Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg har vært så opptatt i helga at jeg bare fikk fanget noen få Eevee, og ingen shiny.

Om det er noen trøst fikk jeg bare en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 13. Spilte kun i dag. Syns det virket mye lettere å få shiny i dag enn de tidligere community day. Pleier å være i Oslo sentrum og få ca 4 shiny. Nå var jeg på et lite sted og fikk 13! 

Anonymkode: 2fb0a...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk 13. Spilte kun i dag. Syns det virket mye lettere å få shiny i dag enn de tidligere community day. Pleier å være i Oslo sentrum og få ca 4 shiny. Nå var jeg på et lite sted og fikk 13! 

Anonymkode: 2fb0a...e82

Min bror har en teori om at du får flere shiny pokemon om du går et sted med mindre pokestop. Vet ikke om det er en sannhet i det. Han har deltatt på flere slike dager, jeg har kun opplevd denne, så kan ikke si for mye om det. 

Jeg fikk 17 stk, gikk et sted med relativt lite stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ariana807 skrev:

Min bror har en teori om at du får flere shiny pokemon om du går et sted med mindre pokestop. Vet ikke om det er en sannhet i det. Han har deltatt på flere slike dager, jeg har kun opplevd denne, så kan ikke si for mye om det. 

Jeg fikk 17 stk, gikk et sted med relativt lite stopp.

Interessant teori! Det var ikke mange pokestop der jeg var nei. 

Anonymkode: 2fb0a...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok bare det er fordi det var økt shinyrates, spesielt på søndag. Jeg fikk 9 første dagen, da spilte jeg på et lite sted. Alle tre timene. På søndag spilte jeg i Bergen i 1,5 timer og fikk 11 stk. Har ikke merket at det er større sjanse for shiny på mindre steder med få pokestop. 

Anonymkode: a75f7...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎13‎.‎08‎.‎2018 den 0.38, Ariana807 skrev:

Min bror har en teori om at du får flere shiny pokemon om du går et sted med mindre pokestop. Vet ikke om det er en sannhet i det. Han har deltatt på flere slike dager, jeg har kun opplevd denne, så kan ikke si for mye om det. 

Jeg fikk 17 stk, gikk et sted med relativt lite stopp.

Jeg vil tro at det ikke stemmer.

Da hadde ikke alle storspillerne som ender med 20-ish shiny holdt seg i tett befolkede frognerparken.

Min erfaring er at det virker som om noen pokemon får man lett som shiny på enkelte brukere, og vanskelig på andre. (Som om det var forhåndsbestemt at du ikke skal få noen/eller kun få noen få, av akkurat den shiny. (Ref. fanget 10 shiny og 1 shiny på samme runde, som var det jeg og sønnen gjorde på søndagen.)

På litt samme måte er det noen som fanger 10/10 av enkelte legendariske, mens andre fanger 0/19 av den samme. (Og det handler ikke om at de kaster dårlig.)

Jeg har forresten opplevd alt fra 10 shiny til 1 shiny på community day, til tross for at jeg da går på et lite sted med noen få stop, og fanger relativt kontinuerlig i 3 timer.

Anonymkode: 12f41...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at det ikke stemmer.

Da hadde ikke alle storspillerne som ender med 20-ish shiny holdt seg i tett befolkede frognerparken.

Min erfaring er at det virker som om noen pokemon får man lett som shiny på enkelte brukere, og vanskelig på andre. (Som om det var forhåndsbestemt at du ikke skal få noen/eller kun få noen få, av akkurat den shiny. (Ref. fanget 10 shiny og 1 shiny på samme runde, som var det jeg og sønnen gjorde på søndagen.)

På litt samme måte er det noen som fanger 10/10 av enkelte legendariske, mens andre fanger 0/19 av den samme. (Og det handler ikke om at de kaster dårlig.)

Jeg har forresten opplevd alt fra 10 shiny til 1 shiny på community day, til tross for at jeg da går på et lite sted med noen få stop, og fanger relativt kontinuerlig i 3 timer.

Anonymkode: 12f41...794

Noen i gruppa jeg spiller med sverger på at man får flere shiny dersom man ikke har åpnet appen på noen dager før eventet. Dette er folk som har flere brukere og de får alltid flest shiny på ekstra brukeren som de ikke bruker daglig.

Ferske spillere får og ofte flere. En gutt som begynte å spille den dagen eevee eventet begynte endte opp med bortimot 30 shiny 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er individuelt. Selv bor jeg på ett lite sted, og de fleste får en del shiny på community day. Men min sønn og samboer får alltid fler shiny enn meg og vi spiller sammen. De fikk 22 og 24 shiny nå sist, mens jeg fikk 13. Og det er omtrent slik det er hver community day. 

Anonymkode: 71767...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Gikk drøyt 25 kilometer i dag, primært for å spille Ingress, men fikk samlet en del gaver og ruge egg. Ruget 7 egg samtidig så fikk klekket en del. Gikk langt i går også og opplever å slite litt med å få gitt bort alt av gaver da det tydeligvis et en del som ikke åpner gaver samme dag som de får de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg kommer til å få til ett excelent curball trow. Har prøvd lenge nå, noen som har noen tips?

Anonymkode: 3aae3...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror aldri jeg kommer til å få til ett excelent curball trow. Har prøvd lenge nå, noen som har noen tips?

Anonymkode: 3aae3...c11

Søk det opp på YouTube og se på ulike tutorials. Det er mange ulike måter og ikke alle kommer naturlig for alle. Den eneste måten jeg får til gode curves er ved å tegne et omvendt 6-tall, sånn ca.

Anonymkode: 76f3f...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror aldri jeg kommer til å få til ett excelent curball trow. Har prøvd lenge nå, noen som har noen tips?

Anonymkode: 3aae3...c11

Battle Regirock, det er vel en av de letteste å få til excellent curveball throw på nå. Ellers er Wailmer og Slobro av de "letteste", de har ganske stor ring alle sammen. Ellers: øv, øv og øv. 

Anonymkode: 1ea1d...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror aldri jeg kommer til å få til ett excelent curball trow. Har prøvd lenge nå, noen som har noen tips?

Anonymkode: 3aae3...c11

Eller så kan du få noen andre til å gjøre det for deg... 

Anonymkode: 1ea1d...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror aldri jeg kommer til å få til ett excelent curball trow. Har prøvd lenge nå, noen som har noen tips?

Anonymkode: 3aae3...c11

Det å "sette sirkelen" kan være nyttig for kasting generelt, og det er nyttig her også. ikke verdt bryet på en Pidgey, men for raid boss-er og andre ting du må være presis på er det det som gjelder om man vil gå systematisk til verks. Ville søkt på "catch tutorial" eller "setting the circle" (pluss Pokemon Go, da) eller lignende på YouTube. 

Det det går ut på er at du holder inne ballen til sirkelen blir tilstrekkelig liten og så slipper skjermen og venter. Så venter til du pokemonen angriper og kaster midtveis i/mot slutten av angrepet (før sirkelen kommer tilbake) slik at ballen treffer etter angrepet er over og sirkelen er tilbake. Da vil du treffe mens den indre sirkelen (den som avgjør om treffet er nice, great eller excellent) er på samme størrelse som da du tok fingeren av skjermen i sted. Hvis du derimot spinner ballen og kaster mens pokemonen bare står der vil sirkelen bli gradvis mindre. Da har du enda en ting å tenke på, ved å måtte beregne å slippe ballen slik at du akkurat treffer idet sirkelen er på perfekt excellent-størrelse. Greit å sikre seg at sirkelen er nøyaktig så stor som du ønsker og bare konsentrere deg om selve kastet i stedet.

Grunnen til at dette er lurt er at det gir deg mulighet til å diktere akkurat hvor liten sirkelen skal være idet ballen treffer pokemonen. Ved at du sikrer at ballen treffer akkurat rett etter et angrep slipper du også at ballen slås bort fordi den velger å angripe akkurat idet du kastet. Til vanlig er ikke det så viktig om du kaster bort en ball eller fem dersom du har noen hundre liggende uansett, men med raid boss-er (der man har begrenset antall baller) og når det er spesielt viktig å treffe riktig (som her med excellent) kan det være en fordel å gjøre det slik.

Ellers er vel aller det beste tipset, som nevnt over her også, å kaste på de som har store sirkler. Grensen for hvor ringen kan være for at du får excellent måles opp mot sirkelens totale størrelse, og forholdet er tilsynelatende alltid det samme. På pokemon med små sirkler betyr det at det er veldig vanskelig å treffe innenfor grensen for excellent, men f.eks. Mr. Mime og Wailmer har veldig store sirkler og er derfor veldig mye enklere å kaste excellent på. Det samme gjelder en del av de store raid boss-ene som nåværende level 5-boss Regirock. Og om du skal prøve deg på dette på en Wailmer eller Mr. Mime eller lignende bør du bare bruke en vanlig pokeball uten razz berry eller golden razz berry, da, så sjansen er størst mulig for at den hopper ut igjen og lar deg prøve noen ganger til om du ikke klarer det på første forsøk.

Eller spørre noen, da, som også ble nevnt. Er du på et level 5-raid og spør pent der er det helt sikkert noen som hjelper deg, sånn om du ikke kjenner noen å spørre selv :) 

Anonymkode: 9ad99...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har utført 2 av 3 oppgaver på første del av Celebi-jakten, bare battle in 2 gym igjen. Skal ut etterpå, så får tatt det da. Gøy med special research igjen 😊

Anonymkode: 1ea1d...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, angående excelent curvball throw. Klarte det rett etter jeg leste svarene her inne. Så hjelper tydeligvis, å be om hjelp. Så da ble det Mew på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...