Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt og fullstendig uaktuelt. Hva gjør du med bæsjebleier da? Slenger de i vaskemaskinen? Fulle i bæsj? Nei det hadde jeg aldri orket å holde på med... hele maskinen blir jo full i bæsj da!

Anonymkode: 069ed...49c

Det er jo rispapir inni ...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, solsikka skrev:

Anbefaler tøybleier. Mindre søppel, mindre lukt og masse fine bleier. En slipper å ha en masse kjemikalier inn på babyhuden.  Og vasker ca et par maskiner ekstra i uken. Og bra for miljøet!

Svigerinnen mon brukte tøybleier. Vasket de i vår maskin på besøk, da ble jeg overbevist om at det kommer aldri i mitt hus! Det stinker jo verre enn engangsbleier, og klærne våre stinket gammel urin i en uke etterpå.. Så mindre lukt er jeg helt klart uenig i.

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte Libero til våre barn pga bleieavtalen med kiwi som er nærbutikken vår, og vi opplevde sjelden uhell. God passform også. Morsomme design. 

Pampers opplevde jeg hadde meget god passform og de var ikke så store og klumpete som Libero, men de luktet så rart.. 

Etter mine bleiebarn har jeg jobbet noen år på småbarnsavdelingen i barnehage og ser at Rema, Coop, FirstPrice, ja alle typer kan funke fint! Bare prøv deg fram. Min søster brukte tøybleier og va meget fornøyd med det! 

Anonymkode: e519e...cdc

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt og fullstendig uaktuelt. Hva gjør du med bæsjebleier da? Slenger de i vaskemaskinen? Fulle i bæsj? Nei det hadde jeg aldri orket å holde på med... hele maskinen blir jo full i bæsj da!

Anonymkode: 069ed...49c

Neida, man har et tynt papir som fanger opp bæsjen, og kaster den/vipper den i do. Ingen bæsj i maskinen. Og MYE mindre lukt av tøybleier enn av engangs. Til og med mannen her foretrekker tøy, og han har barn fra før som brukte engangsbleier. 

Skrevet
14 timer siden, Minlillelykke skrev:

Svigerinnen mon brukte tøybleier. Vasket de i vår maskin på besøk, da ble jeg overbevist om at det kommer aldri i mitt hus! Det stinker jo verre enn engangsbleier, og klærne våre stinket gammel urin i en uke etterpå.. Så mindre lukt er jeg helt klart uenig i.

Da må de ha blitt vasket feil! Her lukter hverken bleiene eller klærne i maskinen. Kjenner storforkjell i lukt om ungen har på engangs. Da lukter det med en gang det kommer urin i bleien. Tror kanskje ikkje man reagerer på det om man er vant til lukten.

AnonymBruker
Skrevet

Pampers funker IKKE her, vesla ble så sår! Libero har feil passform, ellers bra, så vinneren hos oss er Rema1000 sine! Synes det er like gode som libero, faktisk kanskje litt tynnere og lettere, og har mye bedre passform til jenta vår. Og myyyye billigere :D

Anonymkode: 3d0d0...797

Skrevet

Vi brukte pampers den første tiden. De var helt klart mykest, barnet var helt fin i huden hele tiden, og jeg kan ikke huske at det var noen ubehagelig lukt av pampers annen enn den helt naturlige ;) Ser ingen grunn til å ikke bruke dem dersom det funker. Etter en tid begynte vi å veksle på bleiene, brukte litt libero, men synes de var stive. Brukte også Rema 1000 sine bleier, helt greie. Med buksebleier brukte vi Libero Up'n'go og Rema 1000 sine "mummi"-bleier. Vi brukte generelt sett mange forskjellige bleier, og de fleste fungerte fint. 

Dette var 7 år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte Libero helt I starten,  men byttet til Pampers etter kort tid. Barnet får et helt vanvittig utslett med væskende byller av Libero så takk men nei takk! 

Anonymkode: 89aad...4dd

Skrevet

Datter mi tålte ikke libero,  så da brukte vi pampers.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...