Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

To gymmer blant de 13 stoppene.  7 gymmer totalt i "sentrum" :) Hihi, jaaaaa, jeg bor ved kysten.  Helt rett det.  På ei øy faktisk:) Fikk en Wailmer på 96 iv.  Rene julekvelden å få den 😂 Har du en bra en du kan evolve etterhvert?

Javel ja, da ligger du jo godt ann ned stops og gymmer :)

Flott med 96 IV, bare så synd at den ikke er brukenes til noe særlig da.

Har ikke skjekket IV på noen enda.

Så du bor på en øy du, da er du i det rette element når det kommer til vann Pokémon.

Er vel en drøy km ned til fjorden her, men tror jeg fanget min første Wailmer her i dag, lite eller ingen Magikarper heller her, men en tur til småbyen en 15 min biltur unna gjør susen, der er det både Wailmer og karper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Taperen skrev:

Javel ja, da ligger du jo godt ann ned stops og gymmer :)

Flott med 96 IV, bare så synd at den ikke er brukenes til noe særlig da.

Har ikke skjekket IV på noen enda.

Så du bor på en øy du, da er du i det rette element når det kommer til vann Pokémon.

Er vel en drøy km ned til fjorden her, men tror jeg fanget min første Wailmer her i dag, lite eller ingen Magikarper heller her, men en tur til småbyen en 15 min biltur unna gjør susen, der er det både Wailmer og karper.

Hehe, den er ikke brukende til noe som helst. Men bare det å vite at den har bra iv er stas:) Men du? Hvilke pokemoner har dere mest av der du bor? Her er det overtall av magikarper.  Men selv om jeg har spilt MYE. Så har jeg faktisk aldri sett Snorlax.  Kun fått 2 stykk i egg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne en liten ting Hårstrikk79.

Jeg er oppvokst på en øy, ikke stor riktignok, bor vel ca 500 der, og det eneste som finnes der ute er et pokestop på øyas høyeste topp (200m) og du må vel gå i ca 30 min for å komme dit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Hehe, den er ikke brukende til noe som helst. Men bare det å vite at den har bra iv er stas:) Men du? Hvilke pokemoner har dere mest av der du bor? Her er det overtall av magikarper.  Men selv om jeg har spilt MYE. Så har jeg faktisk aldri sett Snorlax.  Kun fått 2 stykk i egg.. 

Nei du har vel helt rett at den ikke er brukenes.

Er Pidgey jeg har fanget mest av, magikarper har jeg vel fanget rundt 1100 av.

Ang Snorlax så har jeg vært heldigere enn deg, har sett 14 og fanget 14:) husker ikke hvor mange jeg har fanget ville, men vil tippe 2—3 stk, men leeenge siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snacks ble det fanget i dag, og nesten alt i sammen etter et par timer i småbyen i formiddag, 10x Wailmer, 4x Magikarp, 2x Qwilfish, 2x Machop, en hver av Tentacruel, Golduck, Luvdisc, Dragonair og Feebas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

To gymmer blant de 13 stoppene.  7 gymmer totalt i "sentrum" :) Hihi, jaaaaa, jeg bor ved kysten.  Helt rett det.  På ei øy faktisk:) Fikk en Wailmer på 96 iv.  Rene julekvelden å få den 😂 

Jeg tror jeg får ta meg en tur til øya di eller der hvor Taperen bor, for her i innlandet på Østlandet er det dårlig med fisk! Jeg har utviklet én Gyarados og er halvveis til en til, og da har jeg også gått med Magikarp som buddy. Waimler har jeg vel to av og Feebas har jeg ikke sett snurten av. I bygda her har vi én gym og ett pokestop, men i nærmeste by 25 km unna er det endel mer. Der er det 20 gymmer og mange pokestops, og det hjalp jo også på når man fikk items fra gymmene.

Lite Dratini også, - har fanget én. Jeg hadde den som buddy i en evighet, så har utviklet Dragonair og har nok til Dragonite. Det er mye fugler, rotter, insekter og planter her. Nå i det siste har vi hatt mye snø, så har fanget endel is-pokemon, bl.a. Spheal. Jeg er på level 31,5.

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Taperen skrev:

Må bare nevne en liten ting Hårstrikk79.

Jeg er oppvokst på en øy, ikke stor riktignok, bor vel ca 500 der, og det eneste som finnes der ute er et pokestop på øyas høyeste topp (200m) og du må vel gå i ca 30 min for å komme dit....

Fnis, det hørtes tungvint ut. Da må man  jo flytte for å spille Pokemon:) Kan røpe at øya "mi" ligger i nærheten av Stavanger. Og øya er favoritten å spille på. Og jeg har spilt mange steder😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hanne67 skrev:

Jeg tror jeg får ta meg en tur til øya di eller der hvor Taperen bor, for her i innlandet på Østlandet er det dårlig med fisk! Jeg har utviklet én Gyarados og er halvveis til en til, og da har jeg også gått med Magikarp som buddy. Waimler har jeg vel to av og Feebas har jeg ikke sett snurten av. I bygda her har vi én gym og ett pokestop, men i nærmeste by 25 km unna er det endel mer. Der er det 20 gymmer og mange pokestops, og det hjalp jo også på når man fikk items fra gymmene.

Lite Dratini også, - har fanget én. Jeg hadde den som buddy i en evighet, så har utviklet Dragonair og har nok til Dragonite. Det er mye fugler, rotter, insekter og planter her. Nå i det siste har vi hatt mye snø, så har fanget endel is-pokemon, bl.a. Spheal. Jeg er på level 31,5.

Det hørtes veldig kjipt ut. Må være vanskelig å holde motivasjonen oppe? Her kryr det av de pokemonene du trenger. Har feks ca 4000 magikarper candy.  Hadde det vært mulig, så skulle du fått en haug candy av meg:) Må si at jeg syns spillet er veldig urettferdig lagt opp, når forskjellene er SÅ store.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Det hørtes veldig kjipt ut. Må være vanskelig å holde motivasjonen oppe? Her kryr det av de pokemonene du trenger. Har feks ca 4000 magikarper candy.  Hadde det vært mulig, så skulle du fått en haug candy av meg:) Må si at jeg syns spillet er veldig urettferdig lagt opp, når forskjellene er SÅ store.

Er helt enig med deg at spillet er veldig urettferdig lagt opp, og at det svinger helt enormt om hva som spawner hvor, bare det eksemplet jeg skrev om i går om at det eneste som er på øya hvor jeg vokste opp er ett eneste pokestop til 500 mennesker, her i bygda mi med rundt 300 mennesker har vi 2 gym og 6 pokestop, et lite kvarter med bil nordover med like mange mennesker som her jeg bor har de KUN 2 pokestop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hanne67 skrev:

Jeg tror jeg får ta meg en tur til øya di eller der hvor Taperen bor, for her i innlandet på Østlandet er det dårlig med fisk! Jeg har utviklet én Gyarados og er halvveis til en til, og da har jeg også gått med Magikarp som buddy. Waimler har jeg vel to av og Feebas har jeg ikke sett snurten av. I bygda her har vi én gym og ett pokestop, men i nærmeste by 25 km unna er det endel mer. Der er det 20 gymmer og mange pokestops, og det hjalp jo også på når man fikk items fra gymmene.

Lite Dratini også, - har fanget én. Jeg hadde den som buddy i en evighet, så har utviklet Dragonair og har nok til Dragonite. Det er mye fugler, rotter, insekter og planter her. Nå i det siste har vi hatt mye snø, så har fanget endel is-pokemon, bl.a. Spheal. Jeg er på level 31,5.

Rotter sier du, da er du vel så heldig å ha gull i rottemedaljen?! Kan ta laaaang tid før jeg får gull der siden jeg bare har fanget 53 tiny Rattata....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Taperen skrev:

Rotter sier du, da er du vel så heldig å ha gull i rottemedaljen?! Kan ta laaaang tid før jeg får gull der siden jeg bare har fanget 53 tiny Rattata....

Neida, men ser at du har fanget bortimot 10 ganger så mange pokemons som meg, hehe.:) Jeg har fanget 32 tiny Rattata, og det utgjør 11,6% av alle Rattataene jeg har fanget. Totalt ant. pokemoner er for tiden 4314 stk og jeg har snurret 3592 pokestops/gymmer.

Som regnskapsfører er jeg glad i tall, så har satt opp litt prosenter av hva jeg har fanget:

Pidgey m/fam: 13,9%

Rattata m/fam: 6,4%

Spearow m/fam: 3,6%

Weedle m/fam: 3,5%

Magicarp m/fam: 1,7%

Hadde vært gøy og sett deres også. :) Jeg fanger ikke alt jeg ser, og når jeg er i byen her så konsentrerer jeg meg mest om å samle items.

Endret av Hanne67
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg ville lage en liten oversikt, jeg også. Ser at det går mest i fugler her. Jeg fanger heller ikke alt jeg ser. Når jeg går tur, er det for å snurre pokestop og evt sette inn pokemon i gym. Jeg fanger hvis jeg kommer over noen jeg ikke har så mange av. 

Her er min oversikt over de vanligste. 

Weedle 3,1%

Pidgey 8%

Rattata 2%

Spearow 4,3%

Nidoran dame 4,3%

Nidoran mann  2,4%

Zubat 5%

magicarp 2,9%

Jeg har fanget 4600 totalt. Det er lite fisk å få her, selv om jeg bor i en kystby. Jeg er ganske misunnelig på Taperen sitt pokestop ved sjøen! 

Det har vært lite spilling på meg de siste dagene pga influensa, men jeg kaster noen baller fra sofaen og har snurret stopp hver dag for å få 7-dagers på lørdag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hanne67 skrev:

Jeg tror jeg får ta meg en tur til øya di eller der hvor Taperen bor, for her i innlandet på Østlandet er det dårlig med fisk! Jeg har utviklet én Gyarados og er halvveis til en til, og da har jeg også gått med Magikarp som buddy. Waimler har jeg vel to av og Feebas har jeg ikke sett snurten av. I bygda her har vi én gym og ett pokestop, men i nærmeste by 25 km unna er det endel mer. Der er det 20 gymmer og mange pokestops, og det hjalp jo også på når man fikk items fra gymmene.

Lite Dratini også, - har fanget én. Jeg hadde den som buddy i en evighet, så har utviklet Dragonair og har nok til Dragonite. Det er mye fugler, rotter, insekter og planter her. Nå i det siste har vi hatt mye snø, så har fanget endel is-pokemon, bl.a. Spheal. Jeg er på level 31,5.

Høres ut som der jeg bor! Vi har litt flere stops og gymmer, men utvalget pokemon høres veldig likt ut :)
Jeg er fremdeles fri for bil men fikk låne bil til å kjøre på jobb i dag. Snurret litt stops og fanget noen få pokiser (Clefairy og Poochyena) og tenkte jeg skulle ta en ekstra runde etter jobb. Selvfølgelig var mobilen helt tom for strøm...og ledninga til powerbanken lå igjen i bilen som er på verksted. Grrr.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er moro å sammenligne, og det er helt klart at i Pokemon er det mange veier til "mål" (om "målet" er XP da) Enten om man fanger mons, klekker egg eller utvikler. Noen som vil sammenligne tall på medaljene?

Selv er jeg i lvl 38 og har følgende:

Jogger - 1886 km

Collector - 22028 pokemon

Scientist - 3359 utviklinger

Breeder - 1892 egg

Backpacker - 19887 pokestop

Berry Master - 3539 bær

Gym Leader - 2604 timer

 

 

I går fikk jeg satt i to stykker i gym når jeg skulle til byen med sønnen som skulle på bowling-bursdag. De står overraskende nok enda så da blir det nok coins på meg i dag i hvert fall :) Ellers fikk jeg en Yanma i går, den er en av de aller sjeldneste her omkring i hvert fall. Har bare fanget 6 stk av den totalt. Og den kan jo utvikles i gen 4 så greit med litt candy ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit og sammenligne litt, her er mine tall, er i level 40

Jogger. 4605

Collector. 40152

Scientist.  5947

Breeder.  1701

Backpacker.  36304

Berry Master.  6455

Gym Leader    45848

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo gi dere mine tall også, selv om jeg ligger laaangt etter dere to andre: 

Jeg er på level 31,5 (totalt 2 776 512 XP)

Jogger: 895 km

Collector: 4.329 pokemons

Scientist: 442

Breeder: 253 egg (har aldri kjøpt incubatorer)

Backpacker: 3.596 pokestops

Berry Master: 446

Gym Leader: 3.269 timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan

Jeg har en gym i nærheten hvor det er et egg som jeg kan ta battle mot. Jeg har en Premium raid pass men får ikke brukt det i battlen...(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, padawan skrev:

Jeg har en gym i nærheten hvor det er et egg som jeg kan ta battle mot. Jeg har en Premium raid pass men får ikke brukt det i battlen...(?)

Er egget klekket ut? Det er først når det er utklekket at pokemonen du skal battle mot dukker opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
4 minutter siden, Hanne67 skrev:

Er egget klekket ut? Det er først når det er utklekket at pokemonen du skal battle mot dukker opp.

Det var ikke klekket så det forklarer det sikkert. Har reach på en gym og tre Pokestop på jobben så spiller det litt med ujevne mellomrom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, padawan skrev:

Det var ikke klekket så det forklarer det sikkert. Har reach på en gym og tre Pokestop på jobben så spiller det litt med ujevne mellomrom der.

Når egget er oppe så står det hvor lang tid det er til det klekker. Du ser også hvilket level det er, og rosa egg er level 1 eller 2 og ganske greie å ta alene.

Her er en video som forklarer raids: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...