Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å gå lei av alola pokemon. Har fått 11 meowth, 9 grimer, 3 sandshrew, 2 vulpix og hundreogørten rattata. 

Anonymkode: 2fb0a...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Amantheia skrev:

Det er stort sett lurare å beholde pokemon ut frå IV enn CP, om du tenker på battles og raids. CP kan endres, IV er absolutt. Om IV'en er på 22% f.eks, men den har høg CP, vil den fortsatt være ganske dårlig (f.eks. slår den ikkje like hardt i angrepa, og forsvaret vil vere dårlig). 

Eg bruker og CalcyIV-appen, som scanner skjermen, og viser IV'en på skjermen. Du finn pokemonen du vil sjekke, trykker på den raude rundingen, og den firkanta boksen kjem opp. :) Eg beholder stort sett aldri pokemon under 80 IV, med mindre dei er supersjelden.  

36914100_10156568350933308_1966376460654477312_n.jpg

Hihi, det er så utrolig gøy å finne Pokemons på 100 iv.  Har du mange på 100? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så skriver jeg iven i navnet til pokemonen.

Hvorfor ikke prosentsatsen en får på IV? Tror jeg skal endre navn til [navn][XX] hvor XX er prosentsatsen på IV eller levelet, avhengig av hva som er best å ha med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hårstrikk79 skrev:

Hihi, det er så utrolig gøy å finne Pokemons på 100 iv.  Har du mange på 100? :)

Har 6 stykker :) Togetic, Gyarados, Rhydon, Hitmonlee, Venonath og Beautifly.  Kva med deg? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Taperen skrev:

Ghost pokemon er lettest å få i field research oppgavene, fikk 4 stk Gastly bare i går.

Magikarper er det lettest å finne i sjøkanten, og forhåpentligvis så bli det extra Candy å få i neste uke hvis alt blir utløst ved eventet i USA til helgen.

Kan skrive opp at de også dukker opp på natta. Fanget 2 stk i huset i går. Hadde jeg bare gått ut (som er litt skummelt alene), da hadde jeg nok fått alle jeg trengte, har nå 3/10 jeg trenger. Men får prøve meg på mer field research i dag (fikk en Gastly i går). 

Bor et stykke unna vannkant der man faktisk kan finne pokemon (bor nærme stranda, men er jo også avhengig av at det er populasjon av folk i område for at det skal spawne pokemon, og det er det desverre ikke, fin strand/strender, men få pokemon). Må finne meg en havn i såfall, og parkering koster litt flesk 😅😬 men ingenting i veien for å gå å få meg litt mosjon. Får klekka mange egg også i samme slengen 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Amantheia said:

Har 6 stykker :) Togetic, Gyarados, Rhydon, Hitmonlee, Venonath og Beautifly.  Kva med deg? 😄 

Ikke meg du spurte, men jeg har også en 100% togetic og en 100% ditto faktisk. Har til gode å teste ut sistnevnte. Skal prøve å sette den igjen i gym etter jeg har powret den opp litt. Har også blaziken, starmie, jigglypuff og muligens noen fler med 100% (jeg gidder ikke sjekke alle).

Anonymkode: de4de...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har disse + roselia. Syns det er gøy å samle på 100% 😀😀

Screenshot_20180710-174811_Pokmon GO.jpg

Anonymkode: 2fb0a...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Er det noen sammenheng mellom CP og IV. Jeg har begynt å endre nav på alle pokisene mine ut ifra hvilken IV de har men er usikker på om jeg skal gidde å ta de svakeste.

edit: Jeg har satt sammen noen av de beste pokisene mine i et "party" men fikk iek hentet opp disse da jeg tok et RAID tidligere i dag. Er det ikke mulig?

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner ikke hvorfor Alolan Rattata finnes i eggene når vi kan fange dem så lett ute :( blir glad for alle de andre man kan få, men det var skuff! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet ut den der CalcyIV-appen og trålt gjennom nesten alle pokisene mine. Jeg fant bare én 100% og det var en Jynx :ler: Men hadde en god del over 90%, blant annet en 95% Snorlax og en 97% Ninetales. Nå skal jeg bli flinkere til å sjekke IV og se om jeg kan få meg flere 100% :)

Jeg fikk bare snurret én stop i dag så det ble bare én lusen gave å gi vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var litt rart var at det var etpar pokiser som hadde ganske høy CP og ganske god appraisal, men hadde bare 20% IV :klo:
Jeg la også merke til at en del pokiser med god appraisal hadde sånn passe god IV mens noen med dårligere appraisal hadde god IV. Sier ikke appraisal noe om IV?

Gleder meg til Ralts-dagen! Den må jeg få med meg for jeg vil gjerne evolve en til, bedre Gardevoir, pluss at jeg gjerne vil samle candy til gen 4 :) Det er vel sånn at man må ha en gutte-Kirlia for å evolve til Gallade?

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fra Oslo-området her dom kunne tenke seg å bytte til seg shiny charmander eller mareep, mot noen andre shiny? Jeg har to ekstra av hver av de overnevnte. Skulle så gjerne hatt en pikachu/raichu til. Eventuelt andre shiny.

Anonymkode: 2fb0a...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ardwinna skrev:

Det som var litt rart var at det var etpar pokiser som hadde ganske høy CP og ganske god appraisal, men hadde bare 20% IV :klo:
Jeg la også merke til at en del pokiser med god appraisal hadde sånn passe god IV mens noen med dårligere appraisal hadde god IV. Sier ikke appraisal noe om IV?

Gleder meg til Ralts-dagen! Den må jeg få med meg for jeg vil gjerne evolve en til, bedre Gardevoir, pluss at jeg gjerne vil samle candy til gen 4 :) Det er vel sånn at man må ha en gutte-Kirlia for å evolve til Gallade?

Om du er usikker på om IV'en stemmer, kan du sjekke den samtidig som du tar appraisal. Du trykker altså på appraisal, så trykker du på calcyIV, så tar den opp dei statsene som blir gitt, og du får ein meir nøyaktig IV. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig vitsen med å være venner med folk i utlandet hvis man uansett ikke får byttet pokemon med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bamba skrev:

Hva er egentlig vitsen med å være venner med folk i utlandet hvis man uansett ikke får byttet pokemon med dem?

Man får bytter gaver med dem, og på den måten øker vennskapsnivået og dermed ekstra XP. Man får 3.000 xp når man går over til good friend, 10.000 xp ved great friend osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bamba skrev:

Hva er egentlig vitsen med å være venner med folk i utlandet hvis man uansett ikke får byttet pokemon med dem?

Hvis man klekker egg fra f.eks New York vil de pokisene gi tre candys hvis du trader mot norske istedet for en candy som er det vanligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Taperen skrev:

42ydp0pwn7911.png

Kanskje det ikke blir så lenge til før vi kan fange disse skapningene, shiny versjonen til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å gå lei av alola pokemon. Har fått 11 meowth, 9 grimer, 3 sandshrew, 2 vulpix og hundreogørten rattata. 

Anonymkode: 2fb0a...e82

Jeg lurer på hvor lenge vi skal få alolan eggs i vennegaver. For å få poeng må man jo åpne gaver, og hvis man åpner gaver mens man har ledig plass i eggsamlinga så får man jo nye egg. Noe som gjør at man konstant går med eggsamlinga full av alolan eggs, og man kan jo ikke slette egg (det burde ha vært en mulighet, synes jeg).
Det er begrenset hvor lenge det er gøy å klekke alolan eggs med de samme fire-fem pokisene. Spesielt når det for det meste er de samme to pokisene man får. Høyt forbruk av inkubatorer er heller ikke så gunstig når man bor litt øde og ikke tjener coins i massevis på gyms.

Håper de har planer for nye pokiser man kan klekke. For eksempel kunne de ha lagt inn mer sjeldne eller vanskelig tilgjengelige pokiser og heller gjort eggene mer sjeldne slik at man ikke er nærmest garantert å få egg. I tillegg kunne de ha lagt inn en bitteliten sjanse for at man kunne få incense, inkubatorer o.l. i noen av gavene. Da hadde det vært både gøy og spennende å motta gaver fra venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg hadde klekket 3 egg under Community Day på søndag, åpnet jeg to gaver men fikk faktisk ikke noe egg selv om jeg hadde plass. Jeg måtte snurre flere pokestops også for å få fylt opp, og da fikk jeg et par 10 km egg.

Jeg synes også det er litt kjedelig og lite  det vi får/gir i gaver, og kunne tenkt meg noe bedre. Fordelen med utveksling av gaver er at det øker vennskapsnivåene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...