Gå til innhold

Kaffe....ouææææh...


Frøken Fryd

Anbefalte innlegg

Heisann jenter

Siden jeg er fersk i dette her (pp2) er det mye jeg ikke vet... F. eks leste jeg her en dag at en som drikker 2 kaffekopper pr dag nedsetter fruktbarheten med 20% eller noe sånt... Stemmer det???

Og jeg som er helt avhengig av kaffe...urk... :veldigsur:

Håper noen kan avkrefte dette :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Aner rett og slett ikke!

Men har hørt at kaffe får fart på svømmerne - så du får gi kaffe til mannen din i alle fall! :wink:

Lykke til med prøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror ikke det er vitenskapelig bevist ihvertfall, og det høres veldig søkt ut.....10 kopper kaffe vil vel fungere som en p-pille da.... :ler:

Ikke lest noe sted at kaffe virker på den måten jeg ihvertfall. Og jeg fortsetter med mine 4 kopper om dagen så lenge. Eller så sovner jeg jo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid med sistemann drakk jeg 8 latte om dagen...... Det ga meg bare de problemene at jeg slet for å være "flink" når kaffe-hatet la seg - etter de første tre månedene av svangerskapet.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tror ikke det er vitenskapelig bevist ihvertfall, og det høres veldig søkt ut.....10 kopper kaffe vil vel fungere som en p-pille da....

Prosentregning er vanskelig... Dersom 2 kopper setter ned fruktbarheten med 20 % må man opp i 40(!) kopper for å nærme seg 99% nedsatt fruktbarhet som tilsvarer en p-pille om dagen...

Påstanden er ikke SÅ vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også lest at kaffe virker nedsettende på fruktbarheten for kvinner...

Men om det stemmer? Vet ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Da min søster skulle gjennom prøverørsbehandling fikk hun beskjed om å kutte ut kaffe noen mnd i forveien og tre mnd i svangerskapet.

Tidligere fordi sjansen ble større for at det skulle lykkes, under svangerskapet fordi det er bevist at kaffe kan føre til spontanabort.

De hadde også sagt at det er de store mengdene som gir bivirninger, og at 1-2 kopper om dagen var greit. Dersom en er helt avhengig av kaffesmaken finnes det koffeinfri kaffe, også på kafeer (kaffe latte, espesso...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
DaTidligere fordi sjansen ble større for at det skulle lykkes, under svangerskapet fordi det er bevist at kaffe kan føre til spontanabort.

Hvem har sagt det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er flere forskningsrapporter om at kaffe (eller koffein for å være helt korrekt) øker risiko for både spontanabort og dødfødsel.

MEN, man måtte opp i 4 kopper kaffe eller mer hver dag før de så noen sammenheng. Dersom man drakk 10 kopper kaffe eller mer hver dag var ga det tydlige utslag.

Så med andre ord, man trenger ikke bli hysterisk og styre helt unna, man kan bare begrense seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Holder meg til et par om dagen jeg da. Det kan antakelig ikke skade. Ikke så mye som det dårlige humøret og hodepinen som følger med å ikke drikke kaffe i hvertfall... Da blir det nok ikkenoe på meg uansett... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...