Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pampers er mykere enn Libero syns jeg. Eneste som fungerer på datteren min. Hun tåler virkelig ikke Libero. Hun blir rød på hele rumpen av de. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi ikke opplevd sår hud med noen bleier, men lukten av Pampers er helt forferdelig. Brukte Libero da han var nyfødt, gikk ganske raskt over til Rema. Synes Coop-bleiene også er gode, men de har så kjedelig design. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Pampers, men er ikke helt glad i lukten på de. Lukter dritt om babyen har bæsja skikkelig. Da er det en blanding av bæsj og hudkrem synes jeg ..

Anonymkode: c28fb...76b

Skrevet

Libero touch er fantastiske her i hvert fall. Ikke hatt noen lekkasjer enda☺ pampers ble bare helt feil, men slike erfaringer må man nesten gjøre seg selv😊 dessuten har  libero bleieavtale☺

Skrevet
6 timer siden, neon_sun skrev:

Vi brukte libero frem til 2 måneder, etter det rema 1000 sine. Veldig fornøyd, bruker ca en pakke i uken til 26 kroner :-)

Samme her. Libero newborn i starten, så gikk vi over til Rema 1000 sin bleier.

Skrevet (endret)

Har brukt Libero newborn, Pampers og Rema sine Lev Vel. Egentlig fornøyd med alle. Brukte mest Libero når hun var nyfødt, men også Pampers fordi hele bleiekaka jeg fikk bestod av det. Likte Libero best når hun var nyfødt, men hun ble etterhvert lang og da funket Libero dårlig, i tillegg koster de mer. Pampers har vist en lotion eller olje i seg som ikke er bra, selv om vi ikke har merket noe til det. Så da testet vi Rema sine, og de er lange i ryggen og har en kjempegod passform til vår lange og smale baby. De absorberer kjempebra og er mye billigere enn merkebleiene :)

Jenta mi er forresten 4 mnd nå, og bruker Rema nr 3 :)

Endret av Lumos
Skrevet

Vår har tålt alt han har brukt. Vi bruker Rema på dagtid (billig og gode!), og Libero på natt (han sover hele natten, altså maange timer uten bleiskift og da har vi opplevd lekkasje med Rema sine).

Prøvde Libero Touch en gang også, den føltes bare våt hele tiden.

Gjest Sobril
Skrevet
5 timer siden, Nepenthe skrev:

Prøvde Libero Touch en gang også, den føltes bare våt hele tiden.

Ja, den føles liksom våt på utsiden.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Silfen skrev:

pampers, den gang jeg brukte de, var stive og ekle og stinket.

Men når var dette?

Bleier, og mange andre babyprodukter, har heldigvis blitt ganske mye bedre de siste årene. Jeg husker spesielt bleieklutene fra rundt 2000-tallet, de må jo praktisk talt ha bestått av neglelakkfjerner. Og så den gjennomtrengende, kvalme parfymen :sprettoy:

Dagens bleier, bleiekluter og badeprodukter er fjellvann i forhold, uansett merke. Heldigvis!

Anonymkode: 72d4f...5fc

Skrevet

Anbefaler tøybleier. Mindre søppel, mindre lukt og masse fine bleier. En slipper å ha en masse kjemikalier inn på babyhuden.  Og vasker ca et par maskiner ekstra i uken. Og bra for miljøet!

• Liker 4
Skrevet

Vi foretrakk Libero newborn den første tiden, hun var ganske liten så disse satt best. Etter noen måneder gikk vi over til Rema som vi er veldig fornøyde med. Etter enda noen måneder passet Coop sine også, så nå veksler vi mellom Rema og Coop - alt ettersom hvilken butikk vi er på, de er like gode synes vi. 

Pampers har egentlig vært utelukket hele tiden pga lotion,  men gav likevel en prøvepakke en sjanse, men vi likte de ikke. Luktet rart og de var "klamme" på en måte. 

Skrevet

Vil du spare:

- Penger?

- Babystumpen for kjemikalier?

- Miljøet for 1tonn avfall?

- deg for eksplosjonsbleier oppover ryggen på klærne til baby?

- deg for overfylt søppeldunk + utallige runder ut til søppeldunken?

Hvis ja, så anbefaler jeg deg å kjøpe inn tøybleier! 

Start gjerne med Alt-i-ett, Alt-i-2 og/eller Snap-in-one-bleier. De inneholder alt som skal til (både innlegg og vanntett stoff). Finnes med borrelås også. Husk våtpose for å oppvevare brukte bleier. Våtposen er vanntett og stenger inne lukt. Når barnet får "voksenbæsj" finnes det bleiepapir man kan ligge inni som fanger den opp.

Så kan du etterhvert sette deg inn i hvilke typer som fins, hvordan de brukes og hvilken løsning som passer best for deg/dere 😊

Hvis du er interessert anbefaler jeg deg å melde deg inn i Facebookgruppene "tøybleiesnakk" og "tøybleietorg", for å finne mer info 😉

image.jpeg

• Liker 2
Skrevet

Unngår pampers av samme grunner som andre her nevner, men hadde noen prøvebleier fra pampers da han var nyfødt, og de var greie de. Men har holdt oss til libero. Brukte newborn de første månedene og nå comfort eller touch. Liker egentlig touch best for de er så myke og de har skifteindikator, noe som ikke comfort har. 

Det har lekket bæsj noen ganger når det har vært storbæsjing på gang, men bleiene har alltid holdt bra på urinen :) 

Skrevet

Jeg har vært veldig glad i Totsbots. Det er en alt i ett (AIO) tøybleie. Nå er en ny versjon kommet, Totsbots  easyfit Star, gleder meg til å prøve! 😍

Av papirbleier funker libero eller rema1000 best. Pampers virkelig stinker og inneholder lotion. Denne lotionen blir babyen avhengig av slik at dersom du bytter til et annet merke som ikke inneholder lotion vil babyen bli sår. Sleipt av Pampers og uheldig for babyens hud.  

image.jpeg

image.jpeg

Gjest Sobril
Skrevet

Synes ikke Pampers stinker, jeg. Bæsj stinker uansett. Har prøvd annet innimellom (Libero), men hun har ikke blitt sår av disse heller. 

Skrevet

Vår blir ikke sår av andre merker selvom vi bruker litt pampers

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde med for lite bleier på besøk hos ei venninne med baby nylig. Valgte å reise hjem etter å ha fått på den siste bleia vi hadde med, da vertinnen kun hadde Pampers :fnise::P 

Pampers = sår stump her i gården. I tillegg har den et "nettinglag" som satt fast i stumpen da vi prøvde de. 

Anonymkode: b6c92...373

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri brukt Pampers i alle fall! 

De inneholder mineraloljer. Altså det som er igjen etter at man har produsert drivstogg. Mineraloljer er kjent for å ta over hudens funksjon så man blir avhengig av de. Og om man slutter å tilføre det blir huden ofte tørr, rød og sår. Pampers inneholder dette. Inneholder blant annet Parafinium Liquidium, de molekylene er så små at de gå lettere inn i blodbanen på oss. Du har sikkert hørt om mennesker som er avhengig av lyspyl? Det er pga. mineraloljen. Jeg ville ikke valgt ett slikt merke til mine barn i alle fall. 

Anonymkode: 26a1a...3a4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig gla i gDiapers på dag og formsydd med ullbukse over på natt 😊

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, solsikka skrev:

Anbefaler tøybleier. Mindre søppel, mindre lukt og masse fine bleier. En slipper å ha en masse kjemikalier inn på babyhuden.  Og vasker ca et par maskiner ekstra i uken. Og bra for miljøet!

Helt og fullstendig uaktuelt. Hva gjør du med bæsjebleier da? Slenger de i vaskemaskinen? Fulle i bæsj? Nei det hadde jeg aldri orket å holde på med... hele maskinen blir jo full i bæsj da!

Anonymkode: 069ed...49c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...