Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

På julaften blir jeg HELT alene. Ikke barna, kjæreste har jeg ikke og resten av familien bor langt unna.

Har noen gode tips til hva jeg kan finne på for å få kvelden og dagen til å gå fortest mulig? Er ekstremt emosjonell denne dagen så jeg lurer på om jeg burde finne på noe HELT annet enn juleting....

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Meld deg som frivillig i et veldedighetsprosjekt. Andre mennesker som er dårlig stilt eller alene på julaften trenger deg denne dagen.

Skrevet

men hvorfor blir du alene da? det hørtes jo bare kjempe trist ut... men ja jeg er enig jeg ville kanskje meldt meg til frelesesarmeen eller noe slikt, du kan bidra og hjelpe andre som kanskje ikke har det så fint på julaften. da er du ikke alene, dem er ikke alene og du får en minnerik julaften med god samvittighet;)

Gjest Anonymous
Skrevet
men hvorfor blir du alene da? det hørtes jo bare kjempe trist ut... men ja jeg er enig jeg ville kanskje meldt meg til frelesesarmeen eller noe slikt' date=' du kan bidra og hjelpe andre som kanskje ikke har det så fint på julaften. da er du ikke alene, dem er ikke alene og du får en minnerik julaften med god samvittighet;)[/quote']

Det er bare et sammenfall av tilfeldigheter, er ikke utstøtt av familien eller noe :-D

Det var en god idè, jeg tror jeg skal se om jeg kan finne på noe sånt ja!

Skrevet

Du kan ikke tilbringe kvelden sammen med venner?

Skrevet
Meld deg som frivillig i et veldedighetsprosjekt. Andre mennesker som er dårlig stilt eller alene på julaften trenger deg denne dagen.

Dette skulle jeg forslå også! Har hørt mye positivt om disse sammenkomstene.

Skrevet

Enig i dette med frivillig arbeid! Kontakt f.eks frivillighetssentralen, en varmestue for rusmisbrukere el. Kunne tenkt meg det selv, jeg!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selv vært alene første året jeg og jr. ikke skulle feire julaften sammen.

Dagen brukte jeg til å være barnevakt (på formiddagen) for naboens (alene mamma) små barn mens hun var på gravlunden. Etterpå så jeg alle juleprogrammene på tv som jeg vanligvis ikke får sett, mens jeg knasket godis. Julemiddagen ble en grandiosa med bøttevis med riskrem til desert. Ble litt snørr og tårer også, men jeg overlevde.

1.juledag kom jr. til meg. DA ble det julemiddag og gaveåpning...

I år skal han på nytt være hos faren på julaften. Forskjellen nå er at jeg har samboer og vi skal kose oss sammen, og kanskje er vi sammen med familien hans også..

Det gjelder å finne det positive med å være alene på denne dagen. Prøv, så skal du se det går bra...

Lykke til

Skrevet

Jeg hadde dødd om jeg skulle vært alene på julaften.

Gjest Dolphina
Skrevet

Da er vi to!:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var jo oppmuntrende.

Som nevnt før- frivillig

Skrevet

Det var jo oppmuntrende.

Jeg var igrunn ikke ute etter å være så oppmuntrende, det var bare en konstatering.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner det Tex, men det var vel ikke det den som skrev inn lurte på.

Kan tenke meg at alle ville synes det var litt trist men her var det om å gjøre og finne oppmuntrende alternativer :-)

Skrevet

Flott forslag!!

Skrevet

Kjære gjest.

:trøste: :klem2: :klem:

Jeg følger virkelig med deg. Jeg er vel i samme situasjon. Faren til ungene bor 70 mil unna, og det samme gjør familien min. Jeg har sagt til faren at jeg vil ha begge ungene på julaften, nettopp for å unngå å være mutters alene på selveste julaften.

Fordi jeg har ingen,mens han har stor familie i nærheten. det kan jo være en tankevekker for deg også.

Jeg steller like godt istand for oss tre som om jeg skulle gjort for en samlet familie. Spiser pinne kjøtt eller svineribbe. Masse gaver,JULESTEMNING, med pyntet klær, julegodteri og filmer på formiddagen.

Du kan jo avtale å være med familien din eller som en har sagt over, at hva med å melde deg frivillig på frivillighetssentralen, home start, Røde kors o.l. Finnes mangen som deg i samme situasjon, så hvorfor ikke samles dere imellom. Må bli en fantastisk jul.

Alternativet er også å reise vekk en plass du kunne tenke deg.

Skrevet

Jeg har faktisk tilbrakt en julaften alene, med Grandis, og hadde jeg visst den gangen om mulighetene for å være frivillig på Røde Kors-arrangementer for eldre o.l., så hadde jeg uten tvil gjort det.

Men du gjest, er du ellers "fast inventar" her? Det er ett eller annet kjent med måten du uttrykker deg på, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva. HVIS du er det, eller kjenner meg, så send meg en pm,da?

Skrevet

Dytter denne litt opp igjen jeg....

Er du fortsatt her gjest?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du er veldig emosjonell som du sier, og synes det er forferdelig trist å være alene, er det kanskje lurest å gjøre ting som ikke har med julen å gjøre. Jeg skal også være alene i julen, for fjerde år på rad, så jeg vet hvordan det er. Første gangen, da jeg var 18, var jeg også veldig trist og lei meg og begynte å gråte bare jeg så en marsipangris i et butikkvindu omtrent, men nå har det blitt en vanesak, og jeg kan gjerne pynte til jul og sånt uten å bli lei meg.

Rådet er altså at dersom du føler behov for å "glemme" at det er jul fordi det gjør for vondt å tenke på, så er kanskje ikke det så dumt. Les en bok, eller gjør noe håndarbeid eller hva du nå måtte like. Og tenk på at du tross alt er veldig heldig som ikke har det slik hvert år. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har faktisk tilbrakt en julaften alene, med Grandis, og hadde jeg visst den gangen om mulighetene for å være frivillig på Røde Kors-arrangementer for eldre o.l., så hadde jeg uten tvil gjort det.

Men du gjest, er du ellers "fast inventar" her? Det er ett eller annet kjent med måten du uttrykker deg på, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva. HVIS du er det, eller kjenner meg, så send meg en pm,da?

Jeg er forsåvidt "fast inventar" men det er lenge siden jeg har vært innlogget med brukernavn, tusler stort sett rundt og legger meg borti i forskjellige debatter uten brukernavn. Jeg er ikke en av de "plagsomme" gjestene, foruten at jeg er en gjest, som sikkert er plagsomt nok i seg selv for enkelte :-)

Gjest gjestekimmi
Skrevet
Hvis du er veldig emosjonell som du sier, og synes det er forferdelig trist å være alene, er det kanskje lurest å gjøre ting som ikke har med julen å gjøre. Jeg skal også være alene i julen, for fjerde år på rad, så jeg vet hvordan det er. Første gangen, da jeg var 18, var jeg også veldig trist og lei meg og begynte å gråte bare jeg så en marsipangris i et butikkvindu omtrent, men nå har det blitt en vanesak, og jeg kan gjerne pynte til jul og sånt uten å bli lei meg.  

Rådet er altså at dersom du føler behov for å "glemme" at det er jul fordi det gjør for vondt å tenke på, så er kanskje ikke det så dumt. Les en bok, eller gjør noe håndarbeid eller hva du nå måtte like. Og tenk på at du tross alt er veldig heldig som ikke har det slik hvert år.  :-)

har du det slik vært år?

kanskje du vil komme hjem til oss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...