Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Ardwinna skrev:

 

Mulig dere spiller litt mer seriøst enn meg og ikke er så overivrig på å evolve ;):ler: Jeg gidder ikke vente på events eller bruke lucky egg, jeg evolver så snart jeg får sjansen. Det blir lite poeng men jeg synes det er det å samle forskjellige pokemon som er mest gøy med spillet, og da har jeg ikke tålmodighet til å vente med evolving :P

Vi har alle forskjellige måter å spille på alt etter hva vi synes er mest gøy, og din måte er vel så grei som andre. :)

Jeg har nesten ikke evolva uten å bruke et lucky egg under et dobbelt XP event, - da får man 4 x 500 for hver. Den 20., mellom kl 11.00 og 14.00, så er det dobbelt XP igjen,  så da blir det nok en evolvingsrunde, om jeg har nok candy på endel. 

Endret av Hanne67
Feil opplysning ang. klokkeslett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Ardwinna skrev:

 

Mulig dere spiller litt mer seriøst enn meg og ikke er så overivrig på å evolve ;):ler: Jeg gidder ikke vente på events eller bruke lucky egg, jeg evolver så snart jeg får sjansen. Det blir lite poeng men jeg synes det er det å samle forskjellige pokemon som er mest gøy med spillet, og da har jeg ikke tålmodighet til å vente med evolving :P

Du er inne på noe vesentlig der, vet at du evolver så snart du får nok Candy, jeg er en av de som venter til jeg evt får noen med bedre IV, og da venter jeg også til et dobbel XP event, og bruker lucky egg.

Mange måter å spille pokemon på, så helt naturlig og spille slik en vil selv, og ikke hva andre folk mener, for det er altfor store forskjeller rundt om i landet hvor de forskjellige monsene befinner seg, antall gymmer og pokestop varierer stort i fra plass til plass, og ikke minst, legendariske er nesten kun for de som bor i større byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hanne67 skrev:

Vi har alle forskjellige måter å spille på alt etter hva vi synes er mest gøy, og din måte er vel så grei som andre. :)

Jeg har nesten ikke evolva uten å bruke et lucky egg under et dobbelt XP event, - da får man 4 x 500 for hver. Den 20., mellom kl 11.00 og 2.00, så er det dobbelt XP igjen,  så da blir det nok en evolvingsrunde, om jeg har nok candy på endel. 

Nå skal jeg være pirkete med deg :Per i mellom kl 11 og 14.00, bare slik at ikke noen tror at de kan evolve hele lørdagen med dobbel XP.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Taperen! Jeg antar at det du sier stemmer, og der avverget du at jeg gikk glipp av hele greia.

Anonymkode: 2fb0a...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil fortelle litt om hvordan de spiller?

Jeg har som mål å få flest mulig inn i pokedexen, men ikke ta vare på en av hver. Jeg ønsker å gå raskest mulig opp i level. Og jeg vil powre opp de beste, til å bruke i kamp.

En utfordring er at jeg ikke alltid vet hvem som er gode. Kan la meg lure av høy cp innimellom, og f.eks ta vare på skarmory. Kan ikke noe om pokemon fra før.

Jeg sjekker også iv på alle, og sletter det meste under 70. Evolver heller en med lavere cp og høy iv.  Men har innimellom noen dilemmaer der.

Fanger alt av pidgey og weedle for å få mye xp. Er nesten alltid tom for pinap.  Bruker stort sett lucky egg ved alle utviklinger, men nå som gen 3 kom har jeg vært litt utålmodig på å få nye i pokedexen.

Jeg spiller hver dag, men har litt dårlig tilgang på baller i det daglige. 

Kjemper i raid et par ganger i uka, og slåss i gym når jeg gidder. 

Anonymkode: 2fb0a...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vil fortelle litt om hvordan de spiller?

Jeg har som mål å få flest mulig inn i pokedexen, men ikke ta vare på en av hver. Jeg ønsker å gå raskest mulig opp i level. Og jeg vil powre opp de beste, til å bruke i kamp.

En utfordring er at jeg ikke alltid vet hvem som er gode. Kan la meg lure av høy cp innimellom, og f.eks ta vare på skarmory. Kan ikke noe om pokemon fra før.

Jeg sjekker også iv på alle, og sletter det meste under 70. Evolver heller en med lavere cp og høy iv.  Men har innimellom noen dilemmaer der.

Fanger alt av pidgey og weedle for å få mye xp. Er nesten alltid tom for pinap.  Bruker stort sett lucky egg ved alle utviklinger, men nå som gen 3 kom har jeg vært litt utålmodig på å få nye i pokedexen.

Jeg spiller hver dag, men har litt dårlig tilgang på baller i det daglige. 

Kjemper i raid et par ganger i uka, og slåss i gym når jeg gidder. 

Anonymkode: 2fb0a...e82

Heisann, er flere pokemoner som du ikke behøver å powre opp i det hele tatt, feks som du sier Pidgey og Weedle er kun for evolving for å få XP , de du trenger å powre opp er de som du skal bruke til å bekjempe gymmer og til raid bosser, har du legendariske så er de fleste av de verdt å powre opp, jeg har ingen av de, så har powret opp Gyarados, Golem, Tyranitar, Machamp, Exxecutor, Rhydon, Charizard, poliwrath, Houndoom av de som jeg kommer på nå i farta, har ikke powret opp noen som har under 90 IV, men vet at noen powrer opp ned til ca 84-85 IV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Taperen skrev:

Nå skal jeg være pirkete med deg :Per i mellom kl 11 og 14.00, bare slik at ikke noen tror at de kan evolve hele lørdagen med dobbel XP.

Oops, det har du helt rett i! Jeg skal inn og endre på det der jeg har nevnt det, - takk for at du oppdaget det! :) Jeg som har gått litt surr i p.m. og a.m. :P Da har vi ikke så mye tid på oss, og håper jeg finner Pikachu på den tiden!

Det står kl 11 a.m. - kl 2.00 p.m., og det er kl 11.00 - kl 14.00, den 20. januar.

 

 

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg powrer også opp kun de med best CP og over 90 i IV, og gjør det når de har blitt slått ut av gym, - da sparer man én revive, men må desto mer potion til da. 

Jeg fanger også mye Pidgey, Weedle og andre med lite candy for å evolve, og evolver med et lucky egg under et dobbelt XP event.

Pinap lønner seg best å bruke på 2. eller 3. utgave, da får man 10 eller 20 istedenfor bare 6. Best også på de med lav CP, siden de er lettest å fange. Jeg brukte endel pinap da det var candy-event med dobbelt opp på fanging.

Jeg er innom en større by iblant, med mange pokestop og gymmer, for å fylle opp bagen med items. Har økt den endel, og sletter også mye nanab berry (be bruker jeg kun til å fôre pokemoner i gymmer.) 

Jeg har også økt mengden pokemoner jeg kan ha, for å sende videre ved et candy-event isteden for nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lekespiller. Jeg fanger kun pokemon jeg synes er interessante (mest de jeg ikke har i fra før eller som jeg trenger for å utvikle en jeg ikke har i fra før, men også de gamle som jeg vet er litt mer sjeldne eller som er verdt å samle på og evolve). Av og til fanger jeg Pidgey, Rattata o.l., litt for å se om jeg får Ditto men også for å spare til jeg en sjelden gang kjører i gang et lucky egg og utvikler flere på en gang.
Putter inn pokemon i gym dersom det er ledig plass i en gym som allerede er tatt av mitt lag, eller dersom gymmen har utslitte, lav-cp pokiser som er lett og rask og ta ned. Jeg deltar sjeldent i raids, rett og slett fordi jeg sjeldent klarer å treffe på et raid akkurat mens det pågår. Man må ha tid og være til stede på riktig sted til riktig tid akkurat da. Det klaffer sjeldent og jeg har ingen gymmer i nærheten av hjemme heller. Dersom jeg kommer over et raid som er greit å ta alene, hender det at jeg tar det for å få litt ekstrasnacks i bagen + ekstra xp. Legendariske raids er bare å glemme da folk knapt spiller pokemon go her omkring så jeg er alltid alene (ja jeg pleier å sjekke for sikkerhets skyld).
Ellers så snurrer jeg stops og fanger pokiser når jeg er i sentrum, tar gjerne en ekstra runde innom alle stopene og gymmene for å se om jeg finner/får noe interessant. I tillegg kjøper jeg av og til inkubatorer og incense sånn at jeg kan klekke flere egg og fange pokiser her hjemme, i området der det ikke spawner ville pokiser.

Jeg skal ta meg en tur til nabokommunen snart, for der har de et tettsted der det pleier å spawne en god del spennende og noen litt mer sjeldne pokiser. Har ikke vært der siden gen 3 kom, så er spent på hvilke av dem som spawner der.
Det var f.eks. der jeg fikk en vill Kabutops med høy CP og IV sommeren/høsten 2016, og det før jeg hadde sett snurten av Kabuto. De har vært svært sjeldne heromkring (jeg har fått 16 kabuto og 2 kabutops, hvorav de aller fleste kom under et event). Det har pleid å spawne en god del startere fra både gen 1 og gen 2 der, så jeg håper det gjelder gen 3 også :)
Åh nå kjenner jeg at jeg klør litt etter å dra dit og lete etter pokiser! :alice:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å fylle pokedexen, har på nåværende tidspunkt 301stk. Kan utvikle noen til fra gen 3, men venter på litt bedre IV.

Har tatt noen raid så har klart å få de legendariske, men de fleste har jeg bare 1-3 av så er ingen aktiv raidspiller. Er med i noen facebook-grupper til nærmeste by så joiner i raid av og til. Anbefaler å bli med i slike grupper/chatter om man ønsker å få de legendariske. Jeg bor på et lite sted ( ca 1000 innbyggere) og har laget en gruppe for den ene gymmen som er i nærheten. Vi er ikke mer enn omtrent 15 spillere i gruppa, men har allikevel klart å samkjøre oppmøter og har tatt ned en legendarisk :D

Ellers sjekker jeg stort sett bare IV på de beste og "bruker" de dårlige utelukkende til å gå opp i level.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Jeg forsøker å fylle pokedexen, har på nåværende tidspunkt 301stk. Kan utvikle noen til fra gen 3, men venter på litt bedre IV.

Har tatt noen raid så har klart å få de legendariske, men de fleste har jeg bare 1-3 av så er ingen aktiv raidspiller. Er med i noen facebook-grupper til nærmeste by så joiner i raid av og til. Anbefaler å bli med i slike grupper/chatter om man ønsker å få de legendariske. Jeg bor på et lite sted ( ca 1000 innbyggere) og har laget en gruppe for den ene gymmen som er i nærheten. Vi er ikke mer enn omtrent 15 spillere i gruppa, men har allikevel klart å samkjøre oppmøter og har tatt ned en legendarisk :D

Ellers sjekker jeg stort sett bare IV på de beste og "bruker" de dårlige utelukkende til å gå opp i level.

 

Meget bra med 301 stk :) 

Jeg har 276 stk nå, men kan også evolve til noen flere.

Har ingen legendariske, og vi er for lite folk her i bygda (300) til å få i gang noen raid, i tillegg så tror jeg det er minimalt med folk som spiller her, og bestefar gidder ikke å kjøre til større tettsteder eller byer for legendariske raid, har et håp om at de kan bli tilgjengelige på,andre måter i fremtiden, dette spillet er jo laget for folk som bor i store byer, vi ute på landet har ingen fordeler ang pokemons, kanskje noen legendariske bare skulle vært tilgjengelig med incense der det ikke spawner noe til vanlig, slik at de som bor i byer også kunne blitt litt misunnelige.....:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Taperen skrev:

Meget bra med 301 stk :) 

Jeg har 276 stk nå, men kan også evolve til noen flere.

Har ingen legendariske, og vi er for lite folk her i bygda (300) til å få i gang noen raid, i tillegg så tror jeg det er minimalt med folk som spiller her, og bestefar gidder ikke å kjøre til større tettsteder eller byer for legendariske raid, har et håp om at de kan bli tilgjengelige på,andre måter i fremtiden, dette spillet er jo laget for folk som bor i store byer, vi ute på landet har ingen fordeler ang pokemons, kanskje noen legendariske bare skulle vært tilgjengelig med incense der det ikke spawner noe til vanlig, slik at de som bor i byer også kunne blitt litt misunnelige.....:P

Takker :) 

Helt klart at spillet er mest effektivt å spille i byer, og særlig nå med det nye raid-systemet.

Jeg har faktisk fanget Lapras, Snorlax og Dragonite wild i nærområdet (dvs på landet), mens en kollega av meg som bor i byen aldri har fått en eneste Snorlax selv om vi har spilt omtrent like mye. Så er nok noe flaks inne i bildet også. Jeg har gått mye tur og klekket en god del egg (1879 stk) og mange av de mer sjeldne har jeg fått i egg, og da følger det jo som regel med en del flere candy slik at jeg har kunnet utvikle mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Takker :) 

Helt klart at spillet er mest effektivt å spille i byer, og særlig nå med det nye raid-systemet.

Jeg har faktisk fanget Lapras, Snorlax og Dragonite wild i nærområdet (dvs på landet), mens en kollega av meg som bor i byen aldri har fått en eneste Snorlax selv om vi har spilt omtrent like mye. Så er nok noe flaks inne i bildet også. Jeg har gått mye tur og klekket en god del egg (1879 stk) og mange av de mer sjeldne har jeg fått i egg, og da følger det jo som regel med en del flere candy slik at jeg har kunnet utvikle mange.

Ja det dukker opp noen sjeldne her i bygda og i utkanten også, har fanget både Lapras og Dragonite siden nyttår.

Ikke alltid du finner noe mere av de sjeldne i byer, men er jo de legendariske raidene som er en STOR fordel for de som bor i byer og større tettsteder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sommerfugl83 skrev:

Er med i noen facebook-grupper til nærmeste by så joiner i raid av og til. Anbefaler å bli med i slike grupper/chatter om man ønsker å få de legendariske. Jeg bor på et lite sted ( ca 1000 innbyggere) og har laget en gruppe for den ene gymmen som er i nærheten. Vi er ikke mer enn omtrent 15 spillere i gruppa, men har allikevel klart å samkjøre oppmøter og har tatt ned en legendarisk :D

Her omkring finnes det ingen sånne raidgrupper og jeg tenker ikke å starte en selv. Det blir litt for flaut hvis gamla sjøl skal begynne å organisere raids sammen med ungdommen! :ler:

Jeg irriterer meg over at jeg ikke har sett snurten av Zangoose etter det ene nestenmøtet her om dagen. Og akkurat nå er jeg fri for bil så nå kan jeg ikke kjøre ut på poketur når jeg selv vil :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Ardwinna skrev:

Her omkring finnes det ingen sånne raidgrupper og jeg tenker ikke å starte en selv. Det blir litt for flaut hvis gamla sjøl skal begynne å organisere raids sammen med ungdommen! :ler:

Jeg irriterer meg over at jeg ikke har sett snurten av Zangoose etter det ene nestenmøtet her om dagen. Og akkurat nå er jeg fri for bil så nå kan jeg ikke kjøre ut på poketur når jeg selv vil :(

Hehe, ja det samme tenker jeg også, så ikke noe raid på meg heller. Når jeg har vært i nærheten av et høyt level raid, har jeg aldri sett noen andre der. Håper du får tatt Zangoose snart, - jeg har bare én som er funnet i bygda her.

Idag er det kraftig vind, men det er bare snø eller skyet som har kommet opp som vær i spillet. Jeg lurer på når vind skal komme opp når det ikke kommer opp nå! :sjokkbla:

Idag har jeg stort sett bare satt inn ėn i gym, fanget noen og snurret gymmen. De var masse Swinub, Spheal, Gulpin og endel Snorunt og Venonat. Det mest spennende jeg fanget var vel en Wurmple. Den trenger bare 12 candy for å evolve, men jeg har ikke funnet så mange av den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hanne67 skrev:

 

Hehe, ja det samme tenker jeg også, så ikke noe raid på meg heller. Når jeg har vært i nærheten av et høyt level raid, har jeg aldri sett noen andre der. Håper du får tatt Zangoose snart, - jeg har bare én som er funnet i bygda her.

Idag er det kraftig vind, men det er bare snø eller skyet som har kommet opp som vær i spillet. Jeg lurer på når vind skal komme opp når det ikke kommer opp nå! :sjokkbla:

Idag har jeg stort sett bare satt inn ėn i gym, fanget noen og snurret gymmen. De var masse Swinub, Spheal, Gulpin og endel Snorunt og Venonat. Det mest spennende jeg fanget var vel en Wurmple. Den trenger bare 12 candy for å evolve, men jeg har ikke funnet så mange av den.

Jeg har allerede evolvet meg en sånn en! Synes den er litt søt! <3 :)

26734299_10155827386726405_2331809772681

Håper jeg får den andre utviklingen neste gang jeg evolver!

Og så fant jeg denne snåle skapningen i dag! :ler:

26804538_10155827391621405_2548959650851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her hadde jeg en runde i formiddag, satte inn i flere gymmer, hadde 19 stk frem til kl 14.20 da den første ramlet ut, nå har jeg bare 4 igjen.....

På fangstfronten har det vel ikke vært så verst 3x Lotad, 2x Wailmer, 3x Magikarp, 2x Carvanha, Sunkern, Totodile, Sealeo, Treecko, Shroomish, og i fra egg har jeg fått Ponyta, Bulbasaur, og en Feebas i fra et 10 km egg, må si meg fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Pcemon er for småbarn.

Anonymkode: 9dd1e...86a

]12aisq.jpg

Anonymkode: b1c2a...7b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...