Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Pokémon Go er moro. Plutselig har man brukt penger på innkjøp av fire powerbanker slik at man kan traske rundt i gatene enda lenger, og ekstra tidsmargin må legges inn på alle nødvendige gåturer i tilfelle en Pokémon eller tre skulle dukke opp.

Litt kjedelig når spillet henger seg opp, noe som har en tendens til å skje når man finner en Pokémon man virkelig vil ha. Også litt nedtur når det styrtregner. Vurderer å bruke noen timer i helgen på å kjøre rundt med buss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, LoneWolf skrev:

Er du sikker på at det er 100 meter per pote? jeg har hørt alt fra 40 til 60.

Trodde det var 100, men nå hørte jeg at 3 poter er mellom 150 til 200 meter borte. Tror du har rett!

 

4 timer siden, MissEi skrev:

har fått lastet ned spillet - endeligt. Jobber nattevakt i natt, mitt spørsmål - Hva kan jeg gjøre når jeg ikke har mulighet for å gå ut ?

Dersom du er heldig er det kanskje et pokestop på jobben din? Da kan du sette opp lures! Eventuelt kan du gå litt omkring inne da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den kommer til Norge snart, så jeg kan laste den ned på "lovlig" vis :) 

Gleder meg til å prøve :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Dorey skrev:

Det er gratis! :)

Haha, jobben min er en pokéstop! <3 

Så kult! :) Er d godt betalt?

Anonymkode: 50cd9...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kult! :) Er d godt betalt?

Anonymkode: 50cd9...f2e

Oj, jeg formulerte meg litt dumt. Jeg mener at det stedet jeg jobber tilfeldigvis er en pokéstop :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kult! :) Er d godt betalt?

Anonymkode: 50cd9...f2e

 

22 minutter siden, Dorey skrev:

Oj, jeg formulerte meg litt dumt. Jeg mener at det stedet jeg jobber tilfeldigvis er en pokéstop :)

Tror du kanskje må forklare bedre :fnise:
Pokestop; Er steder hvor du kan få litt ekstra greier til spillet, du kan få lures,egg(2km5km10km+lucky egg?) lokkemiddel, pokeballer.
Pokestop finner du overalt i byene og ett par utenfor byen. Pokestop kan være alt ifra gravstener, graffiti, skulpturer og bygninger,f.eks e Ei kirke, politistasjon...etc.. Det er helt random,, men det morsomme er jo når du finner en pokestop og faktisk legger merke til ting du kanskje ikke har lagt merke til før i byen din :) 

Egg som du kanskje får fra pokestops klekker til en pokemon, men haka er vel at du faktisk MÅ gå for å få egget til å klekke. Akkurat nå har jeg 2stk 2km egg, 1stk 5km egg og 3 10km egg... ._. Så vurderer faktisk å gå til jobb hver dag neste uke :fnise:  Men seriøst...Jeg flipper om jeg får en Eevee til fra de eggene altså.... x)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey
4 minutter siden, Chibi skrev:

 

Tror du kanskje må forklare bedre :fnise:
Pokestop; Er steder hvor du kan få litt ekstra greier til spillet, du kan få lures,egg(2km5km10km+lucky egg?) lokkemiddel, pokeballer.
Pokestop finner du overalt i byene og ett par utenfor byen. Pokestop kan være alt ifra gravstener, graffiti, skulpturer og bygninger,f.eks e Ei kirke, politistasjon...etc.. Det er helt random,, men det morsomme er jo når du finner en pokestop og faktisk legger merke til ting du kanskje ikke har lagt merke til før i byen din :) 

Egg som du kanskje får fra pokestops klekker til en pokemon, men haka er vel at du faktisk MÅ gå for å få egget til å klekke. Akkurat nå har jeg 2stk 2km egg, 1stk 5km egg og 3 10km egg... ._. Så vurderer faktisk å gå til jobb hver dag neste uke :fnise:  Men seriøst...Jeg flipper om jeg får en Eevee til fra de eggene altså.... x)
 

Jeg jobber på et bibliotek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dorey skrev:

Jeg jobber på et bibliotek :)

Mitt nærmeste er 2min unna meg og er ett skilt med hjerte på :fnise:  De neste er ei kirke, rundkjøring, lekeplass..
Men en god del bygninger i byen, svømmehall, div. skulpturer..Har du sjekket ut gravplass i nærheten av deg? Har ikke giddet å gå til vår å sjekket der ._. Tar 3t å gå dit :P

Men jeg har en pokegym da! Har hatt den siden Onsdag, men hvem gidder vel egentlig å gå 1mil inni skauen for å finne en gym? :fnise:  Mister jeg den, må jeg gå tilbake.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MissEi skrev:

har fått lastet ned spillet - endeligt. Jobber nattevakt i natt, mitt spørsmål - Hva kan jeg gjøre når jeg ikke har mulighet for å gå ut ?

Pokemonene vet vel ikke forskjell på ute og inne? Legg ut røkelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, minister-mio skrev:

Pokemonene vet vel ikke forskjell på ute og inne? Legg ut røkelse!

Nei, men de vet forskjell på gress, fjell, vann og slikt har jeg hørt :) (altså man finner enklere noen spesifike typer på visse steder eller om natten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kraula skrev:

Nå skal det jommen meg være sluppet i Norge også :) 

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som får opp i app store at det ikke ertilgjengelig lenger?😩

Anonymkode: e793f...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokemon Go ble lansert i dag. 

Så er bare å laste ned som vanlig fra app store! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lastet det ned fra Play butikk i dag og gikk litt rundt til jeg fikk fanget Pikachu. Så langt har jeg kommet. Har lest litt rundt hva som er lurt å gjøre videre, men har foreløbig ikke kommet meg ut igjen for å teste det. 

Det gikk omtrent 40% strøm på de 10 minuttene det tok å fange Pikachu. Og telefonen ble altfor varm til at jeg var fortrolig med det. 

Gleder meg til å prøve videre og se hva som finnes rundt her. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan lærer man å slåss? Jeg har vært noen runder på et gym og jeg levde ikke mange sekundene :-) Finnes det noen måte å trene på uten å slåss på skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke logget inn jeg. Har laga meg Trainers Account, men får bare feilmelding i appen. iOS.

 

:icon_frown:

Anonymkode: 50cd9...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på trainers account og å bruke Google konto?

Anonymkode: 14b28...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...