Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Peanut

Jeg havner visst her jeg :sjenert: Må si jeg har tenkt før at jeg ikke helt har forstått hvorfor folk har brukt mye penger på vesker, for å være virkelig ærlig...men I dag så var det 30% salg på Edition i Bogstadveien og jeg så først én veske, og så deretter én veske til (som jeg kom tilbake for å se på igjen) fra Mulberry. I came, I saw, I wanted it, I bought. Så nå er jeg lykkelig eier ^^, av en Mulberry Abbey Lilac (Small classic grain), og en Mulberry Small Bayswater (black natural grain leather). Menneh...jeg vet ingenting. Noen som kan fortelle meg litt om og hva og hvordan læret eventuelt skal behandles og kanskje litt om hvordan merket i dag blir sett på? Hva bruker man disse veskene til, kan jeg bruke dem når som helst, og gjerne hva føler de som eier Mulberry om å eie Mulberry? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Peanut skrev:

Jeg havner visst her jeg :sjenert: Må si jeg har tenkt før at jeg ikke helt har forstått hvorfor folk har brukt mye penger på vesker, for å være virkelig ærlig...men I dag så var det 30% salg på Edition i Bogstadveien og jeg så først én veske, og så deretter én veske til (som jeg kom tilbake for å se på igjen) fra Mulberry. I came, I saw, I wanted it, I bought. Så nå er jeg lykkelig eier ^^, av en Mulberry Abbey Lilac (Small classic grain), og en Mulberry Small Bayswater (black natural grain leather). Menneh...jeg vet ingenting. Noen som kan fortelle meg litt om og hva og hvordan læret eventuelt skal behandles og kanskje litt om hvordan merket i dag blir sett på? Hva bruker man disse veskene til, kan jeg bruke dem når som helst, og gjerne hva føler de som eier Mulberry om å eie Mulberry? 

Du kan bruke de når som helst, kanskje ikke på fjelltur. Regner det mye hadde jeg også holdt den unna vann. Jeg bruker en eller annen form for impregneringsspray. Det hender også at jeg smører veskene inn med noe fett eller voks hvis de blir tørre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peanut skrev:

Jeg havner visst her jeg :sjenert: Må si jeg har tenkt før at jeg ikke helt har forstått hvorfor folk har brukt mye penger på vesker, for å være virkelig ærlig...men I dag så var det 30% salg på Edition i Bogstadveien og jeg så først én veske, og så deretter én veske til (som jeg kom tilbake for å se på igjen) fra Mulberry. I came, I saw, I wanted it, I bought. Så nå er jeg lykkelig eier ^^, av en Mulberry Abbey Lilac (Small classic grain), og en Mulberry Small Bayswater (black natural grain leather). Menneh...jeg vet ingenting. Noen som kan fortelle meg litt om og hva og hvordan læret eventuelt skal behandles og kanskje litt om hvordan merket i dag blir sett på? Hva bruker man disse veskene til, kan jeg bruke dem når som helst, og gjerne hva føler de som eier Mulberry om å eie Mulberry? 

Ha ha, gratulerer! <3 Jeg sprayer veskene mine inn med skinn-impregnering for skinnsko, og hvis de blir tørre tar jeg på fett, feks. Effekt lærbalsam. 

Mulberry er en stødig klassiker, og man "kan ikke gå feil" med Mulberry på en måte. Trygt valg. Jeg liker Mulberry godt, kjøpte en Mulberry zipped Bayswater i fjor sommer, og er veldig fornøyd. Har tidligere hatt Emmy og vanlige Bayswater. Veskene har også svært god kvalitet - skal godt gjøres å slite de ut for å si det sånn. 

Endret av Unika
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har en vintage Noè, men på ønskelista er vel See by Chloe Joan small i svart og Gucci soho disco i svart/beige, litt usikker på farge. Blir nok en liten stund til, siden vi flytter og sånt nå! Joan er ikke så dyr, og fikk igjen på skatten, men er fortsatt litt usikker! Veldig glad i min Noè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

peanut, jeg har selv ikke Mulberry, men det er er klassisk merket, dog ikke alle modellene de har er klassiske i design. Mtp. hvordan man skal ta vare på slike vesker, er nok som de andre har skrevet oppe. Impregnering, impregnering og impregnering. Vi bor i er land der det er litt vått, så viktig å ikke få noe merker eller vannflekker på våre dyrebare vesker!:closedeyes: Ikke minst, skinnet er akkurat som huden våres, den trengee pleie innemellem, før skinnet begynner å sprekke og miste fargen pga. bruk og UV-stråler. Det er også rimeligere på denne måten for flere grunner: 1. Vesken holder seg fin lenge, når ting varer lenge, trenger man ikke kjøpe en til, og hvis man engang i fremtiden skal selge den, får man jo selvfølgelig en bedre pris en godt brukte veske. Det sier seg selv.

2. Kostnaden for å få den fikse og pleie (hvis man sender vesken til spa) vil det koster deg unødvendig uten å få noe igjen for det.

Så med andre ord, impregnere, smøre, behandle/bruk vesken pent, og ikke minst «store in it original shap when not in use». 

@funginger, tusen takk for at du har vært her og bidra til en god tråd og holde den i livet. Jeg må minne meg selv på at jeg bør jo bli flinkere til dette! Så fortsette med kunnskapen og all deling du gjør her inne!:hjertesmil:

Jeg var i utlandet og har kjøpt meg en liten Chanel, noen som er interessert i å se? Har også momset produktet, hvis noen er keen på å se hvordan det var for meg.

TS

Anonymkode: 22a3e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg bekrefter her en til jeg også. http://Norway.hermes.com er en ekte siden. Som noen andre har skrevet tidligere, må man bare sette på navnet til landet foran .hermes.com. De har også oppdatert designet til websiden både web-versjon og mobil-versjon.

Jeg har selv bestilt ting derfra. De ringe deg, i alle fall for noen år tilbake, vet ikke om de gjør det lengre, men tror nok det. I hvertfall hvis man kjøpe en veske, og lurte på om man kjenner til modellen man kjøper osv. En liten kort samtale var det. Og de hadde ikke god retur den gang, der jeg måtte sende pakken til Oslo, men de i Oslo kjente ikke til noe når jeg ringte i butikken og snakket med Bjørg som var butikkensjefen (er hun fortsatt det på den nye?) .... Uansett, jeg fikk levert tilbake den ene vesken og sendte den til Oslo, og jeg vet ikke om de sendte den tilbake til Frankrike eller ikke. Alt av pris man ser på nettet inkludert alt. Toll, fortolling og moms. Frakt er inkludert, unntatt ting som er under 300kr, møbler og sykkel tror jeg det var. Kan lese mer på nettsiden. 

 

Hermes i Oslo er francise. De får inn flere Birkin i året, Kelly også, tror de har enda større budsjett nå enn før, så det er nok mange som har fått vesker siden de flyttet butikken. Flere damer jeg følger på IG har fått Birkin også. Uansett hva nettet sier om hvordan man kan få en Birkin, så varierer fra land til land. I Norge så kan du hvis du har penger eller «status», «klasse» til det. Dette har jeg sett med mine egne øyne. De har valgt å selge til turister enn nordmenn også (flere astiske turister er hunter eller rett og slett har penger og kan bare fly til Oslo for å hente den). Fakta. Har man råd, prøv å handle fra butikken enn på hjemmesiden, la dem sende til deg hvis du ikke bor i Oslo og omegn. Hermes har nå kommet ut med internasjonal-antall-vesker-per-år-per-kunde. Kjenner ikke til så mye om dette når der er fortsatt nytt, men kan lese mer om dette hos http://Pursebop.com. Er nygjerrig selv, mtp. butikken i Oslo er franchise, om Hermes har kontroll på hvor mange vesker de har solgt til hver enkelte kunde. 

Noen som har noe de kan og vil dele om dette?:)

TS

Anonymkode: 22a3e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg bekrefter her en til jeg også. http://Norway.hermes.com er en ekte siden. Som noen andre har skrevet tidligere, må man bare sette på navnet til landet foran .hermes.com. De har også oppdatert designet til websiden både web-versjon og mobil-versjon.

Jeg har selv bestilt ting derfra. De ringe deg, i alle fall for noen år tilbake, vet ikke om de gjør det lengre, men tror nok det. I hvertfall hvis man kjøpe en veske, og lurte på om man kjenner til modellen man kjøper osv. En liten kort samtale var det. Og de hadde ikke god retur den gang, der jeg måtte sende pakken til Oslo, men de i Oslo kjente ikke til noe når jeg ringte i butikken og snakket med Bjørg som var butikkensjefen (er hun fortsatt det på den nye?) .... Uansett, jeg fikk levert tilbake den ene vesken og sendte den til Oslo, og jeg vet ikke om de sendte den tilbake til Frankrike eller ikke. Alt av pris man ser på nettet inkludert alt. Toll, fortolling og moms. Frakt er inkludert, unntatt ting som er under 300kr, møbler og sykkel tror jeg det var. Kan lese mer på nettsiden. 

 

Hermes i Oslo er francise. De får inn flere Birkin i året, Kelly også, tror de har enda større budsjett nå enn før, så det er nok mange som har fått vesker siden de flyttet butikken. Flere damer jeg følger på IG har fått Birkin også. Uansett hva nettet sier om hvordan man kan få en Birkin, så varierer fra land til land. I Norge så kan du hvis du har penger eller «status», «klasse» til det. Dette har jeg sett med mine egne øyne. De har valgt å selge til turister enn nordmenn også (flere astiske turister er hunter eller rett og slett har penger og kan bare fly til Oslo for å hente den). Fakta. Har man råd, prøv å handle fra butikken enn på hjemmesiden, la dem sende til deg hvis du ikke bor i Oslo og omegn. Hermes har nå kommet ut med internasjonal-antall-vesker-per-år-per-kunde. Kjenner ikke til så mye om dette når der er fortsatt nytt, men kan lese mer om dette hos http://Pursebop.com. Er nygjerrig selv, mtp. butikken i Oslo er franchise, om Hermes har kontroll på hvor mange vesker de har solgt til hver enkelte kunde. 

Noen som har noe de kan og vil dele om dette?:)

TS

Anonymkode: 22a3e...b99

Tror de fikk inn en god del birkin og kellyvesker ved juletider. Så mange som var innom og hentet sine vesker da 😍 Hørte også at de hadde fått få leveranser av disse veskene i fjor høst. Den nye butikken er skikkelig fin. 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg bekrefter her en til jeg også. http://Norway.hermes.com er en ekte siden. Som noen andre har skrevet tidligere, må man bare sette på navnet til landet foran .hermes.com. De har også oppdatert designet til websiden både web-versjon og mobil-versjon.

Jeg har selv bestilt ting derfra. De ringe deg, i alle fall for noen år tilbake, vet ikke om de gjør det lengre, men tror nok det. I hvertfall hvis man kjøpe en veske, og lurte på om man kjenner til modellen man kjøper osv. En liten kort samtale var det. Og de hadde ikke god retur den gang, der jeg måtte sende pakken til Oslo, men de i Oslo kjente ikke til noe når jeg ringte i butikken og snakket med Bjørg som var butikkensjefen (er hun fortsatt det på den nye?) .... Uansett, jeg fikk levert tilbake den ene vesken og sendte den til Oslo, og jeg vet ikke om de sendte den tilbake til Frankrike eller ikke. Alt av pris man ser på nettet inkludert alt. Toll, fortolling og moms. Frakt er inkludert, unntatt ting som er under 300kr, møbler og sykkel tror jeg det var. Kan lese mer på nettsiden. 

 

Hermes i Oslo er francise. De får inn flere Birkin i året, Kelly også, tror de har enda større budsjett nå enn før, så det er nok mange som har fått vesker siden de flyttet butikken. Flere damer jeg følger på IG har fått Birkin også. Uansett hva nettet sier om hvordan man kan få en Birkin, så varierer fra land til land. I Norge så kan du hvis du har penger eller «status», «klasse» til det. Dette har jeg sett med mine egne øyne. De har valgt å selge til turister enn nordmenn også (flere astiske turister er hunter eller rett og slett har penger og kan bare fly til Oslo for å hente den). Fakta. Har man råd, prøv å handle fra butikken enn på hjemmesiden, la dem sende til deg hvis du ikke bor i Oslo og omegn. Hermes har nå kommet ut med internasjonal-antall-vesker-per-år-per-kunde. Kjenner ikke til så mye om dette når der er fortsatt nytt, men kan lese mer om dette hos http://Pursebop.com. Er nygjerrig selv, mtp. butikken i Oslo er franchise, om Hermes har kontroll på hvor mange vesker de har solgt til hver enkelte kunde. 

Noen som har noe de kan og vil dele om dette?:)

TS

Anonymkode: 22a3e...b99

Ja, hun er fortsatt butikksjef. Ei veldig allright dame, det skal sies. Jeg får alltid super service der så derfor foretrekker jeg å handle i butikken fremfor på nett :)

Nå registrerer de kundene sine og lager en profil, så jeg tipper at de har kontroll på hvilke vesker som går til hvem. 

Endret av Purple Basil
Læif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Purple Basil skrev:

Ja, hun er fortsatt butikksjef. Ei veldig allright dame, det skal sies. Jeg får alltid super service der så derfor foretrekker jeg å handle i butikken fremfor på nett :)

Nå registrerer de kundene sine og lager en profil, så jeg tipper at de har kontroll på hvilke vesker som går til hvem. 

Ifølge Facebook er hun ikke lenger butikksjef. Veldig hyggelig dame. Jeg fikk super service når jeg handlet der. 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om Chanel Cerf Tote selges enda? Klassiker over mange år, men er visst flere som har sluttet med den.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2018 den 0.01, *Fomle* skrev:

Er det noen som vet om Chanel Cerf Tote selges enda? Klassiker over mange år, men er visst flere som har sluttet med den.. 

Hei Fomle, den modellen selges ikke lengre. Kan kjøpe brukt mellom 2000$-3000$. 

Anonymkode: 22a3e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Ifølge Facebook er hun ikke lenger butikksjef. Veldig hyggelig dame. Jeg fikk super service når jeg handlet der. 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Jeg sjekket det ut, og det stemmer det! Da tok jeg feil. Beklager feilinformasjonen :) Mottok en invitasjon her om dagen og der stod navnet på den nye butikksjefen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 21.06, Purple Basil skrev:

Jeg sjekket det ut, og det stemmer det! Da tok jeg feil. Beklager feilinformasjonen :) Mottok en invitasjon her om dagen og der stod navnet på den nye butikksjefen :)

Så gøy med invitasjon. Er du veldig god kunde? 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.5.2018 den 0.55, AnonymBruker skrev:

Så gøy med invitasjon. Er du veldig god kunde? 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Det finnes nok folk som handler der mye mer enn det jeg gjør, men jeg har en fast person der som jeg pleier å handle hos. Man kan vel si at jeg er en god kunde hos henne, for hun er hyggelig og flink til å finne frem ting som passer meg og min smak. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne vesken på en blogg, og syntes den var så fin! Det er en Mulberry, men noen som vet hva den heter for noe mer?

2018-05-08-10.44.22-683x1024.jpg

Anonymkode: bead4...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er den min! Etter åresvis med en ungpike drøm om å eie en klassisk Chanel,er jeg nå eier av en svart mini rectangular i caviar skinn ❤️ For for en materialistisk lykke som ikke kan forklares. Tror ikke det er noen andre enn her inne som skjønner den følelsen 😂🙈  hva er din veskedrøm? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Tingelling skrev:

Endelig er den min! Etter åresvis med en ungpike drøm om å eie en klassisk Chanel,er jeg nå eier av en svart mini rectangular i caviar skinn ❤️ For for en materialistisk lykke som ikke kan forklares. Tror ikke det er noen andre enn her inne som skjønner den følelsen 😂🙈  hva er din veskedrøm? 

Åh, gratulerer! Hvor kjøpte du den? Må si en klassisk flap bag er nok en av mine veskedrømmer og.

En annen stor drøm er å ha en Kelly, men det tror jeg nesten får bli med drømmen fram til lottotallene slår inn :)

Endret av nattsvermer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, nattsvermer skrev:

Åh, gratulerer! Hvor kjøpte du den? Må si en klassisk flap bag er nok en av mine veskedrømmer og.

En annen stor drøm er å ha en Kelly, men det tror jeg nesten får bli med drømmen fram til lottotallene slår inn :)

Min våte drøm er også Kelly.Helt til noen sa til meg at jeg måtte teste ut låsemekanismen flere gang for å finne ut om jeg ville takle denne spesielle måten å åpne og lukke veska.Den er veldig dyr,og da bør man være 150% fornøyd med den. Det er lett at det kan gå fra elsk til hat forhold.🙈 

Kelly har liksom alltid passer min stil og jeg har uansett ikke plan å kjøpe den før om noen år,så da har jeg litt tid på å bestemme meg.Jeg har ikke løst å kjøpe en veske til 70 000-80 000,også blir jeg misfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tingelling skrev:

Min våte drøm er også Kelly.Helt til noen sa til meg at jeg måtte teste ut låsemekanismen flere gang for å finne ut om jeg ville takle denne spesielle måten å åpne og lukke veska.Den er veldig dyr,og da bør man være 150% fornøyd med den. Det er lett at det kan gå fra elsk til hat forhold.🙈 

Kelly har liksom alltid passer min stil og jeg har uansett ikke plan å kjøpe den før om noen år,så da har jeg litt tid på å bestemme meg.Jeg har ikke løst å kjøpe en veske til 70 000-80 000,også blir jeg misfornøyd.

Helt enig! Greit å være helt sikker før man skal ut med sånne summer.

For min del tror jeg nok Kellyen er temmelig langt unna nå, så nå ser jeg på litt rimeligere alternativer. Høyt oppe på lista nå har jeg small Mulberry Zipped Baywater. Veldig usikker på farge, ombestemmer meg hele tiden. Men jeg vet jeg ikke vil ha svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på vintage LV. 

Kjøpt en veske hvor glidelåsen ikke er i gull og det står heller ikke LV på 

Anonymkode: b0782...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...