Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
6 minutter siden, Atheena said:

Et av vitnene var en voksen nabokvinne som ikke ønsket å lufte hunden sin lenger alene fordi han hadde så trudende og ekkel adferd hvor han slengte skjellsord. Dette var frem til drapene. Da snakker vi om en 21 år gammel mann og ikke et barnehagebarn. 

Mulig sånt er vanlig der du ferdes og er dagligdags for deg? 

Og hos deg er det vanlig at alle rasshøl som sier ukvemsord til kjente og fremmede er drapsmenn?

Jeg har personer jeg helst unngår jeg også, eller steder jeg helst ikke ferdes alene, men tenker ikke det er hovedsakelig fordi jeg er redd de skal drepe og kveste meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Atheena
Skrevet (endret)
Bremnes.Kari skrev (7 minutter siden):

Og hos deg er det vanlig at alle rasshøl som sier ukvemsord til kjente og fremmede er drapsmenn?

Jeg har personer jeg helst unngår jeg også, eller steder jeg helst ikke ferdes alene, men tenker ikke det er hovedsakelig fordi jeg er redd de skal drepe og kveste meg.

Nei, jeg har heldigvis ikke hatt noen personer i noen nabolag jeg har bodd i som jeg har vært redd for og som ropt fitte etter meg osv (bor i Oslo). Men det har nok bodd noen typisk "ekle" der man har holdt seg unna. Men ikke i samme kaliber som VK. Tenker at adferden hans var ekstremt rettet mot barn og kvinner og i sitt eget nabolag i tillegg. Om det gjør han til drapsmann er ikke sikkert, men syns den er så ekstrem at mulig man må ha den modusen får å gjøre noe så ekstremt som han er dømt for. 

Endret av Atheena
Skrevet
Atheena skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg har heldigvis ikke hatt noen personer i noen nabolag jeg har bodd i som jeg har vært redd for og som ropt fitte etter meg osv (bor i Oslo). Men det har nok bodd noen typisk "ekle" der man har holdt seg unna. Men ikke i samme kaliber som VK. Tenker at adferden hans var ekstremt rettet mot barn og kvinner og i sitt eget nabolag i tillegg. Om det gjør han til drapsmann er ikke sikkert, men syns den er så ekstrem at mulig man må ha den modusen får å gjøre noe så ekstremt som han er dømt for. 

Det er nettopp disse tingene, som gjorde at han ble til i de grader forhåndsdømt. Tviler heller ikke på at en del fjær ble til høns også. Ryktene har alltid en tendens til å overdrive og det at han hadde dette rykte gjorde seg også fort til at dette var noe, som ble forventet av han og da er det ikke alltid, så lett å endre seg.

Slik oppførsel bunner mye i stor usikkerhet og et behov for å hevde seg. Nå er det heldigvis ikke slik at dette gjør en til en brutal drapsmann. Det er et enormt sprang dit.  Men, en virker som mange ser seg blinde på akkurat det. « Det må jo ha vært  han». En må evne å skille dette fra hva en faktisk sitter av bevis i saken. 

• Liker 11
Skrevet
Atheena skrev (1 time siden):

Selv Viggo mener det var motsatt. Så disse ryktene må du nok lenger ut på landet med. 

Stemmer at VK sa det selv. Men læreren til JHA fra Tangen vgs vitnet i rettsaken om at dette overrasket ham, siden han selv hadde observert at JHA dominerte andre ( på skolen).  
Så dette tyder jo på at JHA har andre egenskaper, i andre settinger kanskje? Som når han tar på «fremmedlegion-kriger» personligheten i skauen kanskje? 

• Liker 9
Skrevet
Atheena skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at det er sjeldent man møter på VK’s kaliber i adferd i nabolag generelt. Heldigvis. 

• Liker 4
Gjest Atheena
Skrevet
Bendie skrev (40 minutter siden):

Det er nettopp disse tingene, som gjorde at han ble til i de grader forhåndsdømt. Tviler heller ikke på at en del fjær ble til høns også. Ryktene har alltid en tendens til å overdrive og det at han hadde dette rykte gjorde seg også fort til at dette var noe, som ble forventet av han og da er det ikke alltid, så lett å endre seg.

Slik oppførsel bunner mye i stor usikkerhet og et behov for å hevde seg. Nå er det heldigvis ikke slik at dette gjør en til en brutal drapsmann. Det er et enormt sprang dit.  Men, en virker som mange ser seg blinde på akkurat det. « Det må jo ha vært  han». En må evne å skille dette fra hva en faktisk sitter av bevis i saken. 

Dette er jo ikke rykter og en overdrivelse. Snarere tvert imot. Han var ekstrem og det var mange som også vitnet om egne erfaringer i rettssaken. Hvis noen var en tikkende bombe så var det han.  

Hvor ekstrem adferden hans var kom  virkelig frem under denne saken. Folk i denne tråden blir sure når man trekker frem vitneutsagnene og fortiden, men jeg kan gjerne finne de frem igjen hvis du mener det ikke reelt? 

Ja bunner nok i usikkerhet og han gikk etter barn og kvinner og det sier også en hel del. 

Skrevet
Atheena skrev (2 minutter siden):

Dette er jo ikke rykter og en overdrivelse. Snarere tvert imot. Han var ekstrem og det var mange som også vitnet om egne erfaringer i rettssaken. Hvis noen var en tikkende bombe så var det han.  

Hvor ekstrem adferden hans var kom  virkelig frem under denne saken. Folk i denne tråden blir sure når man trekker frem vitneutsagnene og fortiden, men jeg kan gjerne finne de frem igjen hvis du mener det ikke reelt? 

Ja bunner nok i usikkerhet og han gikk etter barn og kvinner og det sier også en hel del. 

Nå er det allikevel et hav av forskjell på dette, og det som skjedde i Baneheia. Det gjør han til en moduskandidat, noe som også gjorde at han ble forhåndsdømt, og mange holder forsatt fast i dette til tross for at det ikke finnes beviser mot han, Tvertimot taler bevis i saken på at han er uskyldig. Selv ikke JHA som hevder han var med klarer å redegjøre for dette, og hvordan  det har foregått. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet
4 minutter siden, Atheena said:

Nå antar jeg du sikter til oppførselen hans, ikke overgrepene, og det er det jeg svarer på nå:

Ble ikke Viggo banka opp av jevnaldrende gutter på skolen? Og han var sånn 174 cm høy? Kanskje ikke så rart han (bare) turte være tøff-i-trynet mot kvinner og barn da.

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Lana01 skrev (2 timer siden):

Nå var det vel ikke "lov" å sykle innenfor bommen, så det er noe som fort blir lagt merke til, og folk vil irritere seg over. så ja at ingen av de mange som var i Baneheia  i dette tidsrommet, hadde fått med seg dette ville vært rart 

Baneheia er folksomt en julidag med stekvarme, men ellers kan man gjerne komme seg rundt uten å møte særlig med folk. 

Særlig på kveldstid. 

«Alle» sykler rolig i Baneheia frem og tilbake på de mindre trafikkerte stiene, eller triller sykkel.

Dette er ikke som Sognsvann liksom.

Gjest Atheena
Skrevet
Zenhouse skrev (21 minutter siden):

Stemmer at VK sa det selv. Men læreren til JHA fra Tangen vgs vitnet i rettsaken om at dette overrasket ham, siden han selv hadde observert at JHA dominerte andre ( på skolen).  
Så dette tyder jo på at JHA har andre egenskaper, i andre settinger kanskje? Som når han tar på «fremmedlegion-kriger» personligheten i skauen kanskje? 

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article270949.ece

Mener du at man skal sette mer lit til denne ene læreren på videregående kontra de som kjente begge mye bedre og samspillet mellom de? 

Selv Viggo mente han dominerte JHA og broren til VK vitnet om det samme. Samt mange flere. 

Mulig JHA har vært mer dominerende ovenfor en skolekamerat på vgs, men tydeligvis ikke nok til å få han til å skulke. Se link. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Lana01 skrev (2 minutter siden):

Nå er det allikevel et hav av forskjell på dette, og det som skjedde i Baneheia. Det gjør han til en moduskandidat, noe som også gjorde at han ble forhåndsdømt, og mange holder forsatt fast i dette til tross for at det ikke finnes beviser mot han, Tvertimot taler bevis i saken på at han er uskyldig. Selv ikke JHA som hevder han var med klarer å redegjøre for dette, og hvordan  det har foregått. 

Ja, men om man ser for seg scenariet at det ikke ble funnet noe fellende bevis på JHA - det er jo laaaaangt mindre som skulle tilsi at han kunne engang vært i kikkerten. 

Viggo hadde fortsatt vært det.

Bare sånn mtp profil. 

Skrevet
Fnuggolina skrev (2 minutter siden):

Baneheia er folksomt en julidag med stekvarme, men ellers kan man gjerne komme seg rundt uten å møte særlig med folk. 

Særlig på kveldstid. 

«Alle» sykler rolig i Baneheia frem og tilbake på de mindre trafikkerte stiene, eller triller sykkel.

Nå var det rundt 200 personer som ble avhørt i forbindelse med at de var i Baneheia denne kvelden, så alene var de ikke  , på langt nær. 

• Liker 6
Skrevet
Atheena skrev (7 minutter siden):

Jeg ser selvfølgelig at mye av dette er riktig, men tviler heller ikke på at mange heller vann på bålet. Jeg blir ikke sur, men det er en del som til stadighet trekker dette frem som et «bevis» på at han må være skyldig. Slik er det absolutt ikke. Det er et enormt sprang for V.K sin oppførsel til det som skjedde den kvelden i Baneheia. 

Det finnes ingen ting som tyder han var med. J.H.A har bevist at han har ondskapen, som skal til og alt en har av bevis i saken tyder på at han var alene om både voldtekt og drap. 

• Liker 8
Gjest Atheena
Skrevet (endret)
Lana01 skrev (14 minutter siden):

Tja. Her er det store uenigheter ute å går. Politiet har vel mer en 80 timer avhør av han og mener han langt på vei har fortalt riktig om hvordan det utspant seg. 

Bremnes.Kari skrev (14 minutter siden):

Nå antar jeg du sikter til oppførselen hans, ikke overgrepene, og det er det jeg svarer på nå:

Ble ikke Viggo banka opp av jevnaldrende gutter på skolen? Og han var sånn 174 cm høy? Kanskje ikke så rart han (bare) turte være tøff-i-trynet mot kvinner og barn da.

Husker ikke helt? Han var ihvertfall dyktig i turning og bryting. Så mtp kroppsbygning så var han nok sterk. En på 174 cm kan gjerne hevde seg svært godt fysisk kontra en som er høyere. Det er bare å ta en titt på de som driver med  MMA spesielt. 

Forøvrig har du rett i at mange feige menn utøver vold mot barn og kvinner og ikke andre mer jevnbyrdige. 

Endret av Atheena
Gjest Atheena
Skrevet
Bendie skrev (1 minutt siden):

Jeg ser selvfølgelig at mye av dette er riktig, men tviler heller ikke på at mange heller vann på bålet. Jeg blir ikke sur, men det er en del som til stadighet trekker dette frem som et «bevis» på at han må være skyldig. Slik er det absolutt ikke. Det er et enormt sprang for V.K sin oppførsel til det som skjedde den kvelden i Baneheia. 

Det finnes ingen ting som tyder han var med. J.H.A har bevist at han har ondskapen, som skal til og alt en har av bevis i saken tyder på at han var alene om både voldtekt og drap. 

Ja det er et sprang, men ikke like stort som for JHA uansett hvordan man vrir og vender på det. For omgivelsene hans sin del håper jeg han har endret seg nå. 

Skrevet
Atheena skrev (1 minutt siden):

Tja. Her er det store uenigheter ute å går. Politiet har vel mer en 80 timer avhør av han og mener han langt på vei har fortalt riktig om hvordan det utspint seg

Noe av det han har forklart seg uriktig om

Han har fortalt seg uriktig, med hensyn til hvor han og VK  oppholdt seg før ugjerningen. Hvorfor? . Dette fordi VK  aldri var med., Det gir jo ingen mening hvorfor han lyver om dette. 

Han har forklart seg uriktig om hvilken veg de gikk til åstedet  Redd for å blitt observert ( uten VK) av noen?  villede politiet?

Han har forklart seg uriktig om mobil bruken. og endrer historie da politiet gjør han oppmerksom på det . Det skal blir spennende  å se , hva han lander på nå, om han endrer dette nok engang. 

Han hevder at sykkelen ble låst fast i bommen , tiltross for at nøklene var innelåst i bua

Han har forklart seg uriktig angående hvilken jente han forgrep seg på Dette  helt klart fordi han forgrep seg på begge jentene.. Utrolig at politiet lot han trekke tilbake denne tilståelsen

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Atheena skrev (10 minutter siden):

Ja det er et sprang, men ikke like stort som for JHA uansett hvordan man vrir og vender på det. For omgivelsene hans sin del håper jeg han har endret seg nå. 

Like stort som for JHA? Han har da virkelig bevist hva han er i stand  til. uansett hvor uskyldig og ufarlig  du mener han har vært i forkant av dette

• Liker 13
  • Hjerte 1
Gjest Bettys
Skrevet
Fnuggolina skrev (23 minutter siden):

Særlig på kveldstid. 

Interessant. Så da kunne VK ha kommet seg relativt nært åstedet med sykkel. 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Bendie said:

Det finnes ingen ting som tyder han var med. J.H.A har bevist at han har ondskapen, som skal til og alt en har av bevis i saken tyder på at han var alene om både voldtekt og drap

Dette stemmer ikke. Da hadde ikke VK blitt dømt for voldtekt og drap.

Endret av T-Rex
  • Liker 5
Skrevet
T-Rex skrev (3 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Da hadde ikke VK blitt dømt for voldtekt og drap.

Ingen kan bli uskyldig dømt, for uskyldige blir jo ikke dømt.

Man trenger egentlig ikke bevis. Det er bare å dømme folk, og så er dommen bevis nok.

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...