seg selv et godt rykte. Det er så mye selvmotsigende innlegg som lenkes til på Sunn Fornufts facebookside at jeg ikke vet hvor jeg skal starte kritikken engang. De signerer på at de skal følge plakaten. Da må de følge den. Problemet er vel at det ikke brudd på avtalen ikke får noen konsekvenser fra de som har laget den, og da tror de at de ikke er forpliktet selv om de burde forstå at å signere fører til forpliktelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg