Gå til innhold

Damer, hvis dere skal ha rett til abortere...


mr92

Anbefalte innlegg

.. bør vi menn ha rett til å abortere vårt forhold til både deg og barnet. Dere får all støtten dere trenger til å ta livet av et liv/nesten-liv (et 12 uker gammelt foster ser ut som et lite menneske, hvis du ikke visste det allerede). Menn derimot har ingen rettigheter annet enn å være nødt til å sende dere penger i 18 år. Dette er ikke likestilling.

 

Hvis du ikke vil ha barnet så er det greit nok, jeg kan ikke bestemme over deg. Hvis jeg ikke vil ha barnet, burde du si "greit nok, jeg kan heller ikke bestemme over deg og kreve penger, men jeg vil likevel ha barnet".

Endret av mr92
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, mr92 skrev:

.. bør vi menn ha rett til å abortere vårt forhold til både deg og barnet. Dere får all støtten dere trenger til å ta livet av et liv/nesten-liv (et 12 uker gammelt foster ser ut som et lite menneske, hvis du ikke visste det allerede). Menn derimot har ingen rettigheter annet enn å være nødt til å sende dere penger i 18 år. Dette er ikke likestilling.

 

Hvis du ikke vil ha barnet så er det greit nok, jeg kan ikke bestemme over deg. Hvis jeg ikke vil ha barnet, burde du si "greit nok, jeg kan heller ikke bestemme over deg og kreve penger, men jeg vil likevel ha barnet".

Gudskjelov er det ikke du som bestemmer, men takk for meningen din :)

Anonymkode: 1fb8b...475

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gudskjelov er det ikke du som bestemmer, men takk for meningen din :)

Anonymkode: 1fb8b...475

Si meg.. Hva er det egentlig som er så urimelig med den tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, snusmumriken_ skrev:

Si meg.. Hva er det egentlig som er så urimelig med den tanken?

Synes det er flott at han kommer med sin mening, jeg er uenig,men jeg må ikke forklare hvorfor ;)

Anonymkode: 1fb8b...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Si meg.. Hva er det egentlig som er så urimelig med den tanken?

Tja.

En abort er terminering av et svangerskap i motsetning til da hva et menneske med rett til en far er.

Denatten stopper der for min del. Dette er for dumt.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snusmumriken_
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er flott at han kommer med sin mening, jeg er uenig,men jeg må ikke forklare hvorfor ;)

Anonymkode: 1fb8b...475

Klart du ikke må forklare hvorfor, men jeg spør likevel.

Spesielt siden du startet det med "gudskjelov" som gjør at jeg mistenker du føler rimelig sterkt om det. Hadde vært gøy å vite hva som gjør at du tenker som du gjør, hvorfor du føler det er urettferdig.

 

Jenta går egentlig på p-piller, men har vært litt sløv i det siste, blir gravid og vil beholde barnet. Mannen har snakket med jenta tidligere om prevansjon og hun har forsikret han om at hun går på p-piller. I et slik scenario, er det da så fryktelig urettferdig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Tja.

En abort er terminering av et svangerskap i motsetning til da hva et menneske med rett til en far er.

Denatten stopper der for min del. Dette er for dumt.

Rett til en far.. Tja. Da burde kanskje far ha noe å si?

Helt enig, dette blir for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er laget en tråd om dette før. Juridisk abort heter det.

Anonymkode: 1c02d...cb9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor skrev:

En abort er terminering av et svangerskap i motsetning til da hva et menneske med rett til en far er.

Hvis du velger å sette et barn til verden med en far som ikke vil ha noe med verken deg eller barnet å gjøre er det ditt ansvar.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, mr92 skrev:

Hvis du velger å sette et barn til verden med en far som ikke vil ha noe med verken deg eller barnet å gjøre er det ditt ansvar.

Igjen gudskjelov er det ikke du som bestemmer det :)

Anonymkode: 1fb8b...475

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mr92 skrev:

Hvis du velger å sette et barn til verden med en far som ikke vil ha noe med verken deg eller barnet å gjøre er det ditt ansvar.

A: bruk kondom.

Så på grunn av retten til selvbestemt abort så må jeg evt velge å ekskludere far fra mitt barn? Nå må du bestemme deg. Du kan jo ikke få begge deler.

Vær så snill å bruk kondom.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen gudskjelov er det ikke du som bestemmer det :)

Anonymkode: 1fb8b...475

Folkens, vi er nå vitne til en mesterdebattant uten sidestykke. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronvann

Fatter ikke hvorfor dette kommer opp gang på gang. Vil du ikke bli far, sørg for prevensjon eller dropp sex. 

Så enkelt. 

Ta ansvar for dine egne handlinger, så slipper du å oppleve at en kvinne føder ditt barn fordi hun ikke syns abort er riktig. Og ikke bare det, du slipper å utsette en kvinne for abort hun ikke ønsker men gjennomfører fordi DU sier det er eneste gyldige vei.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt argumentene for dette, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg mener.. Det er et hensyn til barnet man må ta med i bildet også. Men det burde jo uansett være moren, som vil beholde, sitt ansvar, å sørge for at hun har råd til å oppdra dette barnet hvis hun velger å beholde det alene.. Så ja, jeg heller egentlig litt mot siden som ønsker juridisk abort.

Anonymkode: ed560...100

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rotemor skrev:

A: bruk kondom.

Så på grunn av retten til selvbestemt abort så må jeg evt velge å ekskludere far fra mitt barn? Nå må du bestemme deg. Du kan jo ikke få begge deler.

Vær så snill å bruk kondom.

Herregud dette er en tråd bare for provosere,

jeg mener herregud bare les HI (jeg vet at du har gjort det :laugh:)

Uansett loven er loven og da synes jeg det blir teit å diskutere dette.

Anonymkode: 1fb8b...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest snusmumriken_
2 minutter siden, Rotemor skrev:

A: bruk kondom.

Så på grunn av retten til selvbestemt abort så må jeg evt velge å ekskludere far fra mitt barn? Nå må du bestemme deg. Du kan jo ikke få begge deler.

Vær så snill å bruk kondom.

B: Pass på at du er flink med prevansjonsmidlene dine om du ikke er for abort.

 

Absolutt for rett til selvbestemt abort, men også for at menn skal ha rett til et liv uten barnebidrag og et barn de egentlig ikke har lyst på. Velge å ekskludere far fra ditt barn(enten er det deres eller så er det ditt), og nei, det handler om at far skal få velge å ekskludere seg selv.

 

Hva er best å vokse opp med tror du? En mor som er glad i deg, og en far som ikke vil ha noe med deg å gjøre bortsett fra å betale bidrag - eller en mor som er glad i deg, punktum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dette er en tråd bare for provosere,

jeg mener herregud bare les HI (jeg vet at du har gjort det :laugh:)

Uansett loven er loven og da synes jeg det blir teit å diskutere dette.

Anonymkode: 1fb8b...475

Hva mener du med siste setning egentlig? Er det teit å diskutere eller stille spørsmål ved lover?

Det er jo hele grunnlaget for samfunnsutvikling. Tenk på alle lovene som har blitt endret opp gjennom årene. Som har omhandlet alt fra slaveri, til stemmerett for kvinner, til retten til å være homofil, for å nevne noen. "Loven er loven og det er teit å diskutere" må være det teiteste argumentet i et forsøk på å tyste en debatt som jeg har hørt på lenge.

Anonymkode: ed560...100

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, snusmumriken_ skrev:

B: Pass på at du er flink med prevansjonsmidlene dine om du ikke er for abort.

 

Absolutt for rett til selvbestemt abort, men også for at menn skal ha rett til et liv uten barnebidrag og et barn de egentlig ikke har lyst på. Velge å ekskludere far fra ditt barn(enten er det deres eller så er det ditt), og nei, det handler om at far skal få velge å ekskludere seg selv.

 

Hva er best å vokse opp med tror du? En mor som er glad i deg, og en far som ikke vil ha noe med deg å gjøre bortsett fra å betale bidrag - eller en mor som er glad i deg, punktum?

En mor som er glad i deg, og har råd til kosj og losji ;)

Anonymkode: 1fb8b...475

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En mor som er glad i deg, og har råd til kosj og losji ;)

Anonymkode: 1fb8b...475

OM du skal sette et barn til verden burde du ha råd til kost og losji, for ikke å snakke om at vi lever i et land med ufattelig gode velferdsordninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...