Gå til innhold

Bygge bod på terrasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer ser på en selveierleilighet i firemannsbolig hvor det er store terrasser som hører til leiligheten. Denne egentlig midt i blinken for oss, men vi ser det er lite bodplass. Det er et walk-in-closet i leiligheten, men vi har mye sportsutstyr og bildekk bla. som vi ikke ønsker å stue inn i leiligheten. 

Spørsmålet er rett og slett om man kan bygge en sportsbod på en av terrassene som hører til leiligheten? Vet man kan bygge opp til 15 kvm uten tillatelse, men i og med at vi ikke eier tomt så vet jeg ikke om dette er mulig? Vi har ikke vært på visning ennå, men vi ser at der vi kunne bygd er over en meter fra husveggen. 

Noen som har noen gode svar på dette? Er dette noe vi kan høre med megler om? I så fall skal vi kjøpe!

Anonymkode: 69205...c6b

AnonymBruker
Skrevet

For det første må du ha tillatelse fra sameiet. Dernest er spørsmålet om dette rent konstruksjonsmessig er mulig å få til. 

Anonymkode: bd6f2...379

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første må du ha tillatelse fra sameiet. Dernest er spørsmålet om dette rent konstruksjonsmessig er mulig å få til. 

Anonymkode: bd6f2...379

Hvis dette blir tillatt av sameiet, så skal dette gå fint? Tror ikke det blir til bry, da det blir litt lengre ned på tomta. Konstruksjonsmessig skal det være mulig æ bygge en liten bod regner jeg med. 

Skrevet

Vil terassen tåle vekten av bod pluss innhold?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nique skrev:

Hvis ikke, lurer jeg på om den tåler vekten av de som skal bo i leiligheten + gjester...

Anonymkode: 64e11...7e2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke, lurer jeg på om den tåler vekten av de som skal bo i leiligheten + gjester...

Anonymkode: 64e11...7e2

2 timer siden, Nique skrev:

Det er i første etasje, då vi har ingen under. 

Det er drenert rundt eiendommen, og der det kunne vært ideelt å sette opp en bod, er det et opphøyet parti i støpt betong, så regner med at det skal tåle såppas. Vi hadde ikke planer om å bygge der terrassen "svever". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...